Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fressh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-04 06:55
Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van de samsung HT-E6500 bluray 5.1 entertainment systeem.

Alleen wil ik nu de digitale output op mijn Philips 40 PFL 5507 smart tv gebruiken voor mijn koptelefoon (Sony Wireless 5.1 headphone MDR-RF6500) aan te sluiten (aangezien er geen digital Out zit op de samsung hifi). Om 's avonds nog film te kunnen kijken en mijn mede mens niet te storen ;-)

In het menu van de samsung zag ik de optie Digitaal UIT audio. En lees in het boekje dat deze optie is om te kiesen wat voor soort geluid naar de tv gestuurd moet worden voor de optical output van de tv. Alleen deze optie is grijs en niet in te stellen. Weet iemand hoe je dit werkend krijgt? Want mijn tv ondersteund wel de dolby digital en dts via de optical output. In ieder geval ik wil graag het geluid van de samsung ook naar mijn tv wordt gestuurd.

Alvast erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt de handleiding over deze digital poort, mogelijk kan je selecteren of het een in of uitgang is? Je kan ook een verlengkabeltje achterin je TV doen en je headset daarin pluggen (op een andere plek), een soort omleiding dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Waarschijnlijk gaat je TV dat DD en DTS signaal nooit 1:1 doorgeven, maar downmixen naar stereo. Dat is i.v.m. copyprotection e.d., dus ook al krijg je via HDMI de DD of DTS naar je TV dan spuugt de TV gewoon stereo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Kun je niet gewoon de koptelefoon op je Samsung setje aansluiten? Ik snap niet waarom je het geluid eerst nog weer terug wilt hebben naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fressh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-04 06:55
Mijn samsung heeft alleen een optische kabel in. Dus mijn koptelefoon kan ik daar niet op aansluiten.
Maar het is mij inmiddels al gelukt. De philips tv en de samsung entertainment set werken samen. Ik moet kiezen dat hij het geluid via de tv afspeelt, dan kan ik kiezen hoe het geluid vanaf de samsung naar mijn tv wordt gestuurd en uiteindelijk maar de optische Out van de tv. En heb nu Dolby digital en DTS geluid op mijn koptelefoon.

Klinkt misschien raar voor een koptelefoon, maar dit is een speciale koptelefoon die een 5.1 kan nabootsen. En ik moet zeggen dat doet hij goed, als ik hem gewoon op de rood wit tulp aansluit is het geluid heel vlak en nu mooi ruimtelijk en helder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Maar dan is het nog steeds de vraag of de TV wel echt Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 doorgeeft aan de hoofdtelefoon. Dolby Digital is niet altijd het probleem, maar DTS dus wel. Nu geeft de Sony wel aan dat er DTS of DD binnen komt en wordt gedecodeerd, maar dat kan dan net zo goed Dolby Digital 2.0 zijn als Dolby Digital 5.1

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1