Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Een tijdje terug kreeg ik van mijn vriendin een pluche Darth Vader. Als fan van Star Wars (wel de originele trilogy) was ik er enorm blij mee en toen bedacht ik me dat ik helemaal niks van Star Wars heb (op een papercraft AT-AT na). Ik ben direct op zoek gegaan naar websites met Star Wars merchandise en heb eigenlijk meteen Han Solo en Luke Skywalker in Stormtrooper-disguise besteld. Kort daarna kwam ik dit tegen, waarbij een fotograaf bijna elke dag een foto maakte van zijn action figures in een echte omgeving. Een erg gaaf idee en leuk om mee te spelen, lekker creatief bezig zijn (zij het een beetje cliché).

Ik heb de action figures sinds gisteren en ben meteen aan het spelen gegaan, met wat best leuke resultaten en dus een goed begin. Hier alvast drie van de foto's:

1. Groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QClXt.jpg?1
2. Groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iBRr3.jpg?1
3. Groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtHKJ.jpg?1

Wilde het in eerste instantie gewoon op Facebook plaatsen, maar dan heb je maar een beperkt bereik. Net dus even snel een pagina opgezet op mijn eigen domein om daar de foto's op te kunnen zetten: stefanvlemmix.nl/stormtroopers

Nu ben ik benieuwd wat jullie van het idee vinden, en van mijn uitwerking tot nu toe. Wil graag weten hoe ik alles kan verbeteren om de foto's zo leuk en mooi mogelijk te maken. Ideeën voor nieuwe foto's zijn ook altijd welkom uiteraard en als dit topic een beetje goed ontvangen wordt plaats ik regelmatig een nieuwe foto hier voordat ie online gaat op de website, als een soort bedankje ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Nr 1 vind ik het leukst qua idee. Jammer van die glazen plantenbak op de achtergrond.
Nr2 doet me niet zoveel. Teveel grote onscherpe vlakken in de foto
Nr3 is nice, echter concept Nr1 is leuker

Overal, hou ik hier wel van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Lasteraar schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:03:
Nr 1 vind ik het leukst qua idee. Jammer van die glazen plantenbak op de achtergrond.

Ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk aan de omgeving te veranderen bij het maken van een foto. Het moet er allemaal 'geleefd' uit zien zeg maar, dus alsof de kleine mannetje tot leven zijn gekomen in onze wereld. Qua idee is deze ook bij favoriet :)
Zelf vond ik het juist wel leuk juist omdat de focus nadrukkelijk ligt op de tweede Stormtrooper, maar misschien in de toekomst iets minderen met het scherptediepte effect.
Qua foto inderdaad prima gelukt, maar hier zat niet echt een idee achter. Niet echt een concept dus als basis van de foto, maar gewoon een leuk plaatje.

Thanks :D Het is allemaal nog ontdekken en spelen om tot goede resultaten te komen, en natuurlijk goed nadenken wat leuke settings zijn. Op de website zijn trouwens twee foto's toegevoegd :) Hopelijk wordt het naarmate er meer foto's gemaakt worden en ik feedback krijg allemaal steeds beter. Maar thanks voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De eerste is leuk omdat ze daar echt bezig zijn. Twee is daarom stuk saaier en drie is technisch leuk maar niet interessant, hoogstens als intro shot. Je kan met zulke poppetjes erg veel doen en ik denk dat je dan ook echt wat creatiever moet zijn voor een echt pakkende fotoreeks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Leuk concept, maar uitwerking laat te wensen i.v.m. de achtergronden ;) Doe het nog eens over en probeer echt een mooie setting te maken zou ik zeggen, er is een hoop leuks mee te doen in ieder geval. Zo kun je nog eens leuk indoor met fotografie aan de slag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 21:28

neevedr

Dat was ik niet!

