Betaalbare 11,6" laptop met degelijke specs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skampy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 09:18
Zoals de titel zegt, ben ik eens aan het kijken naar een mobiele laptop (voor o.a. op reis) die betaalbaar is (max. 600 €) en toch voldoende specificaties heeft om comfortabel te kunnen werken en te multitasken.

Dit lijkt een heel klein segment in de markt en ik heb hier eigenlijk maar één model in gevonden:

Acer Aspire V5-171

* Ivy Bridge i5
* usb 3.0
* 6 GB ram
...

OP 't eerste zicht biedt geen enkele laptop in dit segment (11,6") die spec voor die prijs.

Het scherm zal niet spectaculair zijn, maar dit is ook geen vereiste. Dat ie er niet zo superthin uitziet à la MBA, is ook niet erg.

Is dit een goeie keuze of bestaan er interessantere opties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 10:35
Een alternatief is de ASUS X202e. Die heeft een Intel i3 processor, maar is tevens voorzien van een touch-screen. Voor op reis kan ik wel aanbevelen om SSD te nemen. SSD is niet alleen sneller, maar ook schokbestendig, wat op reis een enorme meerwaarde bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:11
Er is momenteel inderdaad erg weinig te krijgn in 11.6" (als je goedkoop wilt gaan). Als je 13.3" overweegt, kan je eens naar Dell kijken. De Vostro 3360 is vrij plat (niet ultrabookstyle, maar wel goed draagbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De 3360 ultra-goedkope variant is niet meer te krijgen. De i3 variant kost nu € 557, wat niet bepaald veel waar voor je geld is. Voor die prijs kreeg je vorig jaar een i5 en 8 uur accuduur.

De keuze voor de vivobook snap ik ook niet. De S200E variant heeft zodanig slechte koeling dat hij een i3 nog niet eens koel kan houden, de accuduur en prijs zijn ook behoorlijk matig.

Als ik zelf iets zou zoeken in dit segment zou ik een 2e-hands latitude of thinkpad aanschaffen. Bijvoorbeeld een E6220, die zijn nog met SSD in jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495754

merauder schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:15:
Een alternatief is de ASUS X202e. Die heeft een Intel i3 processor, maar is tevens voorzien van een touch-screen. Voor op reis kan ik wel aanbevelen om SSD te nemen. SSD is niet alleen sneller, maar ook schokbestendig, wat op reis een enorme meerwaarde bied.
Inderdaad. De Vivobooks van ASUS liggen in jouw geval het meest voor de hand. Deze heeft namelijk ook een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
Anoniem: 495754 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:19:
[...]

Inderdaad. De Vivobooks van ASUS liggen in jouw geval het meest voor de hand. Deze heeft namelijk ook een schappelijke prijs.
En ook nog 100 euro korting als je oude notebook inlevert bij Dixons.
Pagina: 1