Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11 14:19
Ivm ruimte en delen van 1 bureau met zijn twee-en heb ik besloten een laptop ipv een nieuwe desktop aan te schaffen. De laptop hoeft dus niet perse een goede accu te hebben, licht te zijn, of super stevig (gaat niet mee op reis).

De laptop gaat vooral gebruikt worden voor internet, office, en wellicht photoshop in toekomst. Nu is mijn oog gevallen op de dell

Ik heb me een beetj verdiept in de laptops en de fora hier, en nu is mijn gevallen op een de dell
Inspiron 17R reeks. Ik heb een net nieuwe SSD uit mijn desktop die ik in de laptop wil zetten en 3d heb ik niet nodig. Er blijven er dan nog 2 over, een met een i5-3210M CPU en een met een i7-3630QM (welke 2 GB minder RAM heeft).

Wat is nu wijsheid om te kiezen? De snellere CPU of meer RAM (en kan je zelf ook meer RAM bij plaatsen)?

Of zijn er wellicht nog aantrekkelijke alternatieven?

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Ten eerste: kijk vooral eerst even hier Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 dan krijg je de best mogelijke prijs op je nieuwe dell laptop.

Over de 17R, geheugen kun je (redelijk cheap ook nog) gemakkelijk zelf bijplaatsen. Hoe staat zelfs in de handleiding van dell zelf: http://support.dell.com/s...s/ins7720/en/om/om_en.pdf.

Met dat in het achterhoofd zou ik absoluut zeker weten voor de versie gaan met een quadcore i7.

Over andere aantrekkelijke (voor jouw) 17 inch laptops ben ik niet zo op de hoogte, maar volgens mij is deze geen slechte koop op het moment.

Grillmeister

Verwijderd

Het lijkt mij verstandiger om in jouw geval voor een snellere en krachtigere processor te kiezen. Het is namelijk niet eenvoudig en goedkoop om een processor te vervangen. Het extra bijplaatsen van geheugen daarentegen is -bij wijze van- een fluitje van een cent. Ik neem aan dat je de afweging maakt tussen een laptop met 4GB geheugen en 6GB? Dat is overigens meer dan voldoende voor jouw eisen.

Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je een laptop koopt waarvan het geheugen uit te breiden is!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 21:49 ]

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11 14:19
Beide bedankt voor de reactie, vooral de link voor het bijplaatsen van geheugen is nuttig.

Nog ene keer goed naar de kortingsbonnen kijken en dan bestellen!

Thnx

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Veel plezier ermee! :)

Grillmeister