Vind ze een beetje geel, staat je witbalans goed?
Op je site heb je betere foto's staan. Die met de afstandsbediening vertelt bijna zelf een verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties! De twee grootste punten van kritiek zijn voor zover ik kan zien dus de witbalans en de nog wat saaie onderwerpen. Witbalans stond dit weekend inderdaad niet goed (net nog gekeken) en dat zal in nieuwe foto's dus opgelost zijn (als het goed is). Wat de saaie onderwerpen betreft: de foto's zijn nu meer een soort testcase om te kijken hoe en wat. Ik heb daarnaast nog nooit zoiets gedaan als dit, dus is het voor mij een leuk leerproces dat later ook toe te passen is op andere onderwerpen (zoals portretfotografie). Ik zal het in ieder geval in het achterhoofd houden en kijken hoe ik alles wat interessanter en meer levendig kan maken. Foto 3 zal ik in ieder geval bovenaan zetten op de website als introductiefoto van de Stormtroopers :) Uiteindelijk moet er ook een soort overgang zitten in de foto's, dus in een foto pakken ze een ei, in een foto daarna wordt dat eitje gebakken. Zoiets.

Zoals eerder gezegd: suggesties, feedback en ideeën zijn altijd welkom! En bij deze al bedankt voor de reacties :)

Edit1: Zojuist even drie foto's gemaakt met een leuk idee, goede witbalans en (naar mijn mening) prima compositie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden (ze staan nog niet op de website).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AnMol.jpg?1
1. Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U5XII.jpg?1
2. Klik voor groot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vcvso.jpg?1
3. Klik voor groot

Alle drie de foto's vertellen hun eigen verhaal en samen vormen ze ook nog eens een verhaaltje. Beter zo vergeleken met de vorige foto's? :)

Edit2: Ik heb zo net de witbalans op de bestaande foto's aangepast, dus hopelijk ogen die nu ook wat beter. Volgorde op de website is eveneens veranderd.

[ Voor 42% gewijzigd door SomerenV op 07-01-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Heel leuk deze nieuwe serie! Technisch ook erg sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk dat is nu leuk om te zien! Dan zet je echt iets neer wat leuk is om te volgen en waarbij het onderwerp de aandacht trekt en de technische uitwerking puur is om het onderwerp te laten zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Ik moet zeggen dat ik de tweede serie inderdaad als serie een stuk leuker vind. Alleen de eerste van de eerste vind ik leuk. Inderdaad omdat er echt iets gebeurt.

Als ik dit zou doen, zou ik inderdaad overwegen om de twee figuren samen een avontuur te laten beleven. Dat maakt het natuurlijk wel een stuk complexer, omdat je met alle foto's een groter verhaal wilt vertellen. Aan de andere kant hoeft dat grotere verhaal natuurlijk ook niet perse een duidelijk doorlopend geheel te zijn. Het kan best dat ze eerst koffie zetten. Daarna de troep opruimen en dan op weg naar de prullebak over een bord met eten struikelen. Bij het eten worden ze gestoord door een hond, die ze meesleept de tuin in en zo verder.. Kortom ook de doorlopende verhaallijn kan uitstekend bestaan uit een aantal losse stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@Goku33: Dankje! Ik ben amateur-fotograaf (nooit cursussen of lessen gevolgd) en dit is voor het eerste dat ik echt bezig ben met dit soort fotografie. Een compliment als 'technisch erg sterk' is dan natuurlijk erg leuk om te horen!

@Tsurany: Ik heb bij de nieuwe serie ook goed nagedacht voordat ik de foto's ging maken. Hoe de poppetjes positioneren, hoe de objecten plaatsen, hoe de camera plaatsen, hoeveel DoF, etc. Dat proces zie je waarschijnlijk ook wel terug in de foto's.

