No signal probleem keert terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:40
Beste tweakers,

momenteel heb ik een heel vervelend probleem. Ik heb mijn computer samengesteld bij alternate 1,5 jaar geleden. Betreft een:

Asus P8P67
EVGA GTX460
i5-2500k

Perfect draaiende pc tot 2 weken geleden. Het scherm gaf geen signaal meer naar de monitor. Ik heb de computer opgestuurd naar Alternate en het probleem was verholpen. Vandaag sloot ik 'm voor het eerst weer aan en hij startte normaal op. Vervolgens kom ik na +- 2 uur terug (gaat vanzelf op standby) en ik haal de PC met een muisbeweging van standby af. En precies hetzelfde als 2 weken geleden, no signal.

Ook bij de eerste keer 2 weken geleden was de computer aan en bij het ontwaken uit standby gaf deze geen signaal meer.

Bij het herstarten geeft hij overigens nog steeds geen signaal. Ik heb beide outputs geprobeerd met mijn monitor.

Bij het papierwerk van Alternate stond overigens dat de videokaart verkeerd gemonteerd was en na testen het weer deed (ook bij mij thuis voor een korte tijd).

Nu zou ik graag willen weten of iemand mij kan helpen met dit probleem? Videokaart zit netjes in het PCI e slot zo te zien. Mijn andere PCI e slot is leeg, maar mijn videokaart past daar niet in ivm de SATA sloten.

alvast bedankt voor de reacties,

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
Probeer eens je bios te resetten.

Is er de laatste tijd iets aan software veranderd? Driverupdates, bios updates, verse installatie van je os oid?

Probeer de kaart eens een beetje aan te drukken en controleer of de pci-e powerstekker(s) goed vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 20:20

ötzi

eclecticus

Brazos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:51:
De 2500K heeft toch ook een IGP? Misschien dat je die eens kunt proberen(en de losse kaart eruit halen)
het moederbord heeft alleen geen aansluiting voor een monitor...

voedingskabel van de GTX460 er in?
Hebben ze bij Alternate ook de voeding doorgemeten?
Heb zelf ooit eens een soortgelijk probleem gehad en betrof toen de voeding, probeer eens te testen met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:40
Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Het was niet de kabel maar de input van mijn monitor. Ik heb nu de output van mijn videokaart omgezet met een transformator blokje naar VGA. Vervolgens de VGA input van mijn monitor.

Probleem verholpen!

vriendelijk bedankt voor jullie reacties allemaal
Pagina: 1