Ik heb in een VMWare omgeving een VM geinstalleerd met Windows 2008 R2 64Bits, die spontaan zijn netwerkconnectie verliest. Het vreemde is dat de andere 10 VM's die erop draaien dit probleem niet hebben. Ik heb er een ping tooltje op los gelaten en om de zoveel uur is de connectie echt voor 1 minuut weg. Ik draai VMWare ESXi 5.1.
De users raken dan connecties kwijt, maar ik kan bijvoorbeeld met RDP ook geen connectie meer opzetten voor 1 minuut.
Ik heb het volgende gedaan:
- VMWare Tools verwijderd, en compleet opnieuw geinstalleerd.
- Hardware upgrade van VM Version 8 naar VMX-09
- Deinstallatie van netwerkkaart en opnieuw geinstalleerd
- Netwerkkaart Intel E1000 vervangen voor een VMXNET 3.
- Ik heb de complete host herstart
- Virusscanner compleet verwijderd
Ik heb ook de volgende hotfix gedownload, echter was die niet voor dit systeem bestemd.
- You cannot access a remote server that shares files and printers by using the SMB protocol from a computer that is running Windows Server 2008 R2 or Windows 7
Dit zelfde met hotfix: KB974909
Dit omdat ik vermoed dat het iets in Windows is, ipv in de VMWare omgeving.
Iemand tips?
-> Net heb ik ook het volgende uitgevoerd om de TCP Offload uit te schakelen:
netsh int tcp set global chimney=disabled rss=disabled autotuning=disabled ecncapability=disabled congestionprovider=none
De users raken dan connecties kwijt, maar ik kan bijvoorbeeld met RDP ook geen connectie meer opzetten voor 1 minuut.
Ik heb het volgende gedaan:
- VMWare Tools verwijderd, en compleet opnieuw geinstalleerd.
- Hardware upgrade van VM Version 8 naar VMX-09
- Deinstallatie van netwerkkaart en opnieuw geinstalleerd
- Netwerkkaart Intel E1000 vervangen voor een VMXNET 3.
- Ik heb de complete host herstart
- Virusscanner compleet verwijderd
Ik heb ook de volgende hotfix gedownload, echter was die niet voor dit systeem bestemd.
- You cannot access a remote server that shares files and printers by using the SMB protocol from a computer that is running Windows Server 2008 R2 or Windows 7
Dit zelfde met hotfix: KB974909
Dit omdat ik vermoed dat het iets in Windows is, ipv in de VMWare omgeving.
Iemand tips?
-> Net heb ik ook het volgende uitgevoerd om de TCP Offload uit te schakelen:
netsh int tcp set global chimney=disabled rss=disabled autotuning=disabled ecncapability=disabled congestionprovider=none
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 216187 op 06-01-2013 19:58 ]