Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SSD drive word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen

Ik heb hier een corsair ssd drive die in mijn laptop wil zetten ipv mijn huidige 2.5 inch schijf.
Echter wanneer ik windows 7 hp wil installeren geeft de laptop aan dat er geen harde schijf kan worden gevonden.

Ik heb vervolgens de ssd drive in mijn pc aangesloten, windows installatie gestart en ook hier de mededeling dat er geen harde schijf kan worden gevonden.

Ik dacht dus dat de ssd drive stuk was.

Echter wanneer ik de schijf als 2e schijf aan een bestaande windows machine hang (windows 7) herkend hij hem wel.

Ik heb m al opnieuw geformateerd maar dat mag ook niet baten.

Wie heeft er een idee?

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Check de kabeltjes goed, anders DOA en dus terug sturen waar je hem vandaan hebt als je nog garantie hebt.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eu, begin eens met de belangrijkste details:
1. Welke laptop?
2. Welke SSD? (Een "corsair ssd" is niet genoeg)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, er had inderdaad wat meer info bij gemoeten

Laptop is een hp pavilion dv6 vy329EA#EBH

SSD is geen corsair meer een crucial m4 SSD

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:57

ötzi

eclecticus

Duik je bios eens in en kijk naar de boot priority, disable alles behalve je cd drive en boot van cd.
Mocht de schijf hier sowieso niet tussen staan (of niet te kiezen) heeft ie inderdaad een probleem maar dat lijkt me sterk aangezien de schijf wel wordt herkend in een bestaande boot sequence...

[ Voor 7% gewijzigd door ötzi op 06-01-2013 14:06 ]

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
Als je 'm aan een bestaande installatie hangt krijgt ie dan een letter toegewezen ?

Verwijderd

Topicstarter
OPELOPA schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:38:
Als je 'm aan een bestaande installatie hangt krijgt ie dan een letter toegewezen ?
Dit krijg een hdd nooit. Je zult eerst de hdd moeten initialiseren vanuit schijfbeheer voordat er uberhaubt een drive letter word gekoppeld.

in de bios word nergens de optie geven om de hdd na te kijken. WEl is er een hdd zelftest en die kan gewoon worden gestart.

Maar doordat de schijf in een bestaande config word gehangen en dan wel word herkend in schijfbeheer lijkt het me stug dat ie stuk is. Of zijn jullie anders van mening?

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
Dat bedoel ik ook, eerst initialiseren,letter toekennen (niet C of D), windows installeren en eventueel als de hdd als hoofdschijf in de laptop zit de letter terug zetten naar C

Verwijderd

Topicstarter
OPELOPA schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:59:
Dat bedoel ik ook, eerst initialiseren,letter toekennen (niet C of D), windows installeren en eventueel als de hdd als hoofdschijf in de laptop zit de letter terug zetten naar C
Dat heb ik nu gedaan. schijf als 2e schijf aan pc gehangen. Geformateerd. NIeuw volume aangemaakt en letter t gegeven.

nog word ie niet herkend bij de windows installatie

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:53

mace

Sapere Aude

Kijk in de bios of hij op IDE of AHCI modus staat. Als hij op de ene staat, probeer de andere.

Verwijderd

Topicstarter
IDE OF AHCI modus is niet te vinden in de bios

Verwijderd

Topicstarter
er staat zelfs nergens in de bios of de hdd wel word herkend. Die bios van de laptop geeft zo ontzettend weinig info,

;

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:53

mace

Sapere Aude

Het heet soms anders zoals "Emulation" ofzo, even goed zoeken. :) Anders even de handleiding van de laptop erbij.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:48
Grote kans dat je eerst je sata drivers moet instaleren
Download ze eerst van de hp site zet ze op usb stick

druk op f6 als je windows 7 install
Laadt dan de sata drivers via usb.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist de hdd van een kameraad uit zijn laptop gehaald dat is een ssd van intel.

die in deze laptop gehangen en de ssd word netjes herkend bij de installatie zonder drivers te hebben ingeladen.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:26:
Het heet soms anders zoals "Emulation" ofzo, even goed zoeken. :) Anders even de handleiding van de laptop erbij.
ik het wel virtualization technology

Verwijderd

Topicstarter
binbero schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:34:
Grote kans dat je eerst je sata drivers moet instaleren
Download ze eerst van de hp site zet ze op usb stick

druk op f6 als je windows 7 install
Laadt dan de sata drivers via usb.
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=4116080#N288

dit is de site waar de drivers op zouden moeten staan. zie daar alleen nergens de sata drivers tussen staan.

Daarnaast heb ik gekeken of ik het mobo van de laptop kan achterhalen maar die zie ik ook nergens.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Een tip, gebruik de knop aanpassen aan tweakers. Verder lijkt het me dat jouw SSD gewoon kapot is. Probeer eerst ubuntu erop te zetten.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1