Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo,
laatst ging ik mijn cpu is testen hoe warm die werd toen werd hij 93 graden bij dirt3 en ik speel ook bf3.
en graag doe ik adobe cs6 (photoshop, illustrator, dreamweaver, etc.) (3Dmax)
mijn vraag was welke cpu koeler raden jullie aan?

specs:
msi p55-cd53 (ms-7586)
msi gtx 560 ti hawk
corsair 3x4gb 1600 ghz 3ddr ram (12gb)
Corsair 600t special edition
i7 860 2,8ghz @stock cooler
ssd 840 samsung @ 120gb

eisen:
een lekkere koeling zoals het hoort volgens mij zit je dan rond de 40-60 graden?
en over te brengen naar volgende cpu een i7 of hoger over 2-3 jaar. wat er dan op de markt is denk dat dat rond de 4,5ghz zit dan?
geluid gewoon of stiller, niet zoals de grafiese kaart die wil wel is lawaai maken als die warm wordt.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

93 graden is wel ERG warm, dan heb je OF bijna totaal geen airflow, of de koelpasta zit niet goed.
Ik heb zelf een enorm monster erop zitten, werkt bij mij passief al erg goed.
Gaat bij mij meer om het geluid, daarom heb ik ook overal 120 of 140mm fans.

[ Voor 105% gewijzigd door painkill op 05-01-2013 23:50 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een van de populairste koelers is de Mugen 2 of 3, lijkt me op zich een prima keuze. Heb zelf een aantal Cooler Master en be quiets en moet zeggen dat ik ook daar zeer over te spreken ben.
Maar wat wil je er aan kwijt zijn?

Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat je volgende CPU op 4.5GHz zal zitten, eerder rond de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
painkill schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:45:
90 graden klinkt warm, maar ze zijn er wel voor gebouwd ;)
Ik denk dat je beter de luchtstroom in de kast als geheel kunt verbeteren.
maar ik heb al een corsair 600t kast waar 2x 200mm fans in zitten 1 kleinere fan alle 3 1000rpm
en er een goede koeler opzetten heeft denk meer nut dan op de kast koelers verbeteren.
de gpu blijft voort koeler na de aankoop van de corsair 600t ik gebruikte dit om aan te tonen dat ik geen cpu koeler wil dat veel lawaai maakt.

http://www.corsair.com/pc...-600t-mid-tower-case.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:46:
Een van de populairste koelers is de Mugen 2 of 3, lijkt me op zich een prima keuze. Heb zelf een aantal Cooler Master en be quiets en moet zeggen dat ik ook daar zeer over te spreken ben.
Maar wat wil je er aan kwijt zijn?

Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat je volgende CPU op 4.5GHz zal zitten, eerder rond de 3.
ik vond de coolermaster v8 wel een mooi speeltje,
de corsair h60 had ik 1e op het oog maar : YouTube: Corsair H60 Review
op andere forums zijden ze dat ik een corsair h80i-h100i moes kopen. maar zo erg zou het toch niet zijn.
of een be quiet 2 die sprak me aan 1 kant wel aan maar daar zijden ze niet veel meer over. of die wel lang mee gaat of wat het verhaal daar van was weet ik niet
een verkoper in de winkel zij dat die scythe mugen 3 wel leuk was maar dat die wel al aan de oudere kant waren
be quiets kan je toch beetje verglijken met noctua?

dus ik denk rond de 70 euro maximaal kwaliteit gaat wel voor op maar denk dat ik voor die prijs of zelfs minder al een top koeler kan krijgen

trouwens van cpu waarden nu zitten i7 al op 3,3-3,5 he

bewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Dit schijnt ook een fijne koeler te zijn:

pricewatch: Thermalright HR-02

Reviews op google

[ Voor 53% gewijzigd door mcsluis op 06-01-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:44

epic_gram

undercover moderator

Voel eerst even of je heatsink warm is, gezien je kast + fans zou je toch wel voldoende airflow moeten hebben. Ik denk dat je koeler er niet goed opzit, of er is teveel of te weinig koelpasta opgesmeerd.

