Een goedeavond,
Ik heb vroeger vaak op de pc gegamed omdat dit altijd door mijn vader werd gesponserd. Helaas is hij bij zijn zinnen gekomen en heb ik sindsdien op consoles gegamed. Afgelopen zomer heb ik een laptop gehad en ben ik weer vaker met een muis gaan gamen.
Volgende maand gaat mijn zus het huis verlaten en krijg ik haar kamer, dit leek mij een mooi moment om een computer aan te schaffen. Tijdens het neuzen stuitte ik op de Best Buy Guides en heb ik besloten er zelf 1 te bouwen, dit is volgens mij goedkoper en ook leuker.
Dit heb ik voornamelijk van het forum en de BBG afgehaald. Tips zijn meer dan welkom. Als mensen handige guides of dergelijke hebben zijn die ook meer dan welkom. Ik herinner me van vroeg ook dat ik met mijn vader naar beurzen ging om dat daar de spullen vaak goedkoper zijn, geld dit tegenwoordig nog met de vele internetwinkels?
Ik heb vroeger vaak op de pc gegamed omdat dit altijd door mijn vader werd gesponserd. Helaas is hij bij zijn zinnen gekomen en heb ik sindsdien op consoles gegamed. Afgelopen zomer heb ik een laptop gehad en ben ik weer vaker met een muis gaan gamen.
Volgende maand gaat mijn zus het huis verlaten en krijg ik haar kamer, dit leek mij een mooi moment om een computer aan te schaffen. Tijdens het neuzen stuitte ik op de Best Buy Guides en heb ik besloten er zelf 1 te bouwen, dit is volgens mij goedkoper en ook leuker.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk aan shooters zoals Battlefield, COD maar ook games zoals Total War of FM.
Ook om een beetje mee te knutselen, het liefst zie ik hem dan ook ''future-proof''. Zodat aanpassingen of uitbreidingen makkelijk te maken zijn. - Wat mag het systeem gaan kosten?
Na wat comments te hebben gelezen heb ik mijn budget naar €800 verhoogd. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een monitor heb ik al, muis en toetsenbord ook. Dit zijn geen top of the line spullen, maar dat kan ik altijd nog uitbreidden. Ik heb hier ook een 5.1 Systeem staan dat we ooit bij Dell hebben gekocht. Wat voor type weet ik niet meer maar er staat Dell en THX op. - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik sowieso een externe video kaart nodig. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Totaal geen, ben sowieso geen grote merken fan en kijk liever per product naar de prijs-kwaliteits verhouding. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
[i]Ipv 3 schermen lijkt het me verstandiger om voor 1 (groot) scherm te gaan. Dit om de kosten te drukken. Zoals eerder aangegeven wil ik graag een systeem dat makkelijk aan te passen is. [/i]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,95 | € 203,95 |
| 1 | ASRock Z77 Pro4-M | € 80,45 | € 80,45 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 213,50 | € 213,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 65,85 | € 65,85 |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 53,99 | € 53,99 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,90 | € 41,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 839,13 | |
Dit heb ik voornamelijk van het forum en de BBG afgehaald. Tips zijn meer dan welkom. Als mensen handige guides of dergelijke hebben zijn die ook meer dan welkom. Ik herinner me van vroeg ook dat ik met mijn vader naar beurzen ging om dat daar de spullen vaak goedkoper zijn, geld dit tegenwoordig nog met de vele internetwinkels?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 16:21 ]