Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deze laptop geschikt voor mijn doeleinden? 1

Pagina: 1
Acties:

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:02
Hallo,

Ik heb hier even geleden al een topic aangemaakt, maar aangezien niemand meer reageert en het vrij veel haast heeft dacht ik, misschien reageren mensen wel als er maar één optie aanwezig is!

ttp://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_01lap/01_laptops/productdetails/80008269/acer_15_6_v3_571g_53216g75makk__i5_3210m_6gb_750gb/nx_rzleh_008/default.aspx

Max budget is €600,-
Doeleinden: films kijken, social media, schoolwerk en 'gamen'. Met gamen bedoel ik Call of duty black ops 1 (volgens notebookcheck.com qua benchmarks op ultra settings mogelijk), en bijvoorbeeld een game als Skyrim die volgens dezelfde site op moeiteloos op med gedraaid kan worden.

Processorfamilie 3e generatie Intel® Core™ i5
Processor-kloksnelheid 2500 MHz
Grafische geheugen 2 GB
Videokaarttype GeForce GT630M

Wat denken jullie, €450,- wordt door mijn ouders betaald. Zal ik €150,- bij betalen en mooi voor deze gaan? Of heeft iemand nog betere laptops op het oog voor max €600,-?

Bij voorbaat dank!!! :>

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 18:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Kijk eens naar deze.. betere gpu betere prijs..

http://www.bcc.nl/medion-p6816.html

• poekiepoes12
Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Heb jij enige ervaring met Medion? Ik vraag me dan altijd af, hoe in hemelsnaam kan Medion dit zo aanbieden, terwijl bijvoorbeeld een HP relatief duur is? Waar zit het addertje onder het gras? Is Medion dan kwaliteit minder?

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kijk eens in het lenovo y500 en y400 forum. Daar word ook over die medion gesproken

Hier begint de discussie

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 18:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

scrat schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:50:
Kijk eens in het lenovo y500 en y400 forum. Daar word ook over die medion gesproken

Hier begint de discussie
Daar komt deze link ook vandaan.. :P

Verder heb ik geen ervaring met Medion, maar wat ik begrepen heb is dat nu een dochterbedrijf van Lenovo.. En volgens mij is Medion beter dan de Acer en Packard Bell meuk..

• poekiepoes12
Wederom bedankt voor de snelle reacties. Die videokaart daar word ik wel heel erg warm van voor €500,-...
Ik bedoel, wat kan er nu eigenlijk mis aan zijn? De gpu en cpu zijn beiden van intel, dus gewoon kwaliteit. Koeling etc.? Is dat dan hetgene waar jullie over twijfelen? En kan iemand mij uitleggen wat die resolutie nou precies inhoud want alle Medion laptops hebben dezelfde resolutie volgens medion.nl

Wat trouwens vreemd is is dat dit model niet op medion.nl zelf staat.

Wat zouden jullie doen in mijn positie?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

poekiepoes12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:15:
Wederom bedankt voor de snelle reacties. Die videokaart daar word ik wel heel erg warm van voor €500,-...
Ik bedoel, wat kan er nu eigenlijk mis aan zijn? De gpu en cpu zijn beiden van intel, dus gewoon kwaliteit. Koeling etc.?
Omdat iets van Intel is wil niet per sé zeggen dat het goed is. In dit geval wel, maar een pentium 4 is ook gewoon van intel en die wil je niet in je PC hebben zitten ;D

Het eerste dat ik bijvoorbeeld tegenkom is dit: "Resolutie: 1366x768". Dat is klein. Voor het scherm moet je het dus niet doen. Voor de rest is het natuurlijk wel super bang-for-your-buck.

Android developer & dürüm-liefhebber

• poekiepoes12
Mavamaarten schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Omdat iets van Intel is wil niet per sé zeggen dat het goed is. In dit geval wel, maar een pentium 4 is ook gewoon van intel en die wil je niet in je PC hebben zitten ;D

Het eerste dat ik bijvoorbeeld tegenkom is dit: "Resolutie: 1366x768". Dat is klein. Voor het scherm moet je het dus niet doen. Voor de rest is het natuurlijk wel super bang-for-your-buck.
Ik snap niet wat jullie bedoelen met die resolutie. Mijn huidige pc waar ik nu op zit heeft op dit moment een resolutie van 1280 bij 1024. Stel ik zit hem op 1366 bij 768, dan verandert mijn resolutie. Wat wil dit nou eigenlijk zeggen? Hoezo is dit 'klein' en waarom is dit 'niet goed/mooi'? Waarom zal het minder 'mooi' zijn?