Als je heatsink koel blijft, geeft je cpu de warmte niet goed door door bovengenoemde redenen.

Als hij wel warm (heet) is, zou ik ook ff naar je instellingen kijken verder. In je bios. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Ook met een stock koeler vind ik het aan de warme kant eerlijk gezegd. Ik zou inderdaad eerst kijken naar de algehele airflow in de kast. Ook de genoemde koelpasta (ook stock) kan van invloed zijn als deze niet goed is aangebracht. Heb je de pc zelf in elkaar gezet? Heb je de koelpasta soms beschadigd of verwijderd?
Is dit al op orde, zijn er diverse koelers waar je erg veel aan kunt hebben. De meeste aftermarketkoelers zijn al beter dan stock en ook bij de goede merken hoef je niet voor heel duur te gaan, zeker niet als je niet gaat overklokken.

Wat betreft die toekomstvisie:
Een nieuwe processor zal waarschijnlijk een nieuwe socket met zich meebrengen en daar moet maar weer een bracket voor beschikbaar zijn. Als je de CPU-markt een beetje gevolgd hebt de laatste tijd zie je dat de rek wel flink uit de Ghz-en is gehaald. Was dat niet zo geweest, dan hadden we rond 2005 al op 4,0+ Ghz gezeten volgens sommigen. Belangrijker is echter dat Ghz-en niet per se wat zeggen over temperatuur. Moderne processoren gaan juist steeds minder stroom gebruiken en de warmteproductie gaat navenant omlaag. Daar zou ik me dus niet te veel zorgen om maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 06-01-2013 16:30 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 22:27
heb je de koeler wel eens stofvrij gemaakt?
waarschijnlijk komen de hoge temps door stof wat in de koeler zit, gewoon losvrijven met een droge kwast en wegzuigen met een stofzuiger ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
93 graden in een game die niet eens 100% load voor elkaar krijgt...
Zoals hierboven als gezegd remount je cooler even met een dus laagje koelpasta er tussen als je niet weet hoe dit moet een klein bolletje in het midden en dan strak aandraaien.(ik weet niet of je de stock koeler kan aandraaien)
Anders gewoon een andere koeler aanschaffen kost niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03 14:41
Is je kast en bekabeling wel goed zo ja zou ik een coolermaster v8 in setten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

roccothehelper schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:30:
.......zo ja zou ik een coolermaster v8 in setten
Waarop baseer je dat? :+ Kan je ook waterkoeling erin zitten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
ik zou even openkaart spelen.

toen ik 16 was kocht ik een pc,
en op me 18 verjaardag kocht ik een nieuwe videokaart en werkgeheugen,
toen bleek me kast te klein te zijn voor de airflow dus kocht ik de 600t aan voor de design en ze zijden dat hij goed was voor dat bedrag en het hielp.
toen heb ik alles uit elkaar gehaald ik wis toen ook nog niet veel van pc's geef ik toe
ik maakte de koeling schoon etc dus alles is nog goed schoen,
toen kreeg ik bsod en kreeg ik niet opgelost,
toen ben ik naar een bedrijf gegaan en die zag dat de koelblok met 1 pin los zat,
toen heeft hij de cpu de helenacht gekoelt en de koeler der opnieuw opgezet en toen kreeg hij nog bsod,
(pasta ververst alles gedaan,)
toen ben ik naar een ander bedrijf gegaan die heeft het opgelost,
het bleek iets in de bios set up te zijn.
daarna gekeken of alles vast zit alles zat vast.
toen zat ik de gamen weer bsod toen heb ik heel het moederbord gereset met de jump techniek. (pinnetje op het moederbord)
nu heb ik voor kerst een ssdtje aangevraagt
en nu testen ik een cpu prog uit en werd hij 93 graden met dirt 3 .
meer weet ik ook niet.

