Nieuwe draadloze router.

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
De huidige situatie is als volgt:
De Huawei HG665d van de provider staat op de begane grond. 2 meter er naast in de meterkast staat een Linksys WRT320n voor het wireless gedeelte omdat ik ervan uitga dat die van de Huawei HG665d niet zo geweldig zal zijn.

Nu heb ik met de linksys WRT-320N op zolder last van verbindingen die niet gemaakt kunnen worden en soms dat de router helemaal niet gevonden word wat irritant is.
Ook heb ik last dat sommige Idevices het wachwoord niet onthouden en elke keer opnieuw om het wireless wachtwoord voor de router vragen(licht ergens aan een instelling van de router denk ik)

Nu wil ik de Linksys WRT-320n vervangen door een beter en toekomst proof router. Na wat onderzoek ben ik uitgekomen op de ASUS RT-AC66U.

Nu vroeg ik mij dus of dit een goede keus en of ik daadwerkelijk het verschil ga merken.

Alvast bedankt.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-03 17:18
je hebt nu dus 2 apparaten achter elkaar in je huis die routeren. Ik zou zeker bij bijvoorbeeld de Linksys de routing functie uitschakelen en hem dus in "accesspoint only" mode zetten. Wellicht dat je hier ook wat problemen mee oplost.

Tevens even in de Huawei sowieso zorgen dat WiFi uitgeschakeld is.

Als laatste zou je met een programma als inSSIDer kunnen bekijken of je je draadloos wel op het beste kanaal hebt staan voor jouw situatie. Probeer te vermijden dat je op dezelfde kanalen als je buren zit.

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
De Huawei van de provider doet de routering (wifi staat er uit) en de Linksys neemt het wifi gedeelte voor zijn rekening.

Ik zal is kijken of ik met inSSIDer een beter kanaal kan vinden. Nu staat het volgens mij op automatisch in de router.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd