HTPC samen stellen

Pagina: 1
Acties:

• kamieltje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Hallo,
ik zou graag een htpc samen stellen, maar ben niet echt goed op de hoogte van wat kan en niet kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 35,95€ 35,95
1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 68,45€ 68,45
1Thermaltake Element Q€ 56,39€ 56,39
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 17,90€ 17,90
1Kingston SSDNow V200 128GB€ 78,65€ 78,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 257,34

Ik heb nog een 3,5" HD van 1TB die er ook in moet.
Is deze configuratie haalbaar?
Deze zou gebruikt worden om aan te sluiten op beamer. Moet zeker HD films kunnen afspelen. En als het lukt zou ik er ook nog graag tv op kijken via TVVlaanderen. Eventueel met onderstaande usb dvb-s2 tuner of met een pci-e kaart omdat die goedkoper zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Mediaguard Canal digitaal CAM Module CI € 48,95€ 48,95
1Terratec Cinergy S7 € 121,93€ 121,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 170,88

Welk besturingssysteem raden jullie aan?

Alvast bedankt voor de opmerkingen,
Kamiel.

• kamieltje
Ik zie dat er hier precies veel topics begonnen zijn over htpc...
Volgens mij moet die configuratie wel lukken, maar ik ken er dus echt niet veel of zelfs niets van. Ik heb al gelezen dat de standaard processor koeler misschien net iets te groot zal zijn. Maar dat zou op te lossen zijn door een kleinere te monteren of een klein stukje van de voeding weg te doen.

Waar ik vooral mee zit is of de combinatie van dat moederbord met die processor wel ok is?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:13

Thomg

Aww yiss

Niet besparen op SSD's
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
A4 is best wel meh op het gebied van een HTPC, een A6 raad ik op z'n minst aan.

Verwijderd

Thomg schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:00:
Niet besparen op SSD's
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
A4 is best wel meh op het gebied van een HTPC, een A6 raad ik op z'n minst aan.
Want? een A6 is sneller? doh...
Want? een SSD is een absoluut must? Voor het afspelen van films/series? 8)7

Overigens past de CPU prima in dat moederbord:
Zie
http://www.asrock.com/mb/...ifications&Model=A75M-ITX en
http://www.amd.com/us/pro...el-number-comparison.aspx

Of ze de beste combi zijn voor het geld is een ander verhaal. Lees daar eens een paar reviews over.

• kamieltje
Ik heb voor een SSD gekozen omdat het systeem rap zou opgestart zijn. Voor opslag heb ik die HD van 1TB nog. Dit zou ook moeten dienen als server voor de alle foto's en zo centraal op te slaan. Misschien zal een kleinere SSD ook wel voldoende zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:13

Thomg

Aww yiss

Nee omdat video's afspelen en dergelijken nou net wat soepeler is, loop je minder snel tegen limieten aan. Zo te zien wilt de TS een ssd, dan kan je maar beter een goede nemen en niet een halve gare.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Waarom kies TS voor een Llano-based build (FM1-socket die EOL is) en niet voor een Trinity-APU? Verder is de keuze voor ValueRAM op DDR3-1333 niet echt handig. Nuttiger is het om DDR3-1600 te nemen, bij voorkeur met lage latency's en low-profile zodat je geen problemen krijgt met inbouwen.
Wat betreft bord is een A85-based build de meest logische keuze, maar dat past volgens mij niet in je behuizing. Dan zul je een ITX- A75-bord kunnen nemen (ik kan alleen van MSI en van Asrock daar een bordje van bedenken.. geen ruime keuze dus), of kiezen voor een andere case en naar uATX-formaat gaan. Silverstone heeft nog wel wat cases die qua looks wel wat van deze weg hebben, maar uATX formaat zijn. Deze zijn vaak wel zonder PSU, dus daar ga je iets meer aan kwijt zijn dan.
Als je inderdaad een SSD in je systeem opneemt, én een HDD, dan is de SSD wel erg groot. Er hoeft immers alleen maar een OS op en een handje vol applicaties. Storage komt op de HDD terecht.
De enige winst die je uit de SSD zult halen is de boot-tijd die korter is. Als je kan leven met een langere boot-tijd kan je daar redelijk wat op besparen dus; zelfs naar 64GB gaan scheelt al wel wat. Daarnaast zou ik voor een Crucial m4 of een Samsung 830 kiezen; die zijn qua performance (aanzienlijk) beter, en het prijs-verschil is klein.
Je tuner die je kiest is een externe. Waarom?? Als je m in kan bouwen lijkt me dat toch wat fraaier. Of het gaat werken met elkaar durf ik niet te zeggen; heb geen ervaring met DVB-S(2). Alleen met DVB-C.
Tot slot mis ik nog wat van bediening in je build. Deze case komt afaik niet met remote, dus wat had je in gedachte hiervoor??