En pas je dit aan dan leiden je prestaties hier tijdens het gamen onder?

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 09:29
die laptop heeft een resolutie van 1366x768 pixels. Als je bij een scherm met dezelfde grootte een hogere resolutie hebt zal de pixel dichtheid veel groter zijn, hierdoor zien spellen er mooier uit (echter is dit ook zwaarder voor de grafische kaart).

Hoe kleiner je de resolutie bij een spel zet hoe soepeler het gaat lopen, echter zal het beeld er meer uitgerekt uit zien als je erg laag gaat zitten op een groot scherm.

Ik heb zelf ook een 15 inch laptop met 1366x768 en heel veel merk je er niet van (natuurlijk wel als je deze naast een laptop met 1920x1080 zet, maar dat moet je ook niet doen :P). En aangezien je zelf thuis al op een resolutie van 1280x1024 gamed merkt jij hier denk ik ook niet veel van.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:14
Wikipedia: Resolutie (digitale beeldverwerking)
Linkje naar de wikipedia pagina van resolutie. Maar ik kan me voorstellen dat een beetje technisch is.
Resolutie staat voor het aantal beeld punten, het eerste getal in horizontale richting, tweede getal in verticale richting. Een beeldscherm laat alles dus zien doormiddel van heel veel puntjes die allemaal een andere kleur krijgen. Hoe meer van deze puntjes hoe beter het geen wat op je scherm staat er uit ziet.

Een beeldscherm heeft een bepaalde hoeveelheid van deze puntjes en zal dus nooit beter kwaliteit beeld kunnen geven dan dit. Dat word aangegeven bij de verkoop van schermen, tv's en laptop's. Je kun echter zoals je zelf zegt wel altijd minder puntjes instellen dan het maximale van je beeldscherm. Beetje afhankelijk van je scherm en instellingen word dan of het beeldkleiner of blokkeriger.;)

De voor en nadelen zijn zojuist voor mij genoemd!!;)

[ Voor 24% gewijzigd door GroundBreaking op 06-01-2013 13:39 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

poekiepoes12 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:15:
Ik bedoel, wat kan er nu eigenlijk mis aan zijn? De gpu en cpu zijn beiden van intel, dus gewoon kwaliteit. Koeling etc.? Is dat dan hetgene waar jullie over twijfelen? En kan iemand mij uitleggen wat die resolutie nou precies inhoud want alle Medion laptops hebben dezelfde resolutie volgens medion.nl

Wat trouwens vreemd is is dat dit model niet op medion.nl zelf staat.

Wat zouden jullie doen in mijn positie?
Koeling, accuduur, fangeluid, bouwkwaliteit, schermkwaliteit, toetsenbord, touchpad

Voldoende onbekenden lijkt mij.

Enee, resolutie:
een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Als je iets productiefs wil doen is een scherm met een zo hoog mogelijke resolutie een must. De beeldkwaliteit is vaak ook veel beter. De prijs is wel minder: de goedkoopste laptop met een 1080p scherm is rond de €650, voor iets met dezelfde grafische kaart als de medion leg je €800 neer.

• poekiepoes12
Nouja weet je wat het is. Het hoeft van mij niet het beste van het beste. Maar wat ik wel zonde zou vinden is als ik dadelijk een GT 650m heb waarmee ik (via notebookcheck.com) assassins creed vlekkeloos op high kan draaien, dit minder mooi wordt door deze beperkte resolutie. Maar ja.

Jullie gaan nu zo hoort lachen. Wat voor mij 'gamen' op deze pc is, is COD world at war op de allerlaagste settings met waarschijnlijk ook een redelijke slechte resolutie, die vervolgens in Single player nóg onspeelbaar is bij drukke gebieden. Blame it on my 8400 gs en dual core E4500 @ 1,1 ghz. Mwuahaha.

Het is lastig voor mij om nu in te schatten hoe het eruit gaat zien met déze resolutie.

Ach ja. Het gaat nu ook maar om €50,- bijleggen in plaats van €150,-. Dus in dat opzicht is het nooit verkeerd om voor deze te gaan lijkt me.

THANKS!

[ Voor 9% gewijzigd door poekiepoes12 op 06-01-2013 13:56 ]

• poekiepoes12
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door poekiepoes12 op 06-01-2013 13:55 ]

• poekiepoes12
NOOOOO. Ik wilde net de Medion gaan bestellen... Echt precies vanmorgen. Weg bij BBC, gebeld. Hij komt ook niet meer terug in het assortiment. Verder is die alleen te bestellen bij q-plaza maar dan voor €700,-

;w ;w ;w
Pagina: 1