van de koelers hoor ik veel dat de scythe mugen 3 een goede koeler is
maar de beste is de be quit 2 maar kost ook 70 euro
ik heb eerlijk gezegt een kast met een open kant dus beetje design daar hou ik wel van.
bijv de v8 is een pracht van een blok maar dan moet ik wel realiseren dat ik 10-20 euro in de design stop
want hij is bijna even goed als de scythe mugen 3 ?

en wil ik echt voor een mooie stille koelblok gaan is de be quit dark rock "pro"2 een pracht van een product.

-bewerkt-

[ Voor 7% gewijzigd door timewatcher op 07-01-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Eagle Creek schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:29:
Ook met een stock koeler vind ik het aan de warme kant eerlijk gezegd. Ik zou inderdaad eerst kijken naar de algehele airflow in de kast. Ook de genoemde koelpasta (ook stock) kan van invloed zijn als deze niet goed is aangebracht. Heb je de pc zelf in elkaar gezet? Heb je de koelpasta soms beschadigd of verwijderd?
Is dit al op orde, zijn er diverse koelers waar je erg veel aan kunt hebben. De meeste aftermarketkoelers zijn al beter dan stock en ook bij de goede merken hoef je niet voor heel duur te gaan, zeker niet als je niet gaat overklokken.

Wat betreft die toekomstvisie:
Een nieuwe processor zal waarschijnlijk een nieuwe socket met zich meebrengen en daar moet maar weer een bracket voor beschikbaar zijn. Als je de CPU-markt een beetje gevolgd hebt de laatste tijd zie je dat de rek wel flink uit de Ghz-en is gehaald. Was dat niet zo geweest, dan hadden we rond 2005 al op 4,0+ Ghz gezeten volgens sommigen. Belangrijker is echter dat Ghz-en niet per se wat zeggen over temperatuur. Moderne processoren gaan juist steeds minder stroom gebruiken en de warmteproductie gaat navenant omlaag. Daar zou ik me dus niet te veel zorgen om maken.
ok dank u wel voor de informatie dat betekent dus dat ik nog een langere tijd met me i7 zou kunnen doen.
als ik er zuinig mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 07-01-2013 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het meest simpele is denk ik om, als 'ie boven de 90 graden zit, even het koelblok voorzichtig aan te raken. Als die koud of lauw is, dan is er dus geen goed contact tussen de (hete) processor en het koelblok. Dan zul je 'm opnieuw moeten monteren en zorgen voor goed (thermisch) contact: beetje (!) koelpasta en strak met vier pinnen de koeler monteren.

En als je niet hebt overgeklokt en redelijk goede airflow in de kast hebt (of zelfs open kast) dan zou een stock koeler 'm al koel genoeg moeten krijgen - dus ik zou nog even niet naar een nieuwe koeler kijken. Als een Mugen-3 niet goed gemonteerd zit heb je dezelfde problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
ja klopt ik heb gisteren gekeken en de 4 pinnetjes steken helemaal der uit zoals het hoort meschien kan ik een foto maken, straks als ik thuis ben en even voelen hoe heet de koelblok wordt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Ingame wordt hij nog zo heet maar als ik de game afsluit zie ik de koeler meteen flink dalennaar de 60.
dus hij koelt nog goed zeg maar maar als de druk te hoog is lukt het hem niet om bij te houden dus de blok is gewoon te slap. (stock cooler intel)
ik had gevoelt maar dan is hij gewone temperatuur maarja dan heeft de koeler hem denk al naar 30-40 graden gekoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:43

auto660

1991 240 GL Brick

Ik had ook dit vage probleem. Gloednieuwe I7 950 met stock koeler. Alle pushpins goed aangedrukt. 5 remounts + nieuwe koelpasta bij elke remount maar om een een of andere reden wilde de koeler gewoon niet goed werken. Toen er een corsair h50 op gegooid en geen problemen meer gehad. Verder nooit achter gekomen wat het probleem nou was...