iRacing Profiel

• kamieltje
Bedankt voor de info.
De Trinity is alleen FM2? En die heb ik niet gevonden in mini-ITX.
Ik had al gekeken voor een µ-atx case, maar die zijn allemaal behoorlijk diep.
Die tuner kan inderdaad beter intern, is iets goedkoper ook.
De bediening zou ik gewoon met draadloze muis doen?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Maak je over het ram ook weer niet TE druk, zoveel verschil zit er niet tussen 1333 en 16oo mhz.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• kroegtijger
kamieltje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:13:
Bedankt voor de info.
De Trinity is alleen FM2? En die heb ik niet gevonden in mini-ITX.
Zijn er wel degelijk hoor... Even een beetje goed zoeken, maar dit zijn er een paar:
pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53
pricewatch: ASRock AMD A75 A75M-ITX
pricewatch: ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA

Zoals je ziet alleen A75-chipset. Heb nog geen ITX bord kunnen vinden met FM2-socket en A85-chipset.
Ik had al gekeken voor een µ-atx case, maar die zijn allemaal behoorlijk diep.
De afmeting van het bord is dan ook groter, dus dat kan wel kloppen ja.
Die tuner kan inderdaad beter intern, is iets goedkoper ook.
De bediening zou ik gewoon met draadloze muis doen?
Kan, maar lijkt mij niet echt praktisch... Het is al handiger om gebruik te maken van smartphone / tablet, maar mijn ervaring daarmee is, is dat het voor muziek prima is, maar voor beeldmateriaal niet, omdat je niet blindelings op knoppen kan drukken op een touch-screen. Alternatieven zijn een aparte iR-receiver + remote (eventueel al met je case mee geleverd) of CEC. Alle2 deze manieren werken perfect.
Madrox schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:20:
Maak je over het ram ook weer niet TE druk, zoveel verschil zit er niet tussen 1333 en 16oo mhz.
De AMD's hebben nogal wat voordeel in het grafische gedeelte en juist daarbij is snellerr geheugen een pré. De prijs/prestatie-verbetering is daarin erg groot. Paar euro'tjes meer uitgeven voor behoorlijke performance-winst lijkt me een logische keuze.

Overigens zou het systeem ook nog wel een goede aftermarket-koeler kunnen gebruiken om het allemaal wat stiller te krijgen

iRacing Profiel

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Ik zou je afraden om een setup te gaan bouwen met deze kast. Zelf heb ik een HTPC gebouwd met deze kast z'n tweelingbroertje de pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC Mijn ervaringen zijn niet heel positief.

De ruimte tussen de voeding en het moederbord is zeer klein, hierdoor passen niet veel koelers (de stock koeler gaat passen, maar belemmerd de airflow behoorlijk). Goede stille aftermarket koelers gaan dus niet passen. De airflow in zijn geheel is ook behoorlijk beperkt, ik heb er een 12cm fan in gemod om het geheel nog wat koel te kunnen houden. Al met al een prima kastje voor een atom of brazos setup, maar voor een Fusion HTPC zou ik eerder iets als een pricewatch: In Win BM639B nemen (hoewel de beschikbaarheid op dit moment niet zo best is). Deze behuizing heeft als voordeel dat je een goede kwaliteit voeding hebt (in tegenstelling tot andere merken levert In Win vaak prima voedingen bij hun kasten) en meer inbouwruimte.

Zelf zou ik ook gaan voor een FM2 platform, neem dan wel het MSI bord uit de post van kroegtijger, kan me herinneren dat er een paar problemen met het Asrock moederbord waren en dat andere Asrock moederbord uit die post is een FM1 moederbord.

Verder zou ik ook gaan voor 1600MHz geheugen zodat de GPU wat meer bandbreedte tot z'n beschikking heeft wanneer je bijvoorbeeld wilt gaan post-processen. Verder heeft een SSD voordelen bij het booten van je systeem (maar het blijft een luxeproduct, je kan er prima zonder), maar is 64GB voor een HTPC wel genoeg.

Verwijderd

jaapsander schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:45:
Ik zou je afraden om een setup te gaan bouwen met deze kast. Zelf heb ik een HTPC gebouwd met deze kast z'n tweelingbroertje de pricewatch: Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC Mijn ervaringen zijn niet heel positief.

