Beste Tweakers,
Ik heb nu 2 pc's, een laptop met i3 en intel hd graphics, en een desktop met een Core 2 quad en ook geen videokaart.
Zoals je al kan bedenken geven geen van beide echt geweldige prestaties voor games(minecraft zonder optifine werkt amper.)
Nu wil ik dit gaan vervangen door een zelfgebouwd systeem om zoveel mogelijk kosten te besparen.
Over een paar dingen had ik een vraag:
Alvast bedankt,
Hydrargyrum.
Ik heb nu 2 pc's, een laptop met i3 en intel hd graphics, en een desktop met een Core 2 quad en ook geen videokaart.
Zoals je al kan bedenken geven geen van beide echt geweldige prestaties voor games(minecraft zonder optifine werkt amper.)
Nu wil ik dit gaan vervangen door een zelfgebouwd systeem om zoveel mogelijk kosten te besparen.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, maar ook af en toe een opdrachtje voor school en ook wat programmeren, maar vooral gamen. - Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil dit het liefste onder de 950 euro houden, maar als door iets dat echt veel toevoegt de prijs stijgt naar bijv 1000 euro is dat goed. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Uit mijn oude pc kan ik nog een harde schijf en een DVD-drive halen. Ook heb ik nog een goede muis, speakers en scherm dat als 2e scherm kan dienen. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua processoren heb ik graag intel, ook omdat dit naar mijn mening het enigste geschikte is voor mijn toepassing(sorry AMD-fanboys).
Videokaart heb ik het liefste AMD omdat ik daarmee ervaring heb, en met nVidia niet. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Ik wil het wel graag zo stil mogelijk, maar dat is niet noodzakelijk: prestatie>prijs>geluid.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,- | € 197,- |
| 1 | ASRock Z77 Extreme4 | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation | € 270,50 | € 270,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Sharkoon T9 Value Green edition | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Scythe Katana 4 | € 22,30 | € 22,30 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,90 | € 41,90 |
| 1 | Gigabyte Superb E620 | € 53,48 | € 53,48 |
| 1 | Intel 330 60GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 905,03 | |
Over een paar dingen had ik een vraag:
- Het geheugen. Is dit goed geheugen, of is er in de zelfde prijsklasse ander geheugen dat beter is(en past met mijn koeler? M.i is de katatana 4 namelijk een erg lage koeler, dus heb ik voor low-profile gekozen.
- Het moederbord. Aangezien ik over pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H een paar negatieve reviews las ben ik overgestapt op dit bijna identieke moederbord. Is Asrock een goed merk?
- De voeding. Voldoet deze met mijn setup, of moet ik toch naar een zwaardere gaan? ik ben van plan om een beetje over te klokken, maar niet boven de 4 GHz uit. En maakt gigabyte een beetje fatsoenlijke voedingen? niet dat dit ding allemaal nare spikes geeft ofzo zodat mijn componenten kapot gaan.
- De SSD. Is dit een goede?
Alvast bedankt,
Hydrargyrum.