Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash/Win7] Vastlopers in Chrome, andere browsers traag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop (asus n73sv - windows 7) heb ik al langere tijd last dat mijn browser (Chrome) om de zoveel tijd vastloopt tijdens het internetten. In principe was het geen groot probleem, het kwam een paar keer per week voor en je moest enkel de pagina opnieuw laden en het probleem was verholpen. Er kwam telkens een melding dat de 'shockwave' player was vastgelopen of de plug-in was gecrashed. Het bekende computertje met een doodshoofdje en de tong uit de mond toonde zich.

Sinds een dag of vier vijf is het ineens wel zeer storend geworden, het doet zich om de zoveel minuten voor en eigenlijk is het niet meer mogelijk goed te internetten. Pagina's haperen de hele tijd, constant flash crashes of soms sluit de browers zich ineens uit zichzelf. Ik heb toen een full uninstall gedaan van zowel Chrome als Flash, reboot en alles weer geinstalleerd, toen ook de flash-plug in van Chrome zelf uitgezet zodat er niet twee Flash players actief zijn, maar helaas, het mag niet baten. Het is wel iets minder frequent, maar het probleem blijft bestaan. Ook andere browers zoals IE en Firefox lopen niet soepel, weliswaar tonen er zich geen crashes, maar pagina's haperen lichtelijk en laden gewoon niet vlot en snel. Helemaal als ik een lichte game in de achtergrond speel is het problematisch, ook YouTube video's afspelen zorgt voor veel problemen.

Ik ben zelf redelijk ten einde raad want ik weet gewoon niet wat de oorzaak hiervan kan zijn. Ik heb zowel met AVG als met Hitman en adwcleaner gezocht naar malware of dergelijke maar niets te vinden. Enkel adwcleaner gaf wat kleine bestandjes aan (Conduit) maar meer niet :).

Sowieso merk ik al langere tijd dat mijn gehele laptop best langzaam opstart en 'traag' reageert, het is niet heel problematisch maar toch net een paar seconden langzamer als normaal. En voor een laptop die nog geen jaar oud is, goed onderhouden in in principe met weinig tot geen zware software vind ik dit heel opvallend.

Tips / adviezen gewenst want ik heb dus geen idee meer wat het zo zijn kan dat voor deze problemen zorgt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Flash is geen OS, dus WOS -> CSA. En een gratis titel-edit omdat 'Probleem met flash player o.i.d.' zo weinig zegt over welk probleem dan :)

Ik neem aan dat je de nieuwste versies hebt van Shockwave en de browsers, probeer ook nieuwere / andere videokaartdrivers.

Overigens: zegt het Windows event log niet iets raars?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien niet. Wel kan ik dit vinden bij 'oplossingen zoeken':

Windows
Probleem: Videohardwarefout
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
WD-20121021-1536.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Windows
WD-20120604-1915.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Windows
WD-20120502-1519.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

En tevens dit:

Your graphics driver werkt niet meer naar behoren

Maar nu (even later) staat er niets meer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn tip over videokaartdrivers lijkt me dus in ieder geval een om op te volgen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Er was een driver update beschikbaar, geinstalleerd en alles lijkt wel weer wat sneller te lopen, sommige webpagina's met veel reclame gaan nog langzaam maar het lijkt alleszins wat verbeterd te zijn, hoop dat het zo blijft :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Vandaag is het weer mis. Haperende Chrome, trage laden van pagina's en om de haverklap weer dit gezeik:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50ea9472af3e8/50ea9472aa9ac-pff.png
Pagina: 1