De ruimte tussen de voeding en het moederbord is zeer klein, hierdoor passen niet veel koelers (de stock koeler gaat passen, maar belemmerd de airflow behoorlijk). Goede stille aftermarket koelers gaan dus niet passen. De airflow in zijn geheel is ook behoorlijk beperkt, ik heb er een 12cm fan in gemod om het geheel nog wat koel te kunnen houden. Al met al een prima kastje voor een atom of brazos setup, maar voor een Fusion HTPC zou ik eerder iets als een pricewatch: In Win BM639B nemen (hoewel de beschikbaarheid op dit moment niet zo best is). Deze behuizing heeft als voordeel dat je een goede kwaliteit voeding hebt (in tegenstelling tot andere merken levert In Win vaak prima voedingen bij hun kasten) en meer inbouwruimte.

Zelf zou ik ook gaan voor een FM2 platform, neem dan wel het MSI bord uit de post van kroegtijger, kan me herinneren dat er een paar problemen met het Asrock moederbord waren en dat andere Asrock moederbord uit die post is een FM1 moederbord.

Verder zou ik ook gaan voor 1600MHz geheugen zodat de GPU wat meer bandbreedte tot z'n beschikking heeft wanneer je bijvoorbeeld wilt gaan post-processen. Verder heeft een SSD voordelen bij het booten van je systeem (maar het blijft een luxeproduct, je kan er prima zonder), maar is 64GB voor een HTPC wel genoeg.
Niet mee eens, de SSD is een onmisbare onderdeel geworden voor zowel mijn game pc als htpc. Nadat je met een SSD hebt gewerkt wil je echt niet meer terug naar die oude trage HDDs. Trouwens, het is niet enkel de boot time die er voordeel zal halen maar ook programmas die meestal op een htpc draaien, zoals XBMC. Btw SSDs zijn toch geen luxeproduct meer, ze zijn heel betaalbaar.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

mocht je voor een Itx bordje + processor gaan, zou ik de pricewatch: AMD A4-5300 Boxed en de pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53 pakken, nieuwere generatie processor, betere grafische kaart, en mogelijkheid tot plaatsen van 2 reepjes geheugen ipv 1. deze hebben wel baat bij 1866 Mhz geheugen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• jaapsander
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:04:
[...]

Niet mee eens, de SSD is een onmisbare onderdeel geworden voor zowel mijn game pc als htpc. Nadat je met een SSD hebt gewerkt wil je echt niet meer terug naar die oude trage HDDs. Trouwens, het is niet enkel de boot time die er voordeel zal halen maar ook programmas die meestal op een htpc draaien, zoals XBMC. Btw SSDs zijn toch geen luxeproduct meer, ze zijn heel betaalbaar.
Volgens mij is mijn definitie van onmisbaar anders dan die van jou. Met onmisbaar bedoel ik dat het niet functioneert zonder. En een HTPC functioneert ook prima zonder SSD. Zeker met een krap budget kan een SSD prima weggelaten worden, want wat doe je juist veel met een HTPC? Media afspelen en media afspelen gaat prima op een HDD. Zeker wanneer je gewoon een film kijkt doet een SSD niks. De programma's die je gebruikt op een HTPC (bijv XBMC) zijn overigens helemaal niet zo zwaar en opstarten gaat marginaal langzamer op een HDD, wat amper significant is als je daarna een film van 2 uur kijkt.

Daarentegen zal je HTPC een stuk sneller opstarten en sneller aanvoelen met een SSD. Als je naast XBMC andere programma's draait op je HTPC dan zal alles sneller en vloeiender gaan met een SSD. Echter betaal je hier wel €65,- meer voor (zeker wanneer je ook al een HDD moet plaatsen) en is dus wat mij betreft een luxeproduct: het werkt zonder, maar fijner met en daar betaal je voor.

Disclaimer: heb zelf ook een SSD in mijn HTPC en ben er zeer tevreden mee.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Eens met Jaapsander. Heb zelf ook een SSD en het is idd lekker, maar zeker niet onmisbaar.
Een goed geconfigureerde power-saving met hdd, haalt een ssd-loos systeem ook best wel redelijk snel uit de spaarstand, dik onder de minuut. Dan doel ik op de ultra zuinige spaarstand, waar de pc slechte luttele watts slurpt.

Eenmaal in gebruik, zal een doorsnee muziek luisteraar/flim kijker weinig verschil zien in performance.
Zeker met afspelen zal er geen verschil zijn, dat kan ook niet; want de muziek en de film worden op een speciefieke snelheid getoond en nooit op een maximale snelheid. Eventueele niet vloeiend afspelen duid dan ook vrijwel altijd op een slechte codec, een conflict of een te trage cpu.

