welk geheugen bijprikken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495916

Topicstarter
Hallo,
ik heb nu Corsair DDR2XMS2 TWIN2X2048-6400C4 geheugen in mijn PC zitten.
Moet ik per se hetzelfde geheugen bijplaatsen of mag het ookk ander merk, snelheid etcetera zijn?

Alvast bedankt.
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het liefst hetzelfde ja anders bestaat er altijd de mogelijkheid dat het niet compatible is. Of zorg ervoor dat de CAS latentie hetzelfde blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan in principe elk merk en type, mits compatibel met je moederbord. Alleen de snelheid wordt aangepast aan het traagste geheugen. En alhoewel geheugen snelheid niet echt merkbaar is kan het geen kwaad dezelfde specs aan te houden. En, mits het niet veel euro's scheelt, is hetzelfde setje wel aan te raden omdat dat het makkelijkst is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cas latency kan best verschillen, als je maar zorgt dat je het geheugen instelt op de latency van de traagste dimmen (de hoogste CL dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Ik heb een gerelateerde vraag: bij een moederbord met single channel memory architecture hoef je in principe toch maar 1 geheugenmodule te installeren?

Geeft dit overigens problemen als je bij een moederbord met dual channel memory architecture maar één reepje installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zal het als single channel gaan draaien. Dat ga je wel voelen in performance, maar het zou moeten werken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496527

1922 MHZ is ook een heel stabiel set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:22
Check the QVL (Qualified Vendors List) van je moederbord, sommige moederborden accepteren wel 2 dimms van hetzelfde merk maar geen 4.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor adviesvragen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496320

Bij computer geheugen is het erg aan te bevelen om hetzelfde merk & type weer te kopen als men het geheugen van de computer wil gaan uitbreiden. Het merk van het computergeheugen hoeft niet per se hetzelfde te zijn, maar het is natuurlijk wel beter... maar is niet verplicht. De resterende data van het geheugen moeten wel hetzelfde zijn tenminste als de snelheid van de computer gelijk moet blijven.

M.a.w. : Als je geen zin hebt in problemen en/of een computer die langzamer wordt....
Dan koop je of bestel je hetzelfde geheugen..... dan is de kans op problemen minimaal....

Doe je het een en ander zelf ?
Dan is het erg raadzaam om absoluut de stroom stekker uit het contact te doen....
En i.v.m. statische lading : even het metalen deel vd computer kast vast pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:22
Laat ie nu maar eerst eens vertellen wat voor moederbord hij heeft, dan komen we een hoop verder. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1