Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sony vs hp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik twijfel tussen en sony vaio evs17125w en een hp envy dv7.

Ik wil games spelen zoals sims, verder ook films kijken. Verder natuurlijk het surfen emailen enz.
Welke van deze 2 kan ik het beste aanschaffen?

Bedankt,
Rosa

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:04
Wat zijn de systeem specificaties van beide laptops? Waar ben je van plan om deze aan te schaffen (voor de prijs-prestatie verhouding)?

Zover ik weet, heb je een HP Envy DV7 en een Sony SVE1712 met dezelfde specs core i7 3630QM, full hd scherm, 750GB, verlicht toetsenbord.
Verschil zit in de videokaart qua specs 7650M vs gt 630m. 630m is hierbij iets sneller maar niet veel beter.

Prijsverschil is daarom interessanter. De HP is vlgns mij 150 euro duurder.. daarvan kan je een goede game muis kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
De sony is €1069 en de hp €1199. als het inderdaad alleen de videokaart is dan is de keuze snel gemaakt. Wegens het prijs verschil verwachtte ik dat er meer verschillen tussen de 2 zit.

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:04
HP envy heeft volgens mij een aluminium casing and "beats" audio speakers t.o.v. de kunstof behuizing van Sony. Persoonlijk vind ik de HP envy er beter uitzien :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chiii op 05-01-2013 20:09 ]

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Volgensmij kan je precies doen wat je wilt met een laptop van 600/700 euro...

Kijk eens op dell.nl bij de Inspiron 17SE, lijkt me voldoende voor jouw eisen. Moet ie perse 17 inch zijn?

Verwijderd

Geen van beiden. De reputatie van de E serie van sony is vrij matig. En wat betreft de HP: €1200 voor een GT 630m is lachwekkend. Voor €250 meer heb je de M17x met 4x zo snelle grafische kaart. Voor €475 minder heb je de inspiron 17R SE met dezelfde CPU en een 2x zo snelle grafische kaart.

Verwijderd

Inderdaad. Gewoon via de Pricewatch alles goed filteren en er komt een betere laptop uit, die sowieso goedkoper is dan de door jou voorgestelde HP en Sony! Zelf heb ik al jarenlang ASUS, een merk dat me prima bevalt. Ik heb nog nooit problemen gehad met de laptops en de prestaties zijn altijd naar behoren.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:37
Bij Sony betaal je een groot deel voor de merknaam. Concurrerende merken zoals Asus of Lenovo zijn al snel veel goedkoper voor een vergelijkbare notebook. Verder is het segment waarin je lijkt te zoeken + eisen generiek genoeg om voor een weektopper of kiloknaller te gaan. Dus lekker folders in de gaten houden, en ervoor gaan wanneer een mooie aanbieding verschijnt.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-11 16:02
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:07:
Geen van beiden. De reputatie van de E serie van sony is vrij matig. En wat betreft de HP: €1200 voor een GT 630m is lachwekkend. Voor €250 meer heb je de M17x met 4x zo snelle grafische kaart. Voor €475 minder heb je de inspiron 17R SE met dezelfde CPU en een 2x zo snelle grafische kaart.
Klopt maar je krijgt wel minder RAM en een jaar minder garantie(de 17R SE). Dus niet alleen maar beter;).
En de M17x is toch veel te veel voor de eisen?

Ik zou inderdaad ook voor een Asus of Lenovo gaan. Misschien iets minder mooi dan een sony maar als je daar niet op vast zit in jou geval de beste keuze denk ik. En dan Lenovo bijv. Y500 voor 15 inch of G780 voor 17 inch, en Asus N76.

Verwijderd

Dell zegt nergens dat je 1 jaar garantie hebt. Maar 1 jaar service. En de service van dell is een stuk beter dan die van sony.nl... Bovendien is RAM tegenwoordig zo goedkoop dat je het nauwelijks meer een argument kunt noemen: voor €70 heb je 16GB.

De G780 vind ik ook geen goede optie, vanwege het ontbreken van een 1080p scherm. Bovendien is zelfs de variant met i5 en GT 630m duurder dan de inspiron met i5, 1080p scherm en GT 650m, en ook op het gebied van opslag ietsje minder.

