Aankoop HDD en voeding

Pagina: 1
Acties:

• x6Pnda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Een groet waarbij ik geen idee hoe ik het moet zeggen,

Ik ben bezig om een Game/video bewerking pc in elkaar te zetten. Deze zal een lange tijd dan ook aan staan (16 tot 20 uur per dag) Ik heb wat advies nodig voor een aantal componenten.

Als eerste heb ik hulp nodig met een HHD.

Ik wil graag een, vooral betrouwbare, HDD. Deze wordt gebruikt voor games en programma's vanaf te draaien. Ik wil ook graag 2 TB wegens dat ik teveel games heb en geen zin heb om ze te deïnstalleren. Ik heb hiervoor een budget van ~80. Voor SSD heb ik een samsung 830 128GB

Ten tweede de voeding.

Deze moet modulair zijn wegens cabelmanament. Ook zal ik graag 750Watt willen omdat er ook 2x een NVDIA GTX 670 in komt. Verder hoeft het geen toeters en bellen te hebben zoals lichtjes ofzo. Ik heb als idee de Corsair CX750M. ~80 euro. Als er iets vergelijkbaars is dan hoor ik het graag.

Dat waren de twee dingen die ik nodig heb. Verder heb ik de rest al besteld en ligt hier naast me. Lijstje hieronder.

CPU
Intel i7 3770K

Moederbord
Asus z77 sabertooth

Behuizing
Coolermaster storm scout

CPU Cooler
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

Nieuwe fans
Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm

RAM
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

SSD
Samsung 830 series SSD 128GB

Voeding
???

HDD
???

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 11:18
De Corsair voeding is een goede optie. Eventueel zou je, in dezelfde prijscategorie, de Seasonic M12II 750W 80+ Bronze kunnen nemen, of de XFX ProSeries 750W XXX Edition. Ik kies zelf liever een Corsair of Seasonic (of NZXT maar die zijn veel duurder).

Wat betreft de hdd zijn deze twee prima keuzes. De Seagate is sneller maar heeft (weet niet zeker of het ook bij de 2TB variant voorkomt) kans dat ie een geluidje heeft wanneer de leesarm in en uit diens ruststand komt. Ik heb een setje 3TB versies hiervan en die hebben het. Of het storend is... ligt eraan. Ik stoor me er niet aan, omdat ik altijd wel iets van geluid aan heb (muziek, film, game) en dan merk je t niet/nauwelijks.
De Western Digital is een 5400RPM drive en dus wat trager. Afhankelijk van je gebruik merk je dit wel of niet. Ik verplaats vaak grote hoeveelheden data over en weer, dus voor mij zijn ze minder aantrekkelijk. Is het vooral voor statische opslag dan zit je goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Moi_in_actie op 05-01-2013 20:03 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Qua HDD raad ik eigenlijk altijd een 7200rpm schijf aan, omdat dit toch net (voor mij) het verschil maakt tussen traag en snel genoeg. Wel zal een 5400rpm schijf minder snel slijten, maar ja of je daar echt iets van gaat merken...

Voeding is de bovengenoemde Seasonic of XFX (volgens mij gebruiken die twee dezelfde onderdelen) perfect geschikt voor jouw build. Die corsair die je zelf noemde zal ook goed zijn, alleen heb je bij Seasonic/XFX langere garantie (5/7 jaar geloof ik).

Grillmeister