[Windows 7] The procedure entry point could not be located ~

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Zo heb ik nergens last van en zo start ik mijn computer op en doet hij steeds idioter, van willekeurige schermen niet meer openen en random applicatie crashes tot installatie programma's van diverse software bestempelen als 'corrupt' terwijl ze van legitieme bronnen komen of altijd al eerder gewerkt hebben.

Tot die keer ik deze foutmelding terug kreeg:
"The procedure entry point could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll."

Toen ik KERNEL32.dll las, gingen er alarmbellen rinkelen. De fout kwam later terug met nog weer andere .dll bestanden en dat bevestigde mijn idee om de computer maar te formatteren en Windows er maar opniuew op te knallen.

En toen werd het leuk: De installatie van Windows ging ook in ene niet meer zomaar zonder slag of stoot. Hij zou bestanden missen die hij voor de installatie nodig had. Dat is opzich raar want ook deze dvd had altijd al gewerkt. Notabene was de vorige installatie gedaan met deze dvd.

Ik ben niet in 1 gat te vangen en had nog ergens een andere Windows dvd alleen dit was een Engelse versie. Deze wist na ook een keer vast gelopen te hebben (geen foutmelding, gewoon een spontane reboot), wel te installeren.

Maar helaas de problemen waren niet weg. Internet Explorer deed raar (raarder dan normaal in ieder geval) met random crashes en de installatie van Firefox was simpelweg onmogelijk want het gedownloade bestand werd vrijwel direct gedelete als ik koos voor opslaan en dan handmatig opstarten. En als ik hem automatisch opende na het downloaden van de installer, dan kreeg ik weer de corrupt melding. Installer maar gedownload op een andere pc en gekopieerd. Daarmee heb ik Firefox wel weten te installeren gek genoeg.

Toen AVG geprobeert. Downloaden wilde niet eens. Dus ook weer op machine 2 gedaan en gekopieerd. Daarop crashte de installer van AVG met integriteitsfouten.

CPU-Z gepoogd te installeren. Kreeg ik ook de "The procedure entry point could not be located..." fout. Alleen niet met de kernel32 maar met een andere .dll die me weinig zei.

----

Nu denk ik zelf aan 2 mogelijke oorzaken:
- Ik ben op de één of andere manier gerootkit want probleem persisteerd na formattatie. Dat is in zichzelf weird genoeg dat ik een rootkit verdenk;
- Een andere mogelijk oorzaak (en ik denk dat dit het haast wel moet zijn), is mijn SSD. Ik heb een OCZ ssd'tje van 80GB. Heb ik intussen al bijna een jaar gok ik. Windows op geïnstalleerd en ja het was de beloofde snelheid: Van power-on naar desktop fully functionable in 16 seconden. Ik kwijlde. Maar misschien dat de schijf op is. Te veel read/write bewerkingen gehad om nog normaal te functioneren en dus deze problemen geeft.

Mijn internet zoek acties naar dit specifieke probleem leverde niets op. Dus vandaar dat ik het hier maar neerleg. Misschien dat iemand in mijn vage omschrijving hierboven een oorzaak en mogelijke oplossing herkent. Jullie zijn mijn laatste hoop in deze. Is het mijn SSD en moet ik hem nu alweer vervangen? Of is het toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is je Drive of geheugen, ik denk nummer 1! Maar het kan natuurlijk ook de kabel of controller zijn, je hebt toch niet een eerste generatie Sandybridge mobo controller (2600K ofzo) want dat was een maandag morgen model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Hmmm... ik bedacht mij ineens dat ik er recentelijk ook extra geheugen bij had geplaatst (Kingston Hyper X DDR2 4GB Kit).

Deze eerst weer verwijderd en presto! Probleem opgelost.

Vreemde is dat de bankjes hetzelfde zijn (merk, type, latency, alles!) als de bankjes die er in zaten. Alleen het serie nummer is anders zeg maar.

Ik kijk of er een BIOS update beschikbaar is om te zien of dit het probleem dan ook helemaal oplost. Anders heb ik ze voor niets gekocht als het toch niet werkt. :(

Misschien ietwat offtopic maar als iemand daar een idee over heeft dan is die persoon ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Topicstarter
Oké, nieuwe ontwikkeling!

Disclaimer:
Het probleem wil ik hoe dan ook fixen en de stappen + oplossing posten want ik vind het zelf ook altijd vervelend als ik een probleem heb en een lotgenoot vind op internet die dan vervolgens in 2004 ofzo heel dichtbij kwam zonder ooit de oplossing te plaatsen. /Disclaimer.

Computer ging weer raar doen. Eenmaal Windows opnieuw er op gezet werkte alles de eerste week prima. Tot hij 's nachts een reboot had gegeven. Eerst was ik in de veronderstelling dat het ging op Windows updates maar dit bleek niet het geval want de automatische reboot hiervan staat uit.

Daarbij bleef hij hangen nog voor het opstarten van Windows:

File: /boot/BCD
Status: 0xc00000000f

"An error occurred while attempting to read the boot configuration data"

Reset was het enige antwoord en bracht mij terug naar de BIOS. De BIOS doorlopen ging ijzingwekkend traag en een alarmbel ging weer af in mijn hoofd: 'Hardware probleem'.

Nogmaals gereset omdat ik dacht dat hij bleef hangen. Dit hielp enigszins want daarna kwam ik op een normale manier Windows weer in. Gelijk even voor de zekerheid en uitsluitsel een BIOS update gedraait en opnieuw opgestart. Ik kwam helaas weer in het 'error in boot configuration data' foutscherm. BIOS daarna weer ontzettend traag.

Ik heb gedaan wat ik al een tijdje al dacht dat ik moest doen: SSD eruit gehaald.
BIOS liep nu bij elke reboot als de trein die ik gewend was te nemen. Gewoon goed. Ik kwam dan wel in het BCD foutscherm maar Windows stond er natuurlijk ook niet meer op dus kon dat scherm toen wel begrijpen.

Ik ben bang dat de SSD het begeven heeft. Dat is best gek aangezien ik hem nog geen 2 jaar heb en hooguit gebruikte voor Windows en Office en zelfs softwarematig ietwat getweaked had om minder schrijf bewerkingen te maken (bijvoorbeeld: Windows minder logfiles laten maken, en zo).

Nu moet ik Windows op de gewone HDD gooien (deed ik vrijwel meteen maar liep toen weer tegen het probleem uit mijn 4e alinea van mijn eerste post in deze draad aan: "Hij zou bestanden missen die hij voor de installatie nodig had"). Maar omdat deze schijf nog data had die ik moet bewaren heb ik geen clean-install gedaan d.m.v. formatteren dus wellicht dat daar het issue zit.

Volgende stap: Data backuppen, formatteren en Windows opnieuw installeren en kijken wat ik met de SSD nog kan uitspoken om hem of weer aan de praat te krijgen of iets met RMA te doen.