Een snellere respons, als je switcht tussen films en muziek; dat kan wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 08-01-2013 13:06 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• kamieltje
Bedankt voor de reacties!
Dit moederbord pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53 had ik niet gevonden. In de webshops waar ik had gekeken stond het er niet bij. Maar anders bestel ik wel in Nederland. En deze pricewatch: ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA wil ik liever niet gezien de slechte reviews...
Ik ben er wel van overtuigd om de MSI te nemen. De rest bekijk ik vanavond nog eens, want ben nu aan het werk O-)

[ Voor 19% gewijzigd door kamieltje op 08-01-2013 15:45 ]

• kamieltje
Ondertussen zie het er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 41,95€ 41,95
1MSI FM2-A75IA-E53€ 78,-€ 78,-
1Silverstone Sugo SG05B€ 105,27€ 105,27
1Kingston HyperX KHX1866C9D3/4G€ 24,45€ 24,45
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,67

Alleen is het moederbord niet te verkrijgen... Dus nog even wachten met bestellen. Hopelijk duurt het niet te lang voor die beschikbaar is.
Ik twijfel ook nog of ik die duurdere Silverstone Sugo SG05B wel moet nemen i.p.v. Thermaltake Element Q. Die laatste is wel goedkoper, maar iets te dieper dan de SG05.

• kamieltje
Ik ben hier nog een uitkomst verschuldigd.
Gisterenavond een Raspberry Pi besteld. Dus compleet wat anders dan wat ik hier gevraagd heb. Wat minder mogelijkheden, maar 't kost ook wat minder.

Bedankt voor de info die jullie hier hebben gegeven. Heb veel bijgeleerd.

• jaapsander
Aah wat zonde!

Nee zonder gekheid, ik denk dat een Raspberry Pi een ideale instapmachine is voor XBMC gebruik. Mocht je er achter komen dat je toch wat meer wilt dan die Pi kan leveren dan is het relatief simpel om de Pi door te schuiven naar de slaapkamer oid. De aanschafkosten zijn zo laag dat het nooit een slechte aankoop is.

Veel plezier!

• kroegtijger
De laatste software-releases van OpenElec en Xbian zijn dermate goed dat het al bijna niet meer onder doet voor een volwaardige HTPC. Tuurlijk zijn er wel wat beperkingen, maar zolang je alleen maar content wilt kijken, is een Pi imho de meest slimme keuze.

iRacing Profiel

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 12:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Madrox schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:02:
Eens met Jaapsander. Heb zelf ook een SSD en het is idd lekker, maar zeker niet onmisbaar.
Een goed geconfigureerde power-saving met hdd, haalt een ssd-loos systeem ook best wel redelijk snel uit de spaarstand, dik onder de minuut. Dan doel ik op de ultra zuinige spaarstand, waar de pc slechte luttele watts slurpt.

Een snellere respons, als je switcht tussen films en muziek; dat kan wel.
Mijn htpc komt uit de spaarstand in 5 seconden. Volledige boot vanaf het biosscherm is zo'n 12 seconden. Dit ga je nooit halen met een normale HDD. Daarnaast zorgt een SSD in XBMC wel voor net dat extra stukje smoothness bij grotere collecties en de coverflow stand. Het laden van de afbeeldingen gaat gewoon een stuk lekkerder met een SSD-schijf die een ontzettend lage toegangstijd heeft.

Noodzakelijk is het zeker niet, maar ik zou altijd een SSD toevoegen als het budget het toelaat.

PSN-ID: Thunder76nl

• kamieltje
@ thunder8: een SSD zal niet van toepassing zijn voor Raspberry Pi

Die Raspberry Pi speelt ondertussen films af en doet dat eigenlijk voor z'n prijs prima. Alleen heb ik het met de audio nog niet op orde. Ik had een 5.1 USB geluidskaart voor op de laptop. Maar die werkt niet op een Raspberry Pi.
Misschien moet ik toch maar eens een AV receiver kopen? Of zijn er andere oplossingen om de audio van het beeld te splitsen van de HDMI kabel?