@DickCAH: In de eerste serie zat niet echt een verhaallijn. Het is overigens érg lastig om met stilstaande poppetjes van 10 cm te suggereren dat er iets gebeurd op het moment dat de foto gemaakt is. Maar dat is direct ook de uitdaging van dit hele project. Een complete verhaallijn door de complete serie ga ik denk ik niet aan beginnen omdat ik er nog wel even meer door wil gaan, maar korte verhaaltjes zijn zeker haalbaar! Zo gaan ze nog op onderzoek in de auto, komen ze onbekend volk tegen op de zolder en komen ze in aanraking met LEGO en andere zaken. Genoeg om me nog wel even bezig te houden :) Maar ik hou je suggestie in het achterhoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je ziet het proces idd wel terug, maar je aandacht gaat niet naar dat proces. Positionering is goed gedaan en kleurgebruik ook, geen storende objecten maar enkel het onderwerp goed in beeld en het onderwerp dat naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:18:
Je ziet het proces idd wel terug, maar je aandacht gaat niet naar dat proces. Positionering is goed gedaan en kleurgebruik ook, geen storende objecten maar enkel het onderwerp goed in beeld en het onderwerp dat naar voren komt.
Het proces is vooral te zien van foto naar foto en moet in de toekomst natuurlijk nog veel beter te zien zijn. M'n aandacht gaat er inderdaad niet naar uit. Door me meer te focussen op het onderwerp, de omgeving en de achterliggende gedachte van de foto's moet het steeds beter en leuker worden (wat dus het constante proces is). Heeft iemand hier trouwens ooit een serie gedaan met speelgoed?

Vandaag overigens de zolder even overhoop gehaald en twee poppetjes uit 'den oude doosch' gevonden, namelijk LEGO Technic poppetjes van eind 90's. Ongeveer even groot als de Stormtroopers én de helmpjes kunnen door de Stormtroopers gedragen worden. Ben nu nog aan het bedenken of het vrienden worden, of juist allesbehalve vrienden. Heb just for the fun even een foto geschoten (is dus niet deel van m'n Stormtroopers IRL-serie) om te kijken hoe ze samen ogen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dvu5W.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 08:22
Ik zou persoonlijk de lego eruit laten gezien het toch heel ander materiaal is.

Je tweede serie is trouwens goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Tweede serie veel beter inderdaad en interessanter. Leuk idee zoiets. Vooral het feit dat de set een verhaal vormt spreekt me aan.

ik vond overigens uit deel 1 die tweede foto niet zo slecht bedacht alleen hij was niet zo goed gelukt. het idee met schouder meekijken/scherptediepte is leuk maar de kleuren vielen slecht (donkere achtergrond en scherptepunt bij het hoofd). Misschien nog een keer proberen bij set 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
SomerenV schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:39:
Iedereen bedankt voor de reacties! De twee grootste punten van kritiek zijn voor zover ik kan zien dus de witbalans en de nog wat saaie onderwerpen. Witbalans stond dit weekend inderdaad niet goed (net nog gekeken) en dat zal in nieuwe foto's dus opgelost zijn (als het goed is). Wat de saaie onderwerpen betreft: de foto's zijn nu meer een soort testcase om te kijken hoe en wat. Ik heb daarnaast nog nooit zoiets gedaan als dit, dus is het voor mij een leuk leerproces dat later ook toe te passen is op andere onderwerpen (zoals portretfotografie). Ik zal het in ieder geval in het achterhoofd houden en kijken hoe ik alles wat interessanter en meer levendig kan maken. Foto 3 zal ik in ieder geval bovenaan zetten op de website als introductiefoto van de Stormtroopers :) Uiteindelijk moet er ook een soort overgang zitten in de foto's, dus in een foto pakken ze een ei, in een foto daarna wordt dat eitje gebakken. Zoiets.

Zoals eerder gezegd: suggesties, feedback en ideeën zijn altijd welkom! En bij deze al bedankt voor de reacties :)

Edit1: Zojuist even drie foto's gemaakt met een leuk idee, goede witbalans en (naar mijn mening) prima compositie. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden (ze staan nog niet op de website).

[afbeelding]
1. Klik voor groot
[afbeelding]
2. Klik voor groot
[afbeelding]
3. Klik voor groot

Alle drie de foto's vertellen hun eigen verhaal en samen vormen ze ook nog eens een verhaaltje. Beter zo vergeleken met de vorige foto's? :)

Edit2: Ik heb zo net de witbalans op de bestaande foto's aangepast, dus hopelijk ogen die nu ook wat beter. Volgorde op de website is eveneens veranderd.
Schitterend! :-)
Deze serie is overigens veel beter/sterker uitgevoerd dan de eerste serie. Erg leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ziet er leuk uit, doet me denken aan Slinkachu, ook leuke boeken om inspiratie op te doen.

