Temperatuur van een HD5450 1gb kaart

Pagina: 1
Acties:

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
Hallo ik heb een hd5450 in mij n pc zitten en nu kijk in met afterburner en dna zie ik dat nadat ik 1 uur gegamed heb hij 83 graden is. Neem aan dat dat niet ect goe dkan zijn. Binnekort heb ik een XFX hd 7870 DD. Als ik gewoon internet zit hij rond de 50 graden. Kan zoiets kwaad of is dit normaal? mijn kaart is zonder fans.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
83 graden is prima voor een passive kaart. Als je het lager wil hebben moet je iets aan je airflow doen.

Voor een kaart met actieve koeling is het trouwens ook vrij normaal. Een videokaart mag veel heter worden dan een CPU. Tot 90 graden is prima voor een videokaart.

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
PilatuS schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:34:
83 graden is prima voor een passive kaart. Als je het lager wil hebben moet je iets aan je airflow doen.

Voor een kaart met actieve koeling is het trouwens ook vrij normaal. Een videokaart mag veel heter worden dan een CPU. Tot 90 graden is prima voor een videokaart.
Ok dankewel dat steld me wel een beetje gerust. Heb over 2 weken toch een hd 7870 hoef ik niet meer met deze kaart te gamen. Toch een opluchting dat dat ding er eindelijk uit kan. Er zit trouwens ook geen stof in.

Heeft verder een voeding nog iets te maken met het koelen of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door destroye op 06-01-2013 20:38 ]