Overbruggingssetje moederbord en processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 21:45
Heb nu een nieuwe PC nodig (wachten is dus geen optie), maar het lijkt mij toch een beetje zonde om nu voor voor de hoofdprijs te kiezen terwijl de nieuwe Intel Haswell processoren voor de deur staan. Daarom dacht ik eraan om een goedkoop moederbord met een goedkope processor aan te schaffen, en deze als Haswell gearriveerd is weer te verkopen.

Ik zat aan zoiets te denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G550 Boxed€ 37,90€ 37,90
1Asrock B75M-ITX€ 71,67€ 71,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,57

Op Tweakers zijn over een paar maanden vast nog wel mensen te vinden die dit setje tegen een gereduceerde prijs willen kopen, toch? Lijkt me prima voor een thuisserver of iets dergelijks. Bijkomend voordeel is dat er dan nog ruime garantie zit op de onderdelen, wat toch wel aantrekkelijk is als je iets tweedehands verkoopt.

Zin of onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:51
waarom doe je het niet andersom?

als je toch wilt wachten op haswell, dan zou ik nu een 2e hands setje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 21:45
timberleek schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:33:
waarom doe je het niet andersom?

als je toch wilt wachten op haswell, dan zou ik nu een 2e hands setje zoeken.
Hmm ik heb eens rondgeneusd in Vraag & Aanbod, maar het lijkt erop dat daar niet veel te halen is (qua ITX bedoel ik). Ik betaal denk ik ook liever 10 euro meer, dan weet ik wat ik krijg en een nieuwe set komt ook de verkoopwaarde over een paar maanden ten goede.

Waar ik naar op zoek ben is dus zo hoog mogelijke prestaties tegen een zo klein mogelijke prijs, afgewogen tegen de te verwachten verkoopkansen over een paar maanden. Wat die verkoopkansen betreft: ik denk dat een setje dat kan dienen als basis voor een thuisserver of HTPC relatief meer op zal leveren dan wat meer high-end spul, omdat diegene die high-end zal willen eerder zal kijken naar wat snel en dus nieuw is.

Nu ben ik wel redelijk op de hoogte van wat er mainstream en high-end te halen valt, maar wat daar beneden zit weet ik niet zoveel van.

[ Voor 10% gewijzigd door goldstriker op 07-01-2013 01:14 ]