GTX 660Ti of HD 7950

Pagina: 1
Acties:

• slootje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 04:26
ik heb dus al een setup van pc ik twijfel alleen nog tussen de 2 kaarten zoals de titel zegt.
mijn setup is dit: gallery: slootje
de prijsverschil is niet veel en in fps scoorden de bijde kaarten vrijwel gelijk.
ik hoorde alleen wel dat de gtx 660Ti beter overklokbaar is.
ik zou graag horen wat hier jullie mening over is.
en mischien ook over welk merk van de kaart die je kiest?

MVG Mmarco Luttje

[ Voor 70% gewijzigd door slootje op 06-01-2013 23:00 ]

Verwijderd

Welk kamp je kiest is zeer persoonlijk. Ook zijn er genoeg mensen die van mening veranderen na verloop van tijd omdat ze iets missen of tegen een probleem aanlopen etc. (dit gaat over en weer, al sinds voor het begin der tijden). Het overklok potentiaal staat vast per chipset en is dus meestal gelijk tussen verschillende merken. Wel besteden sommige fabrikanten meer aandacht aan extreme high specs onderdelen voor voltage regulator voor een mooiere overklok. Ook worden soms wat betere koelers gebruikt of hiermee geëxperimenteerd. Uit eindelijk betaal je daar ook meer voor natuurlijk. Zo heb je , OC, TOP, XXX en turbo edities die allemaal 1 ding gemeen hebben: ze zijn 'factory overkloked' en dus hoef je dat niet zelf te doen (dit kan ook niet veel verder ivm chipset limitatie) + zit er garantie op. Dus kies je kamp en je merk, naar prijs en beschikbaarheid of als je vooraan wil zitten een leuke OC editie met superieur veel geheugen ofzo :)

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 19:19
Verschillen in prijs en performance tussen de 660Ti en HD7950 zijn erg minimaal en vaak afhankelijk van de games die je gaat draaien.

Is het trouwens een beetje een kwaliteitsvoeding? Voor een 3570K met OC en high-end graka zou 520W genoeg moeten zijn, mits het een beetje kwaliteit voeding is.

Voor merken heeft iedereen zijn of haar voorkeur, net als bij webshops. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar ASUS, Gigabyte of MSI. EVGA heeft mooi spul, maar vind ik te duur. Club3D is vaak iets goedkoper, maar die GPUs lopen naar mijn mening vaak iets warmer, minder ruimte voor OC, en maken meer herrie. Saphire en XFX zijn wel oke, maar ik zou liever een paar euro meer besteden voor een ASUS, Gigabyte of MSI.

• slootje
welk kamp heb ik dus helemaal geen mening over, ik heb bijde al amd en nvidia gehad en bijde geen problemen mee gehad.
nu werd in de bbg van 1000 euro wel de 7950 aan geraden maar volgens mij was dat puur zodat ze niet boven het budget uitkwamen?
het probleem is ik zit niet zo erg in de hardware en zo dus ik heb geen idee welk merk betrouwbaar is,
en waar ik verder naar zou moeten kijken.

• slootje
VictordeHolland schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:02:
Is het trouwens een beetje een kwaliteitsvoeding? Voor een 3570K met OC en high-end graka zou 520W genoeg moeten zijn, mits het een beetje kwaliteit voeding is.
het is onderhand al wel eenpaar jaartjes oud ( stuk of 6 jaar denk ik? ) maar het is 520watt van coolermaster ik geloof dat het wel goed spul is

• slootje
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:01:
Dus kies je kamp en je merk, naar prijs en beschikbaarheid of als je vooraan wil zitten een leuke OC editie met superieur veel geheugen ofzo :)
heb ik op dit gebied ook het risico dat ik voor de naam/ voor het merk betaal of betaal je in dit geval tog altijd wel voor kwaliteit? want dan zou het op het gebied van merk kiezen al een stuk makkenlijker zijn

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:26

Thomg

Aww yiss

Je kan hier
http://www.eggxpert.com/forums/thread/323050.aspx
opzoeken hoe goed je voeding is, voor zover ik weet is dit een goede "tier" list.
Cooler master is meestal een mwa merk. welke lijn heb je?
Buiten dat, Asus en Gigabyte blijken deze ronde de beste kaarten te hebben. Msi slaat naar mijn mening de plank mis kwa koeling, club3d's worden vrij warm en de rest is te duur voor wat Asus en Gigabyte te bieden hebben.