Zie https://www.google.nl/sea...0CFAQsAQ&biw=1253&bih=791 :)

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Slinkachu is geweldig ja! Heb ook al tijden het idee om iets met kleine soldaatjes of andere poppetjes te doen (klei wss.), iets in de trant van Moby - In This World hehe :+

Leuke serie in ieder geval, deze foto zou je prima als achtergrond kunnen gebruiken mits de rechter kant wat rustiger was geweest. Je kunt best dingen aanpassen in je scene zonder dat het er "onbewoond" uitziet ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AnMol.jpg?1

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@Lasteraar: Thanks! Ik probeer met elke serie iets nieuws uit en probeer steeds creatief te zijn. Het moet lijken alsof de Stormtroopers leven (á la Toy Story) maar dat is echt verdomd lastig! Maakt het ook direct leuk om mee bezig te zijn :)

@RJ: Oké, dat is écht vet! Had er echt nog nooit van gehoord maar daar ga ik zeker naar kijken om wat inspiratie op te doen :) Kijken hoe ik Slinkachu kan integreren in m'n Stormtrooper IRL-series.

@Ventieldopje: Bedoel je achtergrond als in wallpaper voor de PC? In dat geval heb ik deze even voor je gemaakt. Mocht je dat niet bedoelen, dan snap ik niet wat je wél bedoeld :P Maar ook hier weer goed te horen dat je de serie leuk vindt :)

Anyways, vandaag even wat geprobeerd met de sneeuw. Deze komen niet op de website omdat ze simpelweg niet goed genoeg zijn, maar ik ben wel benieuwd wat jullie van het idee erachter vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CuYQl.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fx3c3.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H18CH.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NbafY.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pnn7Z.jpg?1

Sorry voor de enorme hoeveelheid compressie-artifacts (foute instelling bij Lightroom) maar je kunt prima zien wat het idee is. De foto's zijn gemaakt rond half 5 in de middag en het was bewolkt. En dan komt het probleem waar ik tegenaan liep: witte achtergrond met witte poppetjes en héél weinig contrast. Verdomd lastig dus goede foto's te maken, vandaar ook dat ik ze niet ga gebruiken op de website. Het viel overigens nog niet mee om mini sneeuwballetjes en een mini sneeuwpop te maken :+

Maar het idee is dus voor de uiteindelijke serie om de Stormtroopers een sneeuwpop te laten maken en een sneeuwballen gevecht te laten houden. Hebben jullie nog leuke ideeën voor wat ze kunnen doen in de sneeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 08:22
Het idee is leuk, en dan vind ik 1 en 4 het best. Betreft kwaliteit van de foto: De sneeuw lijkt niet wit hier. Het is wat grijs en soms lijkt het zelfs gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Gelig ? Groen !

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
superbig91 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:17:
Het idee is leuk, en dan vind ik 1 en 4 het best. Betreft kwaliteit van de foto: De sneeuw lijkt niet wit hier. Het is wat grijs en soms lijkt het zelfs gelig.
Ja, de kleuren zijn een beetje f*cked. Ik heb er nogal aan wat liggen trekken om ervoor te zorgen dat het niet een grote witte plaat wordt. Daar doelde ik ook op met mijn opmerking. Door de bewolking, dus geen harde schaduwen, zat er totaal geen contrast in. Volgende keer probeer ik wat meer contrast in de achtergrond te krijgen, maar voor nu moest ik het hier even mee doen (had niet veel tijd voor het te donker werd). Maar wát een gedoe om sneeuw fatsoenlijk op de foto te krijgen zeg |:( Maar deze vier foto's zijn dan ook echt bedoeld om het idee te tonen en niet zozeer de techniek. Dus bij deze: tips voor fotografie in de sneeuw zijn ook meer dan welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 17-01-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

