Toon posts:

DEMCIflex Stoffilters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zoeken naar stoffilters (Cooler Master 690 II Advanced) voor de zij intake en voor de intake van de voeding kwam ik deze
tegen : DEMCIflex 140MM Square Fan Filter (magnetic strip built into the filter).

http://highflow.nl/fans/f...n-filter-black-black.html

Deze lijken me erg makkelijk in gebruik, maar zijn deze veilig te gebruiken i.v.m. de magnetische rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Ik zie niet direct hoe zo'n verwaarloosbaar klein beetje magnetisme onveilig zou kunnen zijn. Die filters zijn ontworpen voor gebruik met een PC, dus ik zou me geen zorgen maken.

Je kunt in barre tijden natuurlijk ook heel goedkoop nette stoffilters maken van een panty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat was wat ik ook eigenlijk wel dacht, maar twijfelde nog wat.

Had al een topic stoffilters gevonden (Casemodding-Stoffilters) en door genomen.
Het voordeel van die DEMCIflex Fan Filters is dat ze erg makkelijk er af te halen zijn om schoon te maken, en zonder te schroeven. Stoffilters van een panty bevestig je meestal in de kast dacht ik.
Denk dat ik voor onder de voeding een maar zelf een stoffilter maak van een Afzuigkapfilter ter vervanging van de (interne) die bij de kast zat, hoef ik ook niet steeds de voeding los te schroeven om hem schoon te maken.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig heb ik hetzelfde filter thuis en het veld is merkbaar sterk. Omdat ik met precies dezelfde vraag zat heb ik afgelopen week DemciFilter hierover gemaild. Daarnaast wilde ik weten of je ze gemakkelijk kunt demagnetiseren.

Hieronder het vertaalde antwoord:

"Hoi,

Je kunt je harddisks in deze magneten inpakken en er zal geen schade optreden.
We hebben dit uitgebreid getest.
De magneet is maar 200 Gauss en dat is net genoeg om het filter op zijn plek te houden.
Als je echt de magneten wil demagnetiseren, sleep dan een sterke magneet over het oppervlak van de filtermagneet.
Hij zal dan direct demagnetiseren.
..."

Ik wilde er nog een paar bijbestellen maar de prijs loopt dan al gauw op.

Vanwege de prijs zou ik eerst kijken naar een alternatief zoals je zelf al aangeeft tenzij het echt geen gezicht is.
Ik heb zelf eerder stofzuigermotorfilters gebruikt (het zwarte stuk). Dat lijkt erg op het filter uit een plastic ventilatorfilter en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:58

India Sierra

Learn by failure

Een dunne oude sok doet het ook goed als je hem open knipt :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De twee zij filters komen aan de buitenkant om daar nou een ouwe sok voor te hangen.
voor binnenin zijn er inderdaad genoeg opties om zelf iets te make'.

Heb inmiddels de bestelling de deur uitgedaan.
Voor een stoffilter aan de buitenkant is een DEMCIflex filter een nette oplossing.
Voor onder de voeding maak ik ze zelf van
een stofzuigermotorfilter of een Afzuigkapfilter.
Zwart of wit maakt voor onder de voeding niet zoveel uit
daar je hem toch niet ziet.

FlopZ2009 ga jij ze dan demagnetiseren ?
In dat geval had je hem beter niet kunnen bestellen want
ze zijn inderdaad niet erg goedkoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aluminium kast, deze: http://www.silverstonetek...cts/tj09/TJ09S-W-Side.jpg
Achter de luchtopeningen zit de ruimte voor de harddisks. Daar zitten geen stoffilters. Ik had al eens een 14 cm. DemciFlex filter voor mijn vorige (metalen) kast gekocht en het filtermateriaal beviel me prima, het is mooi afgewerkt en afneembaar. Het viel me alleen op dat er gemakkelijk schroefjes bleven kleven aan de buitenkant van de kast in de buurt van het filter.

Bij mijn nieuwe kast heeft een magneetstrip sowieso geen zin meer en omdat de luchtopeningen duidelijk zichtbaar zijn wil ik er 2 framepjes met stoffilters op maken zonder magneet. Het idee van een magneet bij de harddisks riep mij bij dezelfde vraag op als bij jou. Het blijkt gelukkig geen probleem.
Bij mijn vorige kasten en die van familie heb ik vaak universele stofzuigermotorfilters van het merk KleenAir gebruikt die je op maat kunt knippen. Je krijgt bij deze set een zwart motorfilter dat wel een open structuur heeft maar toch behoorlijk stof tegenhoudt, en een wit uitblaasfilter dat veel dichter is en meer lijkt op een afzuigkapfilter.
Het zwarte filter is afwasbaar en het blijft redelijk zitten op de grove kant van klittenband.
Persoonlijk vind ik het witte filter (en afzuigkapfilters) de airflow teveel blokkeren, waardoor de fans harder moeten werken.
Panties gebruiken als stoffilter is een goedkope oplossing voor kasten waar je ze niet ziet zitten, maar ik heb er 2 problemen mee: 1) het aftapen, vervangen, lijmresten van de tape vind ik voor mezelf wat minder elegant dan het motorfilter. 2) inmiddels heb ik zoveel kasten van filters voorzien dat als ik elke keer naar de Zeeman moest om daar goedkoop panties te halen ze me inmiddels wel met scheve ogen hadden aangekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, een geheel aluminium kast (Duur), daar blijft zowiezo een magnetisch filter niet op plakken.
Tis inderdaad een groot gat voor die harddrive bays, zou er maar een wit filter er voor maken.

Ben gisteren even naar de blokker geweest en heb daar een wasemkapfilter gehaald 114x45 cm (3 euro ), daar kunnen een hoop filters uit. De struktuur was een stuk opener dan mijn miele motorfilters. Zwarte motor filters heb ik nog nooit gezien, zal is uitkijken naar KleenAir.

Inmiddels zijn de DEMCIflex binnen.
Ben er erg content mee, zijn totaal zwart, zien er stak uit (Comp staat in de huiskamer), en hebben een super airflow. Moest wel de fans met schroefjes vast zetten ipv de silicone fan mounts.

Ben ook nog even in de weer geweest met schroefjes, ringetjes en een heel klein spijkertje zonder kop, maar geen een bleef er plakken in de nabijheid of aan de andere kant van het zijpaneel. Wel als ik ze direct op het magnetisch gedeelte hield.

Prima tip, klitteband ga ik volgende week ook maar eens halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 21:10 ]

Pagina: 1