Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tooltje in CMD (DOS) dat dir /s weergeeft met bepaalde attr

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik zoek een tooltje dat in een cmd DOS-box eenvoudigweg een dir/s doet, maar dat de volgende output genereert:

filename drive\full_path\filename file_size datum_creatie crc_van_de_file

De CRC is optioneel, als ik filename + het volledige path en filename + filesize + datum_creatie zou krijgen, ben ik al gelukkig.

Bedoeling is een archief met foto's van 100 Gig + diverse backups + backups van backups (je weet hoe dat gaat, en uiteraard staan er in die "backups" wel wat downloads van de digitale camera die niet in de "Master" zitten dus is het niet "echt" een backup, een rotzooitje dus) nu eens ééns en voor altijd op te ruimen en te consolideren tot één enkel archief. Tools als DuplicateFileFinder zijn uitstekend maar veel te tijdrovend voor wat ik wil.

Simpel dus, gewoon een command-line tooltje dat output genereert dat naar een bestandje geredirected kan worden en dat ik dan kan sorteren op filename en als batchfile kan editeren om in één keer de "opkuis" te gaan doen.

Even gezocht op snapfiles en portablefreeware.com maar niet echt iets gevonden wat daar op lijkt. Ongetwijfeld zijn er Tweakers die zo'n tooltje in hun "toolbox" zitten hebben?? Alvast bedankt!!

[ Voor 34% gewijzigd door demichel op 06-01-2013 19:10 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.