Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik wil binnenkort mij eerste smartphone gaan aanschaffen.

Zelf ben ik geen groter beller of smser ik kan mij prima reden met een prepaid kaart met 10 euro erop. Ik wil een smartphone voor namelijk Facebook,Twitter en Whatsapp.
Ik zoek geen dure ik heb hier ook een tablet liggen die ik meer gaat gebruiken dan de telefoon.

Zelf heb twee smartphone gevonden de HTC Desire C is al een tijdje uit is en de HTC Desire X die pas paar maanden oud is en wat sneller is en een grotere scherm heeft. Maar de C is wel ongeveer 120 euro goedkoper dan de x.

Zit er veel verschilen in de snelheid tussen de modellen snelheid is voor mij niet echt belangrijk maar jij moet niet te traag wezen. Maar deze telefoon moet niet te oud zijn waarmee ik bijvoorbeeld geen updates meer krijg. Of kan ik beter voor een andere smartphone van een andere merk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor die applicaties zal je het verschil in snelheid niet genoeg merken om 120 euro te rechtvaardigen in mijn ogen. Alleen je kiest voor een telefoon met Android 4.0 in het budget segment, dan is de kans op een update relatief klein.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Snelheid scheelt niet veel, al is de vergelijking niet helemaal eerlijk aangezien de resolutie van de Desire X hoger is. Ik heb zelf net voor de Desire X gekozen, ik kom van de gewone HTC desire af, en zou ook niet minder willen dan dat. De Desire is qua processor sneller dan de C (echt vergelijken kan je overigens niet puur op basis van de kloksnelheid), maar was bij vlagen wel echt traag. Ook zou ik denken dat met facebooken e.d. het wel prettig is een iets grotere resolutie te hebben. De resolutie van de Desire C is naar mijn mening echt wel iets te laag.

Als ik echter de reacties op de HTC website (zal vast gemodereerd zijn) bekijk valt het wel mee. Ik weet zelf niet zo goed wat ik er van denken moet. Zeker omdat ik zelf van de Desire afkom (destijds een van de topmodellen) ben ik wat sceptisch over de Desire C, aangezien het scherm veel minder is in Resolutie, de processor minder snel (puur qua specs) maar er wel een nieuwe android versie op draait. Mocht het wel de Desire C worden, dan ben ik erg benieuwd hoe die bevalt.

[ Voor 29% gewijzigd door jbdeiman op 07-01-2013 09:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorewezel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
ben niet helemaal eens dat mensen zeggen dat de snelheid bijna gelijk is. de X heeft een dualcore terwijl de C maar één core heeft. en dan draaien die twee van de X ook nog eens sneller. (heb zelf een sony experia arc. en die heeft ongeveer dezelfde specs als de Desire C alleen is de arc iets hoger geklokt dan de C. Maar mijn arc heeft er soms best moeite mee. Met name games. Maar ook gewoon multitasken en switchen tussen verschillende apps)

Plus de X heeft meer werkgeheugen dan de C.

HTC Desire C krijgt definitief geen update naar 4.1(lag volgens htc aan te weinig werkgeheugen). HTC Desire X het nog onduidlijk is. Maar daar bestaat de kans nog wel.

verdere dingen die belangrijk zijn is het scherm grootte. is die 3.5 inch van de Desire C groot genoeg? of heb ik liever die 4 inch van de Desire X. En als je geen idee hebt wat jou het beste ligt dan ga je gewoon even naar winkel om te kijken.

En een klein voordeel van de X ten op zichte van de C is dat de X een flits heeft bij de camera.

Is dat verschil 120 euro waard. dat is persoonlijk. Maar ik zou voor de X gaan omdat meer in huis heeft. En het grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hardcorewezel schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:37:
HTC Desire C krijgt definitief geen update naar 4.1(lag volgens htc aan te weinig werkgeheugen). HTC Desire X het nog onduidlijk is. Maar daar bestaat de kans nog wel.
Grote kans dat de X dus geen update krijgt en de C wel als ik kijk hoe HTC zich aan z'n woord houd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcorewezel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Tsurany schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:44:
[...]

Grote kans dat de X dus geen update krijgt en de C wel als ik kijk hoe HTC zich aan z'n woord houd.
Nee dat is niet waar. Omdat de C te weinig werkgeheugen heeft. Was laatst nog een artikel op Tweakers.
Samen met de one V krijgt de C dus geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
hardcorewezel schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:03:
[...]

Nee dat is niet waar. Omdat de C te weinig werkgeheugen heeft. Was laatst nog een artikel op Tweakers.
Samen met de one V krijgt de C dus geen update
Volgens mij doelt Tsurany erop dat HTC zich weinig houdt aan wat er is aangegeven (sarcastisch). Laten we hopen dat dat in dit geval niet zo is.

Ik ben blij dat ik voor de desire X ben gegaan en niet de goedkopere variant. Ik had met de HTC desire (1ghz processor, en meer geheugen dan de C) al af en toe dat die wat schokte.

@Tsurany, hoe kom je op die naam? Ik ken die naam alleen uit de boeken van R.E. Feist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hij schokt kan idd, daar heeft Android op versies lager dan 4.1 redelijk wat last van. Ik zelf zou de Desire X aanraden als je hem veel gaat gebruiken. Doe je dat niet is 120 euro toch aardig prijzig. Hell, voor 120 euro koop je een telefoon uit China die beter is dan de Desire X :+

En die naam komt, idd, uit die boeken met een kleine creative twist :)

Pagina: 1