Hitte XFX 7950DD Black edition

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Momenteel in mijn systeem draaiende.

Alleen die herrie en hitte is abnormaal, metro 2033 loopt spontaan vast na enkelle minuten doordat 1 kaart 100 graden wordt. gewoon op standaard snelheid en voltages!!! Ook op 800mhz, zelfde probleem!!
Met kaarten individueel is niets mis want temperaturen lopen ongeveer gelijk als je een game speelt die niet zo veel eist van de kaarten...

Dit allemaal in een goed geventileerde antec 1200... fans MAXED out!! :S
Vergeet echter niet dat de kaarten slechts 200w produceren, dus het slaat nergens op die koelers op 100% moeten draaien.

Zit er aan te denken om de boel terug te sturen en andere kaarten te halen, ik heb nu al vaker 480 SLI of 580 SLI gehad of andere kaarten maar dit slaat helemaal nergens meer op!!!!

Zelfs 3 way!!! GTX580 maakt minder herrie! seriously wtf?! Had dat ook nog een keer gehad

Welke 7950 heeft nou wel een koeler die normaal werkt? Dit slaat echt echt echt echt helemaal nergens meer op. Ook 1 kaart alleen maakt aardig wat U L T R A herrie.

Als je dan de reviews leest zeggen ze dat het allemaal mee valt 8)7 8)7 .

Nog ff ter referentie .. een GTX 580 Lightning met een Gigabyte GTX 580 windforce 3 hoorde ik niet eens!!!
en dat is 500w aan hitte!!!!!!!

[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 06-01-2013 02:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 15:00
Gigabyte HD7950 Windorce 3 koelt heel erg goed en stil op stock, uit ervaring.

Volgensmij kwam uit verschillende reviews al naar voren dat die XFX kaarten behoorlijk luidruchtig zijn?

Echter hoort het niet zo te zijn dat de kaart over de 100 graden loopt, zou kunnen dan de koeler/thermalpaste niet goed de chip raken/aangebracht zijn? Zou er echter zelf op dit moment geen tijd aan besteden en de boel gewoon terug sturen en een windforce 3 nemen danwel een nieuwe XFX kaart. Want dit hoort niet.

[ Voor 35% gewijzigd door WolfsRain op 06-01-2013 02:26 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Ze worden allebei lekker heet iig.......

Meer mensen met deze XFX koelers?
Dat dit product niet per definitie wordt afgeraden snap ik dan nooit, ook andere Tweakers zeggen soms dat het ''meevalt''....

[ Voor 156% gewijzigd door A87 op 06-01-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 15:25

John Doos

ClaudZaque

Ik heb dezelfde kaart.

Maar hij blies harder dan mijn stock koeler van de 3570k -_-

Inmiddels de koeler vervangen naar een Mugen 3 rev.B PGHE.
En de videokaart is nog altijd super luid, bij benches in heaven, scheelt het afhankelijk van de overclock 75-100*c , bij de 100*c gooi ik hem er gauw uit haha.

Maarja, het hitte en lawaai probleem komt mij ook bekend voor ;)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Als je de verhalen gelezen had dan was je erachter gekomen dat de xfx-koeler Bagger was, en erg luidruchtig ook. Als je terug kan sturen zou ik voor de Gigabyte gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Lol. Dit is zowel in de review als in vrijwel elk desktop aankoopadvies langs gekomen.

Hoe presteer je het toch altijd om spullen te kopen die niet naar behoren werken. Best een prestatie op zichzelf, vind ik. Wat is je geheim? Gewoon altijd de oogkleppen op?

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 17:47
Ik heb zelf een enkele XFX HD 7950 black edition, het klopt inderdaad dat de standaard koeler een erg agressief fan profile heeft. Ik heb met Afterburner een eigen profile gemaakt die een 1050/1500 met default voltage en de powerslider op +20% de kaart idle op 32c graden houdt met fanspeed 20% en onder load draait de temp bij gaming op ongeveer 65-70c (afhankelijk van de game) bij een fan speed van ongeveer 50%. Hierbij heb ik geen last van het lawaai. vanaf 65%-70% tot 100% fanspeed is de fan wel erg luidruchtig. Ik moet wel zeggen dat ik geen metro 2033 speel of ooit gespeeld heb. Ik beperk me veelal tot Blizzards huidige line up (WoW, D3 en SC2), Guildwars 2 en zo nu en dan een recente shooter FC3 of de laatste CoD.

