Ik lees zojuist dit bericht. Ik kan mij hier niets bij voorstellen. Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen? Het klinkt erg interessant.
Ik lees het volgende:
Edit: Om nog maar te zwijgen van hoe dit verschijnsel dan weer te relateren is aan negatieve zwaartekracht. Beam me up Scotty
Ik lees het volgende:
- Bij het "absolute" 0-punt (-273 graden celsius), hebben deeltjes geen energie meer. Dat denk ik nog te begrijpen. Dan zouden lagere temperaturen niet mogelijk zijn.
- Bij lage gemiddelde energie waarden (koud), zijn er sommige deeltjes die nog wat hogere energie waarden hebben. Dat geloof ik ook wel, een soort kansverdeling over de energiewaarden.
- Bij hoge gemiddelde energie waarden (warm), zijn er sommige deeltjes die nog wat lagere energie waarden hebben. Omgekeerd dus. Dat geloof ik ook nog wel.
- Nu nemen we wat atomen die we met lasers en magneten op een of andere manier onder controle houden. Deze atomen stoten elkaar af. Het zal wel.
- Dan draaien we de polen van de magneten om, en dan trekken de atomen elkaar opeens aan. OK, prima.
- Hierdoor gaan de atomen opeens van hun laagste naar hun hoogste energie staat. Geen idee hoe dit komt, maar het zal wel.
- "At positive temperatures, such a reversal would be unstable and the atoms would collapse inwards. But the team also adjusted the trapping laser field to make it more energetically favourable for the atoms to stick in their positions." Hoe moet ik dit nu zien? Doordat de atomen op hun plaats worden gehouden blijft het koud? Doordat de atomen naar de hoogste energie staat gebracht zijn, wordt die omgekeerde kansverdeling van toepassing en krijgen sommige atomen iets van een negatieve energie of zo?
Edit: Om nog maar te zwijgen van hoe dit verschijnsel dan weer te relateren is aan negatieve zwaartekracht. Beam me up Scotty
[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 06-01-2013 12:30 ]