SomerenV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
@Lasteraar: Thanks! Ik probeer met elke serie iets nieuws uit en probeer steeds creatief te zijn. Het moet lijken alsof de Stormtroopers leven (á la Toy Story) maar dat is echt verdomd lastig! Maakt het ook direct leuk om mee bezig te zijn :)

@RJ: Oké, dat is écht vet! Had er echt nog nooit van gehoord maar daar ga ik zeker naar kijken om wat inspiratie op te doen :) Kijken hoe ik Slinkachu kan integreren in m'n Stormtrooper IRL-series.

@Ventieldopje: Bedoel je achtergrond als in wallpaper voor de PC? In dat geval heb ik deze even voor je gemaakt. Mocht je dat niet bedoelen, dan snap ik niet wat je wél bedoeld :P Maar ook hier weer goed te horen dat je de serie leuk vindt :)

Anyways, vandaag even wat geprobeerd met de sneeuw. Deze komen niet op de website omdat ze simpelweg niet goed genoeg zijn, maar ik ben wel benieuwd wat jullie van het idee erachter vinden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry voor de enorme hoeveelheid compressie-artifacts (foute instelling bij Lightroom) maar je kunt prima zien wat het idee is. De foto's zijn gemaakt rond half 5 in de middag en het was bewolkt. En dan komt het probleem waar ik tegenaan liep: witte achtergrond met witte poppetjes en héél weinig contrast. Verdomd lastig dus goede foto's te maken, vandaar ook dat ik ze niet ga gebruiken op de website. Het viel overigens nog niet mee om mini sneeuwballetjes en een mini sneeuwpop te maken :+

Maar het idee is dus voor de uiteindelijke serie om de Stormtroopers een sneeuwpop te laten maken en een sneeuwballen gevecht te laten houden. Hebben jullie nog leuke ideeën voor wat ze kunnen doen in de sneeuw?
Ik bedoelde inderdaad als achtergrond en op die manier ja! Helaas is hij wel wat pixelig door imgur denk ik en zou je hem 1920x1200 kunnen maken? :9

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

2e + Sneeuw serie zijn leuk om te zien! En voor een pas beginnende amateur erg goed uitgevoerd... de 1e en lego foto doen mij niet veel.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
wavemaster100 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:09:
2e + Sneeuw serie zijn leuk om te zien! En voor een pas beginnende amateur erg goed uitgevoerd... de 1e en lego foto doen mij niet veel.
Ik maak al wat langer foto's hoor. Vroeger met het fototoestel van m'n ouders en sinds eind 2011 met m'n eigen camera, dus 'beginnend' is een beetje kort door de bocht ;) Op m'n website staan daarnaast een paar mooie foto's die ik heb geschoten en aan de hand daarvan zie ik mezelf eerder als hobby-fotograaf dan amateur-fotograaf (wat toch een beetje een term is voor mensen die het niet zo nauw nemen met kadrering en dergelijke). Daarnaast heb ik een opleiding gehad als cameraman en video-editor, dus ja :+ Maar goed te horen dat de foto's je bevallen! :)

Edit: dit is overigens wel de eerste keer dat ik fotografie op deze manier probeer en daarnaast wil ik m'n vaardigheden verbeteren.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 18-01-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

SomerenV schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:57:
[...]

Ik maak al wat langer foto's hoor. Vroeger met het fototoestel van m'n ouders en sinds eind 2011 met m'n eigen camera, dus 'beginnend' is een beetje kort door de bocht ;) Op m'n website staan daarnaast een paar mooie foto's die ik heb geschoten en aan de hand daarvan zie ik mezelf eerder als hobby-fotograaf dan amateur-fotograaf (wat toch een beetje een term is voor mensen die het niet zo nauw nemen met kadrering en dergelijke). Daarnaast heb ik een opleiding gehad als cameraman en video-editor, dus ja :+ Maar goed te horen dat de foto's je bevallen! :)
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen inderdaad! :P

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Pagina: 1