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon een Mugen 3 PCGH, of voor meer geld een Noctua ND-H14 of een Silver Arrow erop.

Koelen net zo goed als een AIO, maar een stukje goedkoper en stiller.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
auto660 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:41:
Ik had ook dit vage probleem. Gloednieuwe I7 950 met stock koeler. Alle pushpins goed aangedrukt. 5 remounts + nieuwe koelpasta bij elke remount maar om een een of andere reden wilde de koeler gewoon niet goed werken. Toen er een corsair h50 op gegooid en geen problemen meer gehad. Verder nooit achter gekomen wat het probleem nou was...
ja vind het eigenlijk wel slecht dat intel niet gewoon een koeler bij levert die hem ook op volle toere goed onderdrukt de chips zijn duur zat.
die dinger maken kost voor hun volgens mij ook geen zak en zo staan ze nog beter bekend als ze dat gingen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Dus dit zijn eigenlijk voor mij 5 mooie koelblokken?

http://nl.hardware.info/v...lers-vergelijkingstabel-1

[ Voor 195% gewijzigd door timewatcher op 07-01-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
timewatcher schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:11:
Ingame wordt hij nog zo heet maar als ik de game afsluit zie ik de koeler meteen flink dalennaar de 60.
dus hij koelt nog goed zeg maar maar als de druk te hoog is lukt het hem niet om bij te houden dus de blok is gewoon te slap. (stock cooler intel)
ik had gevoelt maar dan is hij gewone temperatuur maarja dan heeft de koeler hem denk al naar 30-40 graden gekoelt.
Bedoeling van mij was dan ook om *tijdens* een game, als 'ie op die 90 graden zit, het koelblok te voelen. Als je dat voorzichtig doet (wegblijven van de elektronica zelf en bewegende delen) kan dat gewoon. Als het koelblok dan probleemloos aan te raken is, dan maakt 'ie geen goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23
vanaalten schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:11:
[...]

Bedoeling van mij was dan ook om *tijdens* een game, als 'ie op die 90 graden zit, het koelblok te voelen. Als je dat voorzichtig doet (wegblijven van de elektronica zelf en bewegende delen) kan dat gewoon. Als het koelblok dan probleemloos aan te raken is, dan maakt 'ie geen goed contact.
kijk wel een beetje uit. Stel nou dat dat ding ook echt 90 graden is brand je je er behoorlijk aan. voel met de buitenkant van je hand.
timewatcher schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:21:
ja klopt ik heb gisteren gekeken en de 4 pinnetjes steken helemaal der uit zoals het hoort meschien kan ik een foto maken, straks als ik thuis ben en even voelen hoe heet de koelblok wordt,
De vier pinnetjes hóren er sowieso uit te steken. Echter moet je deze ook nog vastklikken. Is dat ook gebeurt?

Verder kan je, als je zelf de laatste post van het topic hebt, je eigen post editen, in plaats van een nieuwe post eronder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
zjorsie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:25:
[...]

kijk wel een beetje uit. Stel nou dat dat ding ook echt 90 graden is brand je je er behoorlijk aan. voel met de buitenkant van je hand.

[...]

De vier pinnetjes hóren er sowieso uit te steken. Echter moet je deze ook nog vastklikken. Is dat ook gebeurt?

Verder kan je, als je zelf de laatste post van het topic hebt, je eigen post editen, in plaats van een nieuwe post eronder te maken.
ja weet ik,
eerlijk gezegt wil ik gerust voelen hoe warm hij wordt maar echt aan raken ga ik niet doen
90c is bijna aan kookpunt dus verbrand me liever niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

Is inderdaad ook een goed ding, in retrospect beter dan de Mugen 3 rev B. Beetje Mugen 2 niveau, die was ook beter dan de Mugen 3. Maar niet meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
djunicron schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:01:
[...]