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 19:19
Thomg schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:14:
Msi slaat naar mijn mening de plank mis kwa koeling
Ben met je eens dat ze de Twin Froster wel een beetje te agressief hebben afgesteld voor normaal gebruik, maar met Afterburner is dat zo opgelost. In de review van Tweakers.net worden ze er wel heel erg op afgestraft. Voor de topicstarter misschien inderdaad een reden om niet voor MSI te gaan in dit geval.

• slootje
dan zou het qua merk wel goed komen denk ik.
dan zit ik nog met het grootste welke van de 2 kaarten

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Welke voeding heb je? Merk + Watt doet het niet tenzij het Seasonic is. Ik moet weten over welke series we het hebben ;)
Gigabyte is over het algemeen net iets meer performance en goedkoper, Asus is stiller maar duurder.

• slootje
ik geloof dat dit mijn voeding is http://nl.hardware.info/p...er-master-real-power-m520

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tier 3 volgens die site, redelijk dus. Een 7870 kan het wel voeden. Nu is er wel de vraag of het na 6 jaar nog wel de juiste wattage kan leveren, het kan EOL zijn zonder dat je het in de gaten hebt omdat je het nog niet gestresst hebt.

• slootje
maar ag dat maakt tog niet zo veel uit? als die niet genoeg stroom levert dan gaat die niet aan tog? het ergste geval is dat ik dan weer moet wachten tot mijn nieuwe voeding geleverd word

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het ergste geval is dat het knalt en je hele pc meeneemt, alhoewel die kans wel erg klein is. Waarschijnlijk, als het opstart, krijg je bsods of shitty fps als de videokaart gestresst word. Als het werkt, werkt het zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 07-01-2013 00:03 ]

• slootje
oke ten eerste als die kans er tog is dat mijn pc er stuk van gaat? hoe kan ik dan testen of die nog goed is? en hoe groot is de kans daarvoor?

ten tweede klopt het dat er geen gigabyte versie is van gtx 660ti? ik kan hem niet vinden

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Gigabyte GV-N66TOC-2GD
pricewatch: Gigabyte GV-N66TOC-3GD
Ze hebben de Ti veranderd in TOC.
Er is geen andere manier voor de gewone consument dan doodgewoon proberen. Je kan wel booten, de kaart onderklokken en langzaam terugklokken, dan klapt je voeding niet zomaar. Als het klapt. We praten hier wel over een kans kleiner dan 1%.

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 07-01-2013 00:13 ]

• slootje
op dit moment ben ik bij bijde kaarten al over een merk uit nu nog welke van de 2 ik twijfel over

pricewatch: Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5
en de
pricewatch: Gigabyte GV-N66TOC-2GD

[ Voor 34% gewijzigd door slootje op 07-01-2013 00:18 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

En waarom niet de Gigabyte 7950? pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Hier valt niks over te zeggen.
Als je CUDA nodig hebt, NVidia. Game je op meerdere schermen? AMD. etc.
Het maakt dus geen reet uit, wat heb jij liever?

• slootje
merk je veel verschil tussen 2gb en 3gb versies? ik hoorde van niet en het scheeld wel gouw paar tientjes

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Maakt niks uit, pas bij 3 schermen of 2 schermen met extreme resoluties.

• slootje
Thomg schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:19:
En waarom niet de Gigabyte 7950? pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Hier valt niks over te zeggen.
Als je CUDA nodig hebt, NVidia. Game je op meerdere schermen? AMD. etc.
Het maakt dus geen reet uit, wat heb jij liever?
ja sorry dat poste ik voor ik jouw post over de gigabyte versie zag dan tog liever die

• slootje
Thomg schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:20:
Maakt niks uit, pas bij 3 schermen of 2 schermen met extreme resoluties.
ja kijk ik gebruik meerdere schermen maar ik game maar op 1 en die ander iets op de achtergrond zoals een kaart ofzo

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan heb je je antwoord.

• slootje
nvidia dus erg bedankt voor de snelle reacties!
nu gouw naar bed. ( morgen weer om half 6 op )
kan zoiets niet zomaar met rust laten :P
nogmaals erg bedankt.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik vroeg mij dit ook af, ik preferer liever 386 bit geheugen want ik zet alles open met 8x aa oid en dan 1080p.

nvidia heeft issues, maar amd heeft ook issues met bepaalde zaken.

AMD zeggen ze altijd de drivers.
En Nvidia knijpt alles te veel af van de 600 serie

[ Voor 188% gewijzigd door A87 op 07-01-2013 11:14 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

Volgens mij is het het handigst om een 7950 te halen met de never settle actie. Krijg je er 5 games bij twv omgeveer 40 dollar de stuk (zoals hitman absolution en far cry 3).
Zoek een webshop met een 7950 die deze actie ondersteund. Volgens mij kan dit bij alternate.
Dan krijg je veel meer waarde voor je geld.