• kroegtijger
kamieltje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:52:

Die Raspberry Pi speelt ondertussen films af en doet dat eigenlijk voor z'n prijs prima. Alleen heb ik het met de audio nog niet op orde. Ik had een 5.1 USB geluidskaart voor op de laptop. Maar die werkt niet op een Raspberry Pi.
Misschien moet ik toch maar eens een AV receiver kopen? Of zijn er andere oplossingen om de audio van het beeld te splitsen van de HDMI kabel?
uiteraard zijn er andere oplossingen. Er bestaan converters en switches die naast HDMI in/outputs ook spdif output of analoge output kunnen geven. Of dat een verstandige investering is vraag ik me af, want ze zijn meestal vrij prijzig (tussen de 50,- en 100,- ben je vaak al snel kwijt) en voor pakweg 200,- kan je een heel knappe receiver uit de V&A halen waar je veel meer plezier van hebt...

iRacing Profiel

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 12:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

kamieltje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:52:
Nee op een Pi niet, maar daar reageerde ik ook niet op. ;)

PSN-ID: Thunder76nl

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Wat is de reden dat je voor ITX gaat, als ik vragen mag.

Er zijn goedkopere en betere mATX moederborden, ook zijn de cases mooier en het aanbod ruimer ;)

• jaapsander
thunder8 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:29:
[...]

Nee op een Pi niet, maar daar reageerde ik ook niet op. ;)
Nee je reageerde op een opmerking van een paar maanden oud terwijl de TS al voor een compleet ander systeem heeft gekozen :?
ChillPascal schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:40:
Wat is de reden dat je voor ITX gaat, als ik vragen mag.

Er zijn goedkopere en betere mATX moederborden, ook zijn de cases mooier en het aanbod ruimer ;)
Zelfde opmerking als hierboven, de TS heeft geen ITX setup, maar een paspberry pi...
Overigens zijn er prima redenen om voor een ITX setup te gaan*

*b.v. pricewatch: Streacom FC8 Evo Zwart

[ Voor 47% gewijzigd door jaapsander op 10-04-2013 14:40 ]

• kamieltje
De Raspberry Pi heb ik opnieuw verkocht...
Een A/V receiver kopen vind ik een beetje jammer als ik hetzelfde kan met een HTPC. 't is weer een toestel extra dat ook weer z'n portie stroom verbruikt. En 't kost ook weer geld.

Dus heb ik toch een HTPC besteld. Meteen ook een PCIe kaart om satelliet-tv te ontvangen, dan staat er weer een bakje (decoder TVVlaanderen) minder op de kast.

Ik laat nog weten welke componenten ik heb gekocht en hoe de installatie is verlopen.

• jaapsander
Kanttekening, een A/V receiver is compleet iets anders dan een HTPC. Een A/V receiver is ten eerste een versterker die het geluidssignaal (digitaal of analoog) versterkt en je speakers aanstuurt. Daarnaast kunnen moderne A/V receivers dienen als een soort schakelstation welke het middelpunt is van een aantal a/v bronnen en deze verbind met de TV.

Een HTPC is een computer welke je kunt gebruiken voor het afspelen van de video/audio bestanden. De output hiervan is dus een beeld en audiosignaal. Sluit je deze rechtstreeks op de TV aan dan zal de TV zowel het beeld als het geluid weergeven (en het geluid van TV's is gewoon k*t). Zet je daar een A/V receiver tussen, dan kan deze het geluid voor zijn rekening nemen, terwijl hij het beeld gewoon doorstuurt naar de TV.

Het zijn dus 2 apparaten die elkaar aanvullen. Een HTPC zelf kan niet dienen als versterker voor het geluid (hoewel er wel speciale geluidskaarten zijn met een versterker functie). Mag ik vragen welk apparaat het geluid nu weergeeft?

• kamieltje
Ik had hier nog en home cinema van JVC. Bij dit systeem zit een 5.1 versterker ingebouwd in de subwoofer. Deze werkte alleen samen met de DVD speler die erbij zat via een speciale kabel. Ik dit aangepast zodat ik speakers en versterker los kan gebruiken. Hier hangen nu 3 3,5mm jacks aan en dus zo aan te sluiten op HTPC. Dus is een A/V receiver eigenlijk niet nodig. Niet de gewone gang van zaken, maar 't werkt wel prima. Nu werkt het nog via een externe usb geluidskaart aan de laptop.
Ik begrijp dat een A/V receiver wel beter zal zijn, maar ik vond het hier beter om m'n centen te spenderen aan een htpc.

• kroegtijger
In dat geval ga je dus de DAC van je HTPC gebruiken, en is een goede audio-kaart wel weer aan te raden. Maar zelfs dan zal je altijd nog beperkt worden door je audio-systeem. Een kleine upgrade hierin zou je voor in de toekomst kunnen overwegen. Je kan, zeker in de V&A, voor niet al te gek veel geld al een leuke receiver op de kop tikken waarmee je alles via HDMI aan elkaar hangt, wat je een veel betere kwaliteit en een groter gemak in geluid zal gaan opleveren.

iRacing Profiel

Pagina: 1