De Y500 en N76 zijn over het algemeen wel goede opties. Al schijnt de Y500 een erg slecht touchpad te hebben

• GroundBreaking
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:14:
Dell zegt nergens dat je 1 jaar garantie hebt. Maar 1 jaar service. En de service van dell is een stuk beter dan die van sony.nl... Bovendien is RAM tegenwoordig zo goedkoop dat je het nauwelijks meer een argument kunt noemen: voor €70 heb je 16GB.

De G780 vind ik ook geen goede optie, vanwege het ontbreken van een 1080p scherm. Bovendien is zelfs de variant met i5 en GT 630m duurder dan de inspiron met i5, 1080p scherm en GT 650m, en ook op het gebied van opslag ietsje minder.

De Y500 en N76 zijn over het algemeen wel goede opties. Al schijnt de Y500 een erg slecht touchpad te hebben
Maar ook hier, ik ga er persoonlijk niet van uit dat TS zelf geheugen toe gaat voegen. Dus het gaat om de te kopen laptop;).

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
GroundBreaking schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Maar ook hier, ik ga er persoonlijk niet van uit dat TS zelf geheugen toe gaat voegen. Dus het gaat om de te kopen laptop;).
Hoezo niet? Zelf RAM erin zetten is echt maar een paar minuten werk en iedereen kan het doen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• GroundBreaking
Iekozz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:32:
[...]

Hoezo niet? Zelf RAM erin zetten is echt maar een paar minuten werk en iedereen kan het doen.
Omdat de meeste fabrikanten de laptop niet in behandeling(garantie/reparatie) nemen met toegevoegde hardware die niet van hun is.

Persoonlijk doe ik het wel hoor daar niet van. Maar in een nieuwe laptop kan ik me voorstellen dat mensen het liever niet doen.

Verwijderd

GroundBreaking schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Dan betaal je dell €77 om er 8GB RAM in te steken in plaats van 6GB RAM (ter waarde van €8.75). Bijna 1000% marge, maar nog steeds bijna €400 goedkoper dan de sony.

Daarnaast is RAM upgraden inderdaad een kwestie van 5 minuutjes werk. Zie pagina 19-21 van de manual.

• GroundBreaking
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Dan betaal je dell €77 om er 8GB RAM in te steken in plaats van 6GB RAM (ter waarde van €8.75). Bijna 1000% marge, maar nog steeds bijna €400 goedkoper dan de sony.

Daarnaast is RAM upgraden inderdaad een kwestie van 5 minuutjes werk. Zie pagina 19-21 van de manual.
Maar de 17R SE met de i7-3630QM kost 849 euro toch? En de Sony 1069? Dus 400 euro is misschien beetje overdreven maar je hebt gelijk hij is zeker goedkoper.;) (En de Dell heeft ook nog een iets sneller processor dan;), sony heeft namelijk de i7-3632QM)

Het geen wat dan het dichtste bij komt qua prijs en specificaties is de ASUS N56VZ. Kost net ietsje meer denk ik. Gaat net over de 900 heen.

Verwijderd

De inspiron kost met wat kortingsbonnen € 722 in de goedkoopste configuratie met een i7. € 798 voor de variant met 8GB RAM in plaats van 6GB RAM. Wat natuurlijk een totale rip-off is.

De processor is inderdaad wat sneller, maar dat vind in nauwelijks noemenswaardig. Het is maar een procent of 9, dat is bijna niets.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 23:08 ]

• GroundBreaking
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:07:
De inspiron kost met wat kortingsbonnen € 722 in de goedkoopste configuratie met een i7. € 798 voor de variant met 8GB RAM in plaats van 6GB RAM. Wat natuurlijk een totale rip-off is.

De processor is inderdaad wat sneller, maar dat vind in nauwelijks noemenswaardig. Het is maar een procent of 9, dat is bijna niets.
Ik kom niet verder dan 760, Maar voor 722 heb je een mooie laptop dan;).
Pagina: 1