Toon posts:

[Windows 8] File assocations niet steeds bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De betandsextensies voor ingebouwde Windows apps moet je steeds bevestigen wanneer je een extern programma installeert die deze extensies wil overnemen. Zoals XNView of MPC. Dus als je zo'n bestand opent krijg je eerst weer de ingebouwde app met zo'n melding "er is een nieuw programma die dit kan openen.."

Mega-irritant en kut natuurlijk, is er een instelling die ervoor zorgt dat ik dit niet hoef te bevestigen.

(Uiteraard heb ik reeds zelf gezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:11

Eagle Creek

Breathing security

Je kan toch gewoon die melding negeren en doorgaan met je leven?
Er is niemand die zegt dat je dat móet bevestigen hoor.

;)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan blijven natuurlijk de Windows programma's de extensies openen.

Eerlijk gezegd is het achteraf minder storend dan verwacht.Hoe dan ook, als ik een programma installeer die alle afbeeldingen of mediaformaten wil registreren dan moet Windows niet krampachtig vasthouden aan deze extensies. (Totdat ik dus bevestig). Zo heeft het altijd < Windows 8 gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een non-issue, maar goed. Je kunt gewoon de file type association bevestigen en doorgaan waarmee je bezig bent/was.
Maar je zou natuurlijk op zoek kunnen gaan naar een reg key of shell extension die, die de file type association dialog box uitzet. Dan zou je met Process Monitor moeten kijken op moment dat je die dialog box krijgt welke reg key hij aanroept, en kijken of je daar iets aan kan tweaken.

[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 07-01-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:11

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:43:
Hoe dan ook, als ik een programma installeer die alle afbeeldingen of mediaformaten wil registreren dan moet Windows niet krampachtig vasthouden aan deze extensies. (Totdat ik dus bevestig). Zo heeft het altijd < Windows 8 gewerkt.
Ja.. en hele volksstammen die roepen dat programma's telkens ongewenst extensies overnemen zonder vooraf toestemming te vragen. Het is het een of het ander natuurlijk.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht even, je wilt toch niet zeggen dat in Windows 8, wanneer je niet de standaard Windows programma's gebruikt, maar in plaats daarvan je eigen default ingestelde programma's, je *iedere* keer opnieuw wanneer je een foto, of film of liedje of tekst opent, moet bevestigen dat je dat eigen default ingestelde programma wilt gebruiken? Dat zou dan kunnen oplopen tot vele tientallen malen per dag als je gewoon via een filemanager werkt :D

Ik heb even gegoogled, maar ik kon niet vinden dat het zó erg gesteld was met de betutteling, dus ik vermoed dat ik het verkeerd heb begrepen (of dat het simpel kan worden uitgezet). Dat kán gewoon niet anders, ik kan het me niet voorstellen dat daar anders niemand al over geklaagd heeft.
Dus zeg me alsjeblieft dat ik niet wakker genoeg ben, en dat ik het mis heb. Ja goeie grap, ik geloof er niks van. Als je zelf een ander programma als default ingesteld hebt, gaat-ie heus niet iedere keer zeuren hoor, dat zou volslagen waanzin zijn: foto.jpg -> Wilt u het écht met uw eigen programma openen? film.mp4 - Wilt u het écht met uw eigen programma openen? liedje.mp3 -> Wilt u het écht met uw eigen programma openen? En dat dag in, dag uit, iedere keer weer, zonder dat je het makkelijk kan uitzetten?
Nee, dat zou zo veel irritatie opwekken, dat de ergernissen van de Vista UAC daar niets bij zouden zijn, en daar werden gebruikers al zo gek van al die bevestigingen, dat dat niet voor niets grotendeels is teruggedraaid. Dus nee, zo overdreven kan het onmogelijk zijn. Toch? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 02:42:
Wacht even, je wilt toch niet zeggen dat in Windows 8, wanneer je niet de standaard Windows programma's gebruikt, maar in plaats daarvan je eigen default ingestelde programma's, je *iedere* keer opnieuw wanneer je een foto, of film of liedje of tekst opent, moet bevestigen dat je dat eigen default ingestelde programma wilt gebruiken? Dat zou dan kunnen oplopen tot vele tientallen malen per dag als je gewoon via een filemanager werkt :D
Nee dat zeg ik niet,en dat wil ik ook niet zeggen, als je op antwoord reargeert (weet niet zeker of je op mijn antwoord reargeert of dat van Eagle Creek).

Als je eenmaal de file associatie hebt gemaakt voor een bepaald bestandstype slaat ie dat op. Dat moet je wel aangevinkt hebben op moment dat je de file associatie maakt, zie ook onderstaand screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vwq3TLKqUO4UOrUIEkYBJHfx/full.png

In dit geval een .flv die bij mij standaard wordt geopend met VLC Media Player, zo hebben file associaties altijd al gewerkt, een keer voor een bepaald bestandstype aangeven waarmee het geopend wordt en daarna wordt dat bestandstype altijd geopend met het door jouw gekozen programma.

Ik snap het probleem dus niet echt meer, als het al een probleem is.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 08-01-2013 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus slechts 1x per extensie. Gelukkig, dan had ik het idd. mis. Ik kon het me ook al niet voorstellen. Maar als het idd. maar 1x per extensie is, waar maakt TS zich dan druk over? Dan zijn al die verplichte bevestigingen voor iedere nieuwe (nl/eu) website, die je nu krijgt door die achterlijke cookiewet vele malen erger. Ik wacht met spanning z'n volgende topic af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:36

SkyStreaker

Move on up!

Goed. Dit probleem heb ik nu dus ook, zo ongeveer ;) :

Win8 Pro x64 NL (alle updates)

Eerst was dit probleem niet aanwezig en waar het vandaan komt weet ik niet. Via standaard programma's heb ik alle media via VLC openen gezet, ook via VLC zelf (gestart in admin modus). Toch blijft hij het elke keer vragen. De optie echter om "blijven gebruiken" is niet aanwezig. Me dunkt dat daar het probleem ligt. Wat zoektochten verder wijst alleen naar hetgeen ik zelf wel kan bedenken en helaas, die optie terug krijgen is niet voor mij te vinden.

Toestemming om MPlayer te gebruiken heb ik geweigerd, niet geholpen. Andere programmatuur die met media bestanden om kan gaan ook verwijderd. Helpt niet. Het is een extra handeling die niet nodig behoeft te zijn, maar.... Het wordt mij nu elke keer gevraagd, terwijl VLC de enige optie is die er nu standaard instaat :F :D

MKV's zijn verbonden aan VLC, bijv. AVI, AAC, MP3 etc. niet... Vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 14-04-2013 17:16 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:14
Ik kan het fout hebben, ben onderweg dus kan het even niet checken, maar ik doe altijd rechtse muisknop, open with en dan choose as default program. (Engelse versie, natuurlijk)

Dan stopt het gemekker en opent windows voortaan met jou keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:36

SkyStreaker

Move on up!

Helaas, fout :). Je krijgt dan het exact dezelfde menu, zonder optie altijd te gebruiken.

En weer eens opnieuw opgestart en zit alles ineens goed. 8)7 :? ........... :/

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 14-04-2013 18:15 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1