Is inderdaad ook een goed ding, in retrospect beter dan de Mugen 3 rev B. Beetje Mugen 2 niveau, die was ook beter dan de Mugen 3. Maar niet meer verkrijgbaar.
ja ik had hem gezien maar daar wordt een fan bij gelevert of iets?
en die moet je der zelf nog op plaatsen etc.
daarom liet ik die maar links lichen

ik heb zeg maar met de hand gevoelt der komt lauwe lucht vandaan echt aanraken kan ik niet,
als het te heet is wil je wel is je hand terug trekken en wil niet dat er ongelukken gebeuren haha 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door timewatcher op 07-01-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23
Als je er tegenaan tikt heb je een idee hoe warm hij is, als je net kort kan tikken is hij heel heet, als je hem er even zonder problemen tegenaan kunt houden is hij dacht ik een graad of 60, als ik t me goed herinner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkout10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01-2023
auto660 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:41:
Stock coolers zijn zo bizar slecht. Mijn vorige pc zat altijd rond de 70+ graden. Op mijn huidige pc had ik het even getest met de stock cooler en dat kwam ook rond de 70 graden uit. Naderhand een Megahalems (of iets dergelijks) erop gezet en het zit voortaan altijd rond de 40-50 graden. Nadeel is wel dat je bij sommige koelers het hele moederbord los moet halen, omdat je onderop het moederbord de backplate vast moet zetten.

D3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
checkout10 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Stock coolers zijn zo bizar slecht. Mijn vorige pc zat altijd rond de 70+ graden. Op mijn huidige pc had ik het even getest met de stock cooler en dat kwam ook rond de 70 graden uit. Naderhand een Megahalems (of iets dergelijks) erop gezet en het zit voortaan altijd rond de 40-50 graden. Nadeel is wel dat je bij sommige koelers het hele moederbord los moet halen, omdat je onderop het moederbord de backplate vast moet zetten.
oow dat maakt niet uit ik plaats hem liever goed dan niet goed
of ik er veel werk aan heb maakt me niet zoveel uit heb de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Laatst online: 30-06 21:51

Ultrapc

Anyone steak?

Nou, heb je de man al in je al naarboven gehaald om 1 miliseconde je vinger tegen een koelblok te houden dat waarschijnlijk een graad of 50 is? :) Ik zou gewoon een Mugen 3 halen, maar dit moet je zelf weten.
Succes met je keuze :D

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Ultrapc schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:28:
Nou, heb je de man al in je al naarboven gehaald om 1 miliseconde je vinger tegen een koelblok te houden dat waarschijnlijk een graad of 50 is? :) Ik zou gewoon een Mugen 3 halen, maar dit moet je zelf weten.
Succes met je keuze :D
hahaha,
naja ik zat te denken dat ding is meschien 90c das gewoon sick om aan te raken
ik heb me vinger er opgehouden toen ik zag dat core temp geel werd in me balk
het is de warmte zeg maar van als je iets warms vast houd maar als je het even vast houdt dat je los laat dat het te warm wordt. dus denk wel rond die warmte (ik zelf pak wel altijd tosti's zo van de tosti ijzer die goed warm is dus of de prikels bij mij iets gedood is dat weet ik niet)

ik zit te denken aan een corsair h60 2013, ik weet dat hij niet zo goed is als een mugen 3.
maar corsair geeft hele goede gerantie las ik. en geeft ook 5 jaar garantie.
en gaat hij lekken dan krijg ik de dagwaarde terug van het vernielde spul.

en de 2013 is een v2 las ook dat ze veel aan het geluid gedaan hebben etc dus nu is hij veel beter geworden zeg maar

http://azerty.nl/8-224-56...o-series-h60-2013-ed.html

[ Voor 52% gewijzigd door timewatcher op 08-01-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Laatst online: 30-06 21:51

Ultrapc

Anyone steak?

