Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken interactieve tv van telfort. Dit werkt allemaal perfect.
Nu heb ik alleen een tv met maar 1 hdmi ingang. Dus heb ik om mijn dvd-speler
en mijn computer en interactieve tv aan te sluiten een hdmi switch aangeschaft.
Dit werkt echter niet zoals het hoort, als ik de interactieve tv ontvanger aanzet gebeurt er niks
zet ik vervolgens de dvd speler of de pc aan dan schakelt de hdmi switch netjes om. ook handmatig
krijg ik geen beeld uit de switch als alleen de interactieve tv ontvanger aan staat. staat echter of de computer
of de dvd speler aan dan kan ik wel kijken naar de interactieve tv. Hoe kan dit? stuurt de interactieve tv ontvanger
een bepaald signaal niet door? of doe ik iets verkeerd?

groeten Martijn

Verwijderd

Dit kan door te zware digital rights management van de mediabox of incompatibiliteit van de kabel. HDMI is ontwikkeld om ook de maker van de media te beschermen tegen kopiëren etc. Daarvoor dit zeer lastige protocol. Dus update je mediabox of vervang de switch. Een andere kabel kan ik sommige gevallen nog helpen!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Welke ontvanger en welke switch? Ik heb bijvoorbeeld geen problemen met de Horizon box en een afstand bediend HDMI switchje van de bouwmarkt (Elro). Is de HDMI switch wel voorzien van een voeding? Dat zou best eens uit kunnen maken. Wellicht voorzien de andere apparaten de HDMI switch op de een of andere manier van voldoende signaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 05-01-2013 22:11 ]