Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 14:22
De titel klinkt misschien heel dom maar ik zit met een probleem.

Onlangs heb ik een nieuwe pc gekocht waar een Intel HD gpu op zit, er zit nog een vrije PCI-slot op die ik kan gebruiken voor mijn HD 5770.

De HD 5770 komt uit mijn vorige pc waarvan de voeding is ontploft. (Er bleek achteraf koelpasta in de socket te zitten:O, maar het maakt me nu niet meer uit waardoor of door mijn fout het erin is gekomen). Ik neem dus aan dat daarom de voeding ook is ontploft.

Ik heb een nieuwe voeding in de oude pc gezet, maar hij gaf alleen 3 piepen met of zonder alle onderdelen en ook geen beeld. Dus het moederbord is sws kapot.

Ik wil graag de HD 5770 gebruiken in mijn nieuwe pc, alleen is dit wel verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kans dat een defecte videokaart je moederbord of voeding sloopt is erg klein. Zelf zou ik het wel proberen, zonde zo'n kaart nu al af te schrijven. Eventueel testen in een zeer oude pc als je het niet aan durft. Of vragen of een winkel hem wilt testen, al kost dat waarschijnlijk ook geld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-07 19:11

Thomg

Aww yiss

I denk niet dat een videokaart je moederbord of wat dan ook kan slopen tenzij je het er met opzet tot maakt. Probeer het maar gewoon.
Ik ben niet aansprakelijk voor kapotte moederborden als gevolg van het testen.

[ Voor 43% gewijzigd door Thomg op 07-01-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 18:03
Ik zou het proberen, volgensmij is de kans heel klein dat je moederbord kapot kan gaan door een kapotte videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 14:22
Bedankt allemaal!
Ik heb me voor niks zorgen gemaakt en de videokaart zit er al in:D