Nieuwe Externe HD hoe maximale write speed halen?

Pagina: 1
Acties:

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
Oké sinds vandaag heb ik een nieuwe externe hd alleen bij het overzetten van bestanden haalt de schijf maximaal 26mb per seconde met usb 3.0 en er zit een 5400rpm schijf in.
Een 5400rpm schijf zou toch wel rond de 75mb/s kunnen halen of klopt dit niet?
Hoe haal ik hogere write speeds om toch het maximale uit de schijf te halen.

Groeten

Jasper

Verwijderd

Post even een HDtune benchmark ofzo, dan hebben we iets om op te reageren. Weet je verder zeker dat hij via USB 3.0 is aangesloten ook op een voor USB 3.0 geschikte poort en kabel?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik denk ook dat je 'm op USB 2.0 hebt draaien. Het diagram in dit artikel laat vergelijkbare write speeds zien op USB 2.0.

Windows 8 biedt een hoop manieren om na te gaan of je device inderdaad via USB 3.0 is aangesloten, in eerdere versies is dit lastiger (USBMon, maar dat is weinig gebruiksvriendelijk)..

Loop je USB poorten even na; als het goed is zien de USB 3.0 poorten er in ieder geval 'anders' uit dan hun voorgangers. Zie ook het gelinkte artikel betreffende het logo op de kabel/poort.

• Jaspergk
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:26:
Post even een HDtune benchmark ofzo, dan hebben we iets om op te reageren. Weet je verder zeker dat hij via USB 3.0 is aangesloten ook op een voor USB 3.0 geschikte poort en kabel?
Afbeeldingslocatie: http://i585.photobucket.com/albums/ss293/jaspergk/benchmarkWDelements_zpsa38fa96b.png

Hier de benchmark nu geeft hij wel tot 40MB/s

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

Perkouw

Moderator General Chat
Ook handig om te vermelden waar vandaan je kopieert. Wellicht dat je schijf ook net op dat moment druk bezig was met bijvoorbeeld torrents waardoor het wat trager is uitgevallen.

• Jaspergk
Ik kopieer vanaf mijn laptop met 7200rpm hdd er in als ik die via dezelfde benchmark analyseer komt die tegen de 70MB/s met HDtune. Als ik wat kopieer dan gaat heb ik de eerste paar seconden 50mb/s en daarna zakt ie weg naar 20/30mb/s.
Ik heb de externe HD gewone aan usb 3.0 aangesloten met bijbehorende kabeltje (gisteren namelijk de hd gekocht)
Verder vind ik het erg storend dat men heel leuk op de verpakking zet now with usb3.0 'up to 3 times faster' blablabla. Terwijl die 5gbps niet nooit behaald zou worden.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je haalt snelheden die zo ongeveer 2.5x hoger liggen dan er in de praktijk met USB2 haalbaar zijn, wat dat betreft is 'up to 3 times faster' nog niet heel verkeerd. Als ze puur de theoretische snelheidsverschillen tussen USB2 en USB3 op de doos hadden gezet, had er 10x op gestaan. Gelukkig hebben ze dat al helemaal niet gedaan.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht handig om te weten om wat voor bestanden het eigenlijk gaat ?
Is het één file van 10GB of hebben we het over een collectie foto's van 10GB ? Kleinere files zal je zien dat de snelheid een stuk lager ligt, zie ook de benchmark.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De schrijfsnelheid in HD Tune is veel te laag. Die zou ongeveer even hoog als de leessnelheid moeten zijn
(+/- 70 MB/s).
Wellicht helpt het als je de 'Optimize for performance' optie aanzet in de eigenschappen van de schijf.
Windows is nu ook niet bepaald snel als het gaat om kopieren. Kopieerutilities zoals Teracopy zouden het een stuk sneller moeten doen maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 09:28 ]

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 14:58
Ik neem aan dat in je laptop maar 1 schijf zit? daarop staat dus ook je besturingssysteem wat ook de nodige schrijf en lees acties uitvoert misschien is de snelheid daardoor ook lager als verwacht.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou je in de HD Tune benchmark niet terug moeten zien en die is ook beneden peil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mischien dat de gebruikte controllers nog mee spelen?
mijn 128GB Flash disk op usb3.0 trekt wel tegen de 80~85 MB/sec zowel lezen als schrijven.

welke controller er in de flash disk zit is mij niet duidelijk, maar de PC heeft een Renesas :P

404 Signature not found

Pagina: 1