Vaststellen social media gebruik van 250 personen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 20:43
Hallo,

Ik wil een groot aantal personen (zo rond de 250) onderzoeken qua gebruik van social media. Het is de bedoeling dat ik alle resultaten van de volgende indicators bij elkaar optel voor een eind getal, namelijk

Twitter
* het aantal tweets van die persoon op twee data (bv 28 augustus - 13 september)
*daar het gemiddelde van berekenen
* het aantal followers van die persoon op twee data (bv 28 augustus - 13 september)
* het aantal retweets van zijn tweets van die persoon tussen een bepaalde periode (bv 28 augustus - 13 september)

Facebook
* het aantal facebook likes van die persoon op twee data (bv 28 augustus - 13 september)
* het aantal facebook vrienden van die persoon op twee data (bv 28 augustus - 13 september)

Linked-In
* het aantal linked-in connecties van die persoon op twee data (bv 28 augustus - 13 september)

Hoe kan ik dit het gemakkelijkste vaststellen voor zo'n groot aantal gebruikers? Ik snap dat ik de namenlijst en de usernames zelf moet opzoeken, dat is het grootste probleem nog niet. Maar daarna?

Ik weet dat er tools zijn, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die het precies op 2 datum doet en ook nog betaalbaar is (of gratis of kunnen opzeggen na 1 maand). Ik heb ook al 30 tools kunnen vinden maar geen enkele geeft precies aan wat ze kunnen. Heeft er iemand ervaring met zulke tools?

Heeft er iemand suggesties? Ik kan werken met OS X en Windows 7. Zou ik bijvoorbeeld wat kunnen automatiseren?

Graag nieuwe ideeën!

-het precieze onderzoek zet ik hier niet neer om google resultaten te voorkomen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Volgens mij kun je met Google Docs dergelijke enquêtes maken, gratis en voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Ik heb gezocht op Twitter Profile Snapshot en kom dan bij bijvoorbeeld Twittercounter uit. Zo zullen er vast meer tools zijn die jou in staat stellen het aantal volgers, tweets enz. op te zoeken.

Volgens mij wil je van verschillende accounts snapshots maken en die vergelijken. Of er een gratis, makkelijke en standaard tool beschikbaar is die dat vor 200 accounts geautomatiseerd doet betwijfel ik.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Heb je al iets gevonden? Een paar scriptjes hiervoor zijn zo gemaakt, mits de informatie publiek beschikbaar is, even snel gezien wel.. ik zou het zelf in php of perl doen, kan je allebei op windows of os x draaien.