Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495761

Topicstarter
Vandaag deze LG gekocht bij BCC

aangesloten op Yamaha Home Cinema:
Reciever RX-v367
Blu Ray BD S667
Horizon box UPC
Maak gebruik van goede, maar wel 1.3 hdmi kabels, ga deze vervangen door 1.4 (i.v.m.3D)

vragen:
-Kan iemand mij helpen aan optimale instellingen (staat nu op intelligent-past zich dus aan)
-Kwaliteit van beeld via de blue-ray speler is matig, slechter dan op mijn oude Sony Bravia HD ready
-Wanneer ik op ok druk geeft hij boven in het beeld 50HZ aan, ook bij HD zenders, Terwijl deze tv toch 800 HZ als specificatie heeft.

Wie kan mij tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Picture preset: Expert1
Backlight 47
Contrast 85
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Colour Gamut Standard
Edge enhancer Off
Color Filter Off
Noise reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Black level Low
LED local dimming Off
TruMotion Off
Color temperature Warm
Gamma 2.2
RGB Method 2 point
R high -6
G high -11
B high 18
R low -1
G low -2
B low 4

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 495761 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:01:

Maak gebruik van goede, maar wel 1.3 hdmi kabels, ga deze vervangen door 1.4 (i.v.m.3D)
Of je kabel nou goed of slecht is, dat maakt niets uit voor de kwaliteit. Zelfs de goedkoopste 1.4 HDMI kabel van de Action voor €2,69 geeft precies hetzelfde beeld weer als een kabel van €199,- of zelfs meer.
-Kwaliteit van beeld via de blue-ray speler is matig, slechter dan op mijn oude Sony Bravia HD ready
Een nieuwe televisie, ook al is deze Full HD, hoeft niet per definitie beter dan een oude. Al lijkt het mij sterk dat een HD Ready Sony, welke dus al vrij oud zal zijn, een beter beeld zal geven.
-Wanneer ik op ok druk geeft hij boven in het beeld 50HZ aan, ook bij HD zenders, Terwijl deze tv toch 800 HZ als specificatie heeft.
De televisie is geen 800Hz maar 100Hz. Die 800Hz waar jij het over hebt is MCI 800 waar de BCC, en ook andere winkels, 800Hz van maken zodat ze beter verkopen.

Maar waarom dan die 50Hz als de televisie 100Hz is? Omdat de bron 50Hz is. Wanneer je een film gaat kijken via de Blu-Ray speler, zul je 24Hz zien aangezien films 24 FPS zijn.

Meer daarover HIER
Wie kan mij tips geven?
Haal een Panasonic TX-P50ST50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495761

Topicstarter
Probleem was de trumotion instelling, die geeft bij sommige films een vervormd beeld. Bij voetbalwedstrijden vind ik hem weer handig.

Heeft verder nog iemand tips voor settings, bijvoorbeeld een voor sportwedstrijden, concerten, films.

Bij voorbaar dank