Toon posts:

Pc tools firewall blokkeert homegroup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een pc en een laptop met windows 7. Ik kan op dit moment geen bestanden delen tussen de twee, omdat mijn firewall voorkomt dat de twee computers elkaar zien. Als ik de firewall (pc tools firewall) uitschakel op beide computers werkt het wel gewoon.
Welke regels moet ik instellen in de firewall om te zorgen dat de twee computers goed kunnen communiceren?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uit mijn hoofd poort 137 138 139 445 opengooien

Zoek maar op netbios

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 05-01-2013 23:10 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist twee regels aangemaakt in mijn firewall, waarbij
-Ethernet type is IP
-Protocol is TCP
-externe poort is 137, 138, 139 en 445, respectievelijk.
-Toestemming is Toestaan

Dit heeft er nog niet toe geleid dat ze elkaar kunnen zien. Nog meer suggesties?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee wat heb je gedaan met mijn suggestie zoek op netbios ?
je neemt zomaar aan dat alles tcp is namelijk

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 05-01-2013 23:23 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met Zoek op netbios? Als ik in de lijst met externe poorten netbios aanklik krijg je ook poorten van 137-139.
Dit heeft qua instelling van de firewall hetzelfde resultaat als wat ik zojuist gedaan heb.
Ik ga hier later mee verder, morgen weer vroeg op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 23:28 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek https://www.google.nl/sea...ei=danoUPmmAcqEhQfimYGYBQ

je weet dat er een verschil is in tcp en udp ?

Iperf

Verwijderd

Kan je in "Pc Tools Firewall" je (thuis)netwerk/ip range niet gewoon als veilig aangeven/excluden?

Verwijderd

Topicstarter
Ok de oplossing lijkt als volgt te zijn:

In de firewall heb ik even naar de historie gekeken en er werden veel pakketjes van één categorie geblokkeerd.
Ik heb nu in de lijst met regels voor vertrouwde netwerken de regel voor "alle andere TCP en UDP pakketten" op Toestaan gezet. Hierna werkte homegroup ineens.
De regels om specifieke poorten of een ip-adres toe te staan heb ik verwijderd, en heb bleef gewoon werken.
Deze ene regel vernaggelde dus de boel. Nu heb ik echter wel enige twijfel of het veilig is deze regel zomaar op Toestaan te zetten.
Kan iemand me hier meer over vertellen?

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss25/FScheltens/firewall_zps62e89082.jpg

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik ken jou firewall niet zo goud, maar volgens mij staat je firewall effectief zo goed als uit met wat ik zie.

Jammer dat je je niet even verdiept hebt in het verchil tussen udp en tcp en gekeken hebt hoe je dat open moet zetten voor de netbios poorten

Iperf

Pagina: 1