kabelinternet verbinding verbreekt steeds

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik weet niet of het hier op de goede plaats staat, maar aangezien het in dit geval niet aan mijn internetprovider ligt dacht ik dat het hier beter zou passen

Het probleem is dus het volgende, sinds kort ben ik van bART overgestapt op Chello. Bij bART had ik altijd een vast IP adres ingevuld bij de eigenschappen van de netwerkkaart, en DNS was ook ingevuld. Bij Chello worden deze allebei automatisch verkregen, dat heb ik dus ook veranderd en de verbinding doet het...totdat er na een paar uur ineens geen dataverkeer meer is, alle downloads stoppen, ICQ gaat offline
Maar de modem (com21) heeft nog gewoon verbinding :?
Als ik dan m'n pc reboot, kan ik weer gewoon internetten. Hier had ik met bART nooit last van, en ik baal er wel van want ik kan nu dus 's nachts geen dingen meer downen van bijv. IRC omdat er dan steeds geen dataverkeer meer is. :'(
Ik maak gebruik van een Realtek 10/100mbit pci netwerkkaart voor de Chello verbinding en een Realtek 10mbit voor het delen van de verbinding met een 2e pc
Wie weet wat ik hieraan kan doen zodat ik niet steeds hoef te rebooten? vooral bij trage niet-resumable downloads is het nogal vervelend :'(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Is je IP wel steeds hetzelfde nog?

Probeer eens van full-duplex en/of half-duplex te wisselen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ja Chello heeft me gezegd dat het IP steeds zou veranderen, maar het blijft gewoon hetzelfde
Hoe kan ik tussen full/half duplex switchen?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Wat draai je ? Onder Windows '98/ME is dit heel makkelijk op te lossen:

* Start =>
* Uitvoeren =>
* Winipcfg intikken =>
* Alles Vernieuwen aanklikken

en klaar is Kees, hij maakt nu even contact met de DHCP Server en dan is er weer dataverkeer mogelijk. Ik heb het probleem zelf ook, en laat mijn Linux-server dan ook elk kwartier de DHCP Lease vernieuwen....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ik draai windoos 2000

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
owh

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 07:21 schreef DaNCe2k het volgende:
owh
nuttige toevoeging :(

Verwijderd

Onder Win2k:

- rechter muisklik My Computer
- Properties
- Tab => Hardware
- Device Manager..
- Open Network Adapters
- Rechter muisknop, Properties
- Tab => Advanced
- Duplex Mode: Full / Half..

Even afgezien hiervan, ik heb zelf ook een Realtek gebruikt om een pc in het LAN te verbinden met de server. Die viel ook steeds weg, dat bleek aan het kaartje te liggen. Vervanging door een 3Com kaart was het einde van die nachtmerrie.

Succes ermee
(ook een ex-bART kabelaar....)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Zelfde hier, eerst bART daarna Chello (0,5 Mbit -> 1,5 Mbit :) ) . Heb het via een proxyserver draaien met Sygate voor het hele NAT gebeuren en WinRoute Pro voor outbound mailcache. Viel dus ook na een dag of zo uit. Met Winipcfg.exe effe releasen en renewen lost het op. Wat ik heb gedaan is de task manager erbij gepakt en die ingesteld dattie 's-ochtends om 7:00u winipcfg.exe release_all uitvoert (na 1 min automatisch afsluiten), en om 7:02 winipcfg.exe renew_all uitvoert (ook na 1 min automatisch afsluiten. Heeft het helemaal opgelost. Ik heb in m'n server 2 3Com kaarten, 1 10 Mbit (Chello) en een 10/100 (LAN).

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1