Netwerk verbinding beneden, klinkt simpel zou je zeggen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik zit met het volgende probleem qua netwerk verbinding.
ik wil beneden een netwerk verbinding hebben zodat ik die met mijn toekomstige HTPC/NAS kan connecten. Wil dit niet wireless doen. maar hoe krijg ik nu een netwerk verbinding beneden.

Ik zal nu proberen mijn situatie te schetsen.

Probleem is dat ISRA punt midden in de woonkamer zit.
Nu loopt de telefoonlijn, achter langs twee plinten (L-vorm) naar boven toe ( 2 verdiepingen), waar de router staat.

Als ik een router bij TV wil hebben dien ik dus de telefoon lijn naar de TV te sturen. Dat kan op zich wel alleen dan zou ik een extra telefoon-lijn moeten leggen over die huidige plinten.
Eerst dien ik dus huidige telefoonlijn te splitsen....als dat kan dien ik een soort kabelgoot over de huidige plinten te zetten maar dan kom ik bij mijn open haard . ik kan hier niet achterlangs, heb geen boor van 2 meter, dus moet het voor langs. Onder de open haard zit een nis waar het hout ligt. Ik moet dus die lijn daar achter langs leggen en weer met bepaalde kabelgootjes. Alvorens ik bij mijn TV kom, waar de HTPC /NAS zou komen te staan. Dus een behoorlijk gekronkel en nieuwe kabelgootjes.

Het liefst heb ik de NAS natuurlijk om op een andere plek, maar die zie ik nu nog even niet.
Andere optie zou zijn, maar weet niet of dat erg verstandig is, een kabel van zolder naar beneden (netwerkkabel) (via het dak) en dan achterkant huis er weer in of zo.

En ander idee wat ik heb ik met een powerline ethernet adapter. Eentje boven bij PC en beneden bij TV. Alleen ik weet niet of dit gaat werken. Omdat ik geen idee heb hoe de elektra in mijn huis gelegd is.Eigenlijk zou ik dit wel eens willen testen.
En welke powerline is dan goed, die van Zyxel PLA4201K bijvoorbeeld?

Hopelijk is mijn probleem duidelijk en heeft er iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor, ga door de kruipruimte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Gebruik liefst geen powerline. Is niet zo snel als op de doos staat, kan niet communiceren over verschillende (elektrische) groepen als je zekering automaten hebt (als je oude keramische zekeringen hebt (draai), dan kan het wel). Ook als je een 3 fasen systeem hebt, en boven slaapkamer en beneden woonkamer op verschillende fasen zit, werkt het ook niet.

Trek lieve een kabel. Cat 5e is ZAT. Er zullen gasten zijn die zeggen dat Cat6 of zelfs Cat7 nodig is, maar let daar maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kan wel, maar dan ga je extra moeten investeren, een whopping 18, euro

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/191231/

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/1000_1999/1900/1910/1912/191231_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
@Fish, hoe kan ik door de kruipruimte dan? Hoe zie je dat voor je? en moet ik dan nog extra goot plaatsen om een cat5 kabel door heen te leggen. Misschien erg koud/vochtig in kruipruimte?
@Haik01, ja dat is ook mijn bedoeling alleen heb ik geen idee hoe ik dit op een nette manier kan doen zeg maar. Ik wil niet dat je die cat5 ergens ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh hoor geen goot gewoon hoppa erdoorheen, vocht en de iets lagere temperatuur hebben daar weinig invloed op. een gaatje waar net de kabel door past is genoeg.

edit
als je dan toch bezig bent zou ik kijken of ik het isra naar de meterkast kon verplaatsen (mag officieel niet maar als daar ruimte voor is en het makkelijk te herstellenis bij een foutje zou ik het zeker doen)

ben je gelijk van al die netwerk rotzooi af in de woonkamer en ligt die shit in de meterkast

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 06-01-2013 13:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
fish schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:30:
neuh hoor geen goot gewoon hoppa erdoorheen, vocht en de iets lagere temperatuur hebben daar weinig invloed op. een gaatje waar net de kabel door past is genoeg.
vind ik leuk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195966

Misschien kun je de router in de woonkamer zetten. Dan kun je een korte netwerkkabel trekken naar je HTPC, en kun je de telefoonkabel naar boven vervangen door een netwerkkabel. (Door hetzelfde gootje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
hoe kan ik dan ISRA punt verplaatsen dan?
en ik kan dus router nu niet in woonkamer zetten bij het huidige ISRA punt geen plek is voor router. En de telfoonkabel die lag er al die is gewoon vast gezet achter de plint en tegen de muur, waarna er over heen is geverft dus niks gootje was het maar zo.
Misschien zou ik dat zelf maar eens goed moeten neer leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glasvezels zijn dunner. Je moet wel twee tegelijk leggen (eentje voor zenden en eentje voor ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fish schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:45:
Kan wel, maar dan ga je extra moeten investeren, een whopping 18, euro

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/191231/

[afbeelding]
Leuk dingetje..

Het is eigenlijk gewoon een hoogdoorlaat filter. Zou mij niets verbazen dat er gewoon 3 condensatoren erin zitten. Bv. 1 uF / 600V tussen de fasen en klaar.

Zit je nog steeds met de "begrenzing" van je automaten waarin een spoel zit (laag doorlaat filter).

Heb je "ouderwetse" smeltzekeringen, heb je geen probleem (wel die condensatoren plaatsen).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 06-01-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je daar ervaring mee ? ik heb er een beetje moeite mee om te geloven dat de zelfinductie zo hoog is dat ze dat blokkeren ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee. Ik heb het niet gemeten. Moet eens een keertje doen ja.....

Ik heb helaas geen powerline adapter om met een scope de frequentie te meten waarover deze communiceert. De inductie van die automaat is wel te meten. Alleen zullen er zeker (grote) verschillen zijn tussen de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet via het plafond? Als je daar wat onopvallende kabelgoten neer legt (verven in de kleur van je plafond) kan je daar de kabels doorheen trekken. Je moet alleen wel een keer omlaag, of dat mooi kan hangt van je omgeving af, dat weet ik natuurlijk niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1