Het enige moment dat de kaart boven de 70c komt is tijdens een kombuster run, waarbij de kaart tussen de 80 en 85c wordt bij bovengenoemde overclock, en dus ook hogere fan speeds 70%+. 100c heb ik alleen maar aan kunnen tikken met Afterburner unofficial overclock mode "2" icm met Kombustor. Unofficial overclock mode "2" zet echter alle TDP beperkingen uit, waardoor de kaart dan ruim over de 200Watt kan en zal verstoken tijdens zaken als kombustor, furmark en andere stresstests.

Let er wel op dat bij SLI ook airflow over de kaarten wordt aangeraden in de kast, bijv via een side window fan of fans.

Verder zou ik gewoon ff met XFX support via de website contact opnemen na het registreren van je kaarten. Deze zijn erg behulpzaam heb ik gemerkt en reageren vrij snel. Het kan namelijk inderdaad zo zijn dat de pasta niet goed, of zelfs veel te veel erop zit, dit heb ik al regelmatig gezien in diverse reviews (van diverse merken, dus niet alleen XFX heeft dit). Opnieuw aanbrengen van een goede pasta kan dan een flink verschil in temps maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 04-02-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb een XFX HD7970 DD En heb nergens last van op volle belasting 58 Graden. Standaar ghost cooler erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Vayra schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:39:
Lol. Dit is zowel in de review als in vrijwel elk desktop aankoopadvies langs gekomen.

Hoe presteer je het toch altijd om spullen te kopen die niet naar behoren werken. Best een prestatie op zichzelf, vind ik. Wat is je geheim? Gewoon altijd de oogkleppen op?
Vriendelijk zeg... lijkt er sterk op dat jij ook een bepaald soort oogkleppen op hebt...

Als je niets toe te voegen hebt, zeg dan gewoon niets. Tweakers is geen afzeik-forum zoals sommige andere waar zodra je even niet op de hoogte bent een stortvloed van trollen en spelling-nazi's over je heen krijgt. Dat willen we zo houden...

@TS... de prestaties van de Double Dissipation koelers, de standaard en de BE, wisselt heel erg. Maar het heeft vooral te maken met hoe de koeler fabriek af wordt geplaatst, het is dus niet perse de koeler die slecht is. Toegegeven dat het dunne aluminium plaatwerk van de koeler weleens vervelend wil resoneren, maar als de koeler goed geinstalleerd is dan werkt deze prima. Ik draai zelf ook een XFX HD7950 DD met de Boost bios installed en de kaart wordt niet warmer dan 72 graden als deze volledig door Furmark wordt gestressed.

Maar ik neem aan dat de koeler nog niet zolang geleden nieuw is gekocht, dan moet je er gewoon mee terug naar de winkel gaan. Dergelijke temperaturen zijn niet normaal, zelfs al had de kast niet eens een beetje airflow, die dubbele koeler moet het binnen de perken kunnen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 04-02-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
MicGlou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:09:
[...]
Vriendelijk zeg... lijkt er sterk op dat jij ook een bepaald soort oogkleppen op hebt...

Als je niets toe te voegen hebt, zeg dan gewoon niets. Tweakers is geen afzeik-forum zoals sommige andere waar zodra je even niet op de hoogte bent een stortvloed van trollen en spelling-nazi's over je heen krijgt. Dat willen we zo houden...
Ik wens je veel succes in dit topic en met A87. Laat ik het kort houden; m'n post heeft enige basis.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online
Heb hier niet meer in gekeken sinds weken omdat dit een oude post is en kan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
A87 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:25:
Heb hier niet meer in gekeken sinds weken omdat dit een oude post is en kan dicht
En hoe heb je het opgelost?
Pagina: 1