nieuw bankstel: hoeveel martindale?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Ik ben opzoek naar een nieuw bankstel en heb mij bij verschillende winkels laten adviseren. Ik twijfel op dit moment nog over hoeveel martindale de stof minimaal moet hebben.

Iedereen heeft hier een ander verhaal over...

Op internet lees ik het volgende:
http://www.effabrics.nl/M...nbeek/slijtweerstand.html

KIM Gebruiksklassen en aantal toeren Martindale
Decoratief gebruik tot 6.000
Licht woongebruik vanaf 6.000 tot 10.000
Normaal woongebruik vanaf 10.000 tot 15.000
Intensief woongebruik vanaf 15.000 tot 20.000
Intensief woongebruik + werken vanaf 20.000

Maar ik lees en hoor ook het volgende (staat op dezelfde site):

Praktijk ervaring leert, dat een meubelstof met 50.000 toeren Martindale of 40.000 rubs Wyzenbeek, zelden tot nooit klachten zal veroorzaken op basis van slijtgedrag.

Wat wil ik?
Ik heb een gezin (wij zijn met z'n) vieren. Ik ben opzoek naar een bank in de prijsklasse 5k+. Ik wil dus een bank die met gemak 10 jaar mee moet gaan. Ik snap dat dit ook aan je zelf ligt, maar de kwaliteit stof helpt zeker mee.

Ik ben opzoek naar een "expert" die mij kan vertellen wat wijsheid is. Is 30.000 martindale genoeg of is het toch verstandiger een stof te zoeken van 50.000 marindale?

(lichtechtheid is geen probleem, het wordt zo wie zo een wollen stof met een lichtechtheid van minimaal 6).

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

paQ

dan zou ik voor 50 gaan denk ik als je daar blijkbaar budget voor hebt :)

Ik heb 30k, van Sits, prijsniveau 2000 euro ongeveer.
Kan slecht tegen gekruip op de banks van de kids, (dus ik zeg er zat vaak iets van :P ) maar de stof houdt zich in weze prima nu na 3 jaar :) (idem voor de kussen en onderstel _/-\o_ )
Desalniettemin, als je budget hebt voor 50, dan zou ik voor 50 gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 05-01-2013 17:15 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Het heeft niks met geld te maken. We hebben een leuke stof met 30.000 martindale, maar ik betwijfel of dit verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

paQ

denk dat het ook een beetje aan de weving ligt. We hebben zelf een uit hele fijne draad, maar dan superdicht. Desondanks kan ik hier en daar heus wel een wit draadje vinden ofzo wat uitsteekt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.