Ja, de Hydro is idd een mooie keuze als je waterkoeling wil, hij schijnt volgens mij wel te 'borrelen' als je de radiator beneden plaatst (Stond me iets van bij, maar weet ik niet zeker). ik hoop dat dit het probleem oplost!

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

als je koelblok zelf 90 graden was geweest had je het denk ik wel al lang gemerkt dat is namelijk wel heel erg warm. kans is veel groter dat er iets niet goed zit.

kan zowel te weinig koelpasta / slecht contact zijn, hier kom je snel genoeg achter door gewoon zoals iedereen hier zegt simpelweg ff te voelen. (en als dat ding echt 90 graden is wat ik zeer betwijfel dan kan je bijna je vingers al branden zonder hem uberhaupt aan te raken dus ja voel gewoon ff, desnoods eerst zonder hem daadwerkelijk aan te raken en ga steeds een stapje verder)

Daarnaast kan het een fout in de sensor / software zijn. Welk programma gebruik je eigenlijk om de temps mee uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Anoniem: 302316 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:05:
als je koelblok zelf 90 graden was geweest had je het denk ik wel al lang gemerkt dat is namelijk wel heel erg warm. kans is veel groter dat er iets niet goed zit.

kan zowel te weinig koelpasta / slecht contact zijn, hier kom je snel genoeg achter door gewoon zoals iedereen hier zegt simpelweg ff te voelen. (en als dat ding echt 90 graden is wat ik zeer betwijfel dan kan je bijna je vingers al branden zonder hem uberhaupt aan te raken dus ja voel gewoon ff, desnoods eerst zonder hem daadwerkelijk aan te raken en ga steeds een stapje verder)

Daarnaast kan het een fout in de sensor / software zijn. Welk programma gebruik je eigenlijk om de temps mee uit te lezen?
naja gemerkt me kamer was altijd lekker warm zeg maar,
geluid nooit niks gemerkt heb altijd muziek hard aanstaan maar de laatste tijd niet meer en laatste dagen let ik er meer op en dan hoor ik me proccesor koeler boven me videokaart uitklimmen dan denk toch..

uhm programma dat ik gebruik is core temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Ultrapc schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:50:
Ja, de Hydro is idd een mooie keuze als je waterkoeling wil, hij schijnt volgens mij wel te 'borrelen' als je de radiator beneden plaatst (Stond me iets van bij, maar weet ik niet zeker). ik hoop dat dit het probleem oplost!
ah ok, ja waterkoeler klinkt altijd zo cool haha en proffesioneel
naja ik plaats hem op de top beneden zit me voeding . ik plaats hem waar me 120mm fan nu is ga beetje kijken of ik die 2 fans aan elkaar kan maken ofzo (1 voor 1 achter) dat ik ze allebij kan behouden zeg maar zodat ik meer een h80 effectje creëer aan de bovenkant zit een 200mm fan die ook de hitte meteen afkan voeren dus denk dat de radiator best koel blijft.

(de fans in de kast graphite 600t zijn standaart fans en draaien op 1000rpm)
http://www.corsair.com/us...-600t-mid-tower-case.html

[ Voor 3% gewijzigd door timewatcher op 08-01-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
Kan je de heatsink ook op een kostenloze wijzen verwijderen bijv koffie filters zijn heel goed voor het er af te halen,
maar blijkbaar heb je ook een middeltje nodig om rest afval der af tehalen kan je dit ook veranderen door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timewatcher
de h60 zit er op idle is nu 23-27 graden en koeling 35-40 graden bij dirt3 max
als je de fan aan de cpu fan op je moederbord doet maakt hij best wel veel lawaai ( staat hij heletijd op max)
dus fan controller is wel handig om te hebben op 50% is hij even luid als de rest.

dus het is best wel geslaagd.
Pagina: 1