Wacht even, je wilt toch niet zeggen dat in Windows 8, wanneer je niet de standaard Windows programma's gebruikt, maar in plaats daarvan je eigen default ingestelde programma's, je *iedere* keer opnieuw wanneer je een foto, of film of liedje of tekst opent, moet bevestigen dat je dat eigen default ingestelde programma wilt gebruiken? Dat zou dan kunnen oplopen tot vele tientallen malen per dag als je gewoon via een filemanager werkt
Ik heb even gegoogled, maar ik kon niet vinden dat het zó erg gesteld was met de betutteling, dus ik vermoed dat ik het verkeerd heb begrepen (of dat het simpel kan worden uitgezet). Dat kán gewoon niet anders, ik kan het me niet voorstellen dat daar anders niemand al over geklaagd heeft.
Dus zeg me alsjeblieft dat ik niet wakker genoeg ben, en dat ik het mis heb. Ja goeie grap, ik geloof er niks van. Als je zelf een ander programma als default ingesteld hebt, gaat-ie heus niet iedere keer zeuren hoor, dat zou volslagen waanzin zijn: foto.jpg -> Wilt u het écht met uw eigen programma openen? film.mp4 - Wilt u het écht met uw eigen programma openen? liedje.mp3 -> Wilt u het écht met uw eigen programma openen? En dat dag in, dag uit, iedere keer weer, zonder dat je het makkelijk kan uitzetten?
Nee, dat zou zo veel irritatie opwekken, dat de ergernissen van de Vista UAC daar niets bij zouden zijn, en daar werden gebruikers al zo gek van al die bevestigingen, dat dat niet voor niets grotendeels is teruggedraaid. Dus nee, zo overdreven kan het onmogelijk zijn. Toch?