En jongens, dit komt vaak voor op tweakers :p stel dat je voeding kapot gaat etc. Etc. Dat is allemaal een beetje te ver gezocht en nergens voor nodig. Alles gaat een keer kapot.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Tvvugt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik zou gaan voor een 7950 inderdaad, je krijgt hier Hitman Absolution, Sleeping Dogs en Far Cry 3 helemaal gratis bij.
En oh ja, ook 20% korting op Medal of Honor Warfighter maar die game moet je vermijden als de plaag.
Zelf heb ik een Twinfrozr 3 van MSI 7950, draait lekker overclocked op:
1000MHz Core
1575MHz Memory Clock
En ja dit is zonder de voltages extreem hoog te gooien (draai nu op 1018 ipv 995 wat standaard is)
Heerlijk kaartje alleen heb je kans dat bij sommige TwinFrozr's de koelpasta niet helemaal goed is aangebracht door MSI, je kan dit (zonder de garantie te verliezen) zelf doen, of hem gewoon terug sturen naar de winkel.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
Als jullie weten welke shop de 7950 mét games op voorraad heeft hoor ik dat graag.
De 7950 klokt inderdaad wel een heel stuk lekkerder dan een 660ti.

• slootje
mitsumark schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:54:
De 7950 klokt inderdaad wel een heel stuk lekkerder dan een 660ti.
ik hoor juist dat de 660ti beter over klokt? de 7950 had ook vaak 0 sterren/punten gekregen op overklokken?

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:25
slootje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:18:
[...]

ik hoor juist dat de 660ti beter over klokt? de 7950 had ook vaak 0 sterren/punten gekregen op overklokken?
Ik weet niet op wat voor sites jij hebt gekeken? De hd7950 overklokt heel goed, vooral de Windforce 3 en de MSI HD7950(Daarbij krijg je dan ook die gratis spellen geloof ik bij Alternate, maar zou ik nog even checken?).

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
slootje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:18:
[...]

Bron?
In absolute GHz komt de 660ti misschien iets hoger (vaak ook dat niet eens), maar hij draait stock ook al een stuk sneller.
Procentueel win je dus meer met de 7950, ook als je vergelijkt met de benchmarks.

• Fordox
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

nvidia green light.... ze clocken niet meer zo mooi als eerst.

en volgens mij deed alternate aan de never settle actie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:18
Ik zelf heb op dit moment de 6950, maar wil ook over op een nieuwe videokaart. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de 660 ti, vanwege het feit dat ik veel positieve verhalen hoor over het gamen in 3d ism Nvidia. Ik weet niet of dit ook mogelijk is met Ati, dus dat is sowieso handig om mee te nemen in je keuze.

• Mr.Zebra
  • Laatst online: 23-12-2021
Even mijn 2 cents ook: Ik heb vorige week een 7950 van Saphire gekocht. Kaart werkt helemaal goed en is lekker snel alleen bij Guild Wars 2 heb ik in-door last van zwarte lijnen aan de rand van de textures. Het is niet echt erg, maar stoort soms wel want het neemt wat weg van de uitstraling.
Het lijkt ergens in de drivers te zitten zeggen ze, maar goed mocht je zelf GW2 spelen dan is dat wij mij betreft iets om rekening mee te houden.
(https://forum-en.guildwar...h/strange-lines-on-floors)

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Het is onzin om te zeggen dat AMD of Nvidia beter overklokt als de ander. De ene chip kan dat beter als de ander ongeacht welke naam er op de kaart staat. Heb zelf momenteel een Asus 660Ti en die loopt op 1346MHz.

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
VictordeHolland schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:24:
[...]

Ben met je eens dat ze de Twin Froster wel een beetje te agressief hebben afgesteld voor normaal gebruik, maar met Afterburner is dat zo opgelost. In de review van Tweakers.net worden ze er wel heel erg op afgestraft. Voor de topicstarter misschien inderdaad een reden om niet voor MSI te gaan in dit geval.
Helemaal mee eens, ik heb dus wel de MSI graka en via afterburner bij ventilator settings de snelheid eerder laten oplopen bij hogere temps. Na urenlang BF3 op ultra op 1080 scherm komt hij niet hoger dan 50graden
Daarnaast heb ik een Fractal r4 behuizing die ook niet bekend staat om zijn zeer goede koeling. De kast compenseert daarmee wel de dB verhoging bij verhoogde fan speeds vd graka

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor aankoopadviezen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wil je linux draaien? dan nvidia
anders de ati pakken

ot; ik heb een 660, idle 30gr, stressed 50gr erg blij met kaartje. alle games max :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1