[Windows XP] geluid is plotseling kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 12:20
Ik heb van wat oude hardware een HTPC in elkaar gerommeld. Het betreft een systeem met een MSI moederbord uit een medion pc (MS-6701) met daarop een pentium 4 en een GF4 ti4200 videokaartje. De setup draaide inclusief geluid (realtek AC97 onboard) in de eerste instantie goed maar later bleek video toch te langzaam te gaan. Vervolgens heb ik een ander videokaartje in het systeem gehandgen, namelijk een GF7800GS (agp) om te checken of video afspelen beter ging. Dat was inderdaad het geval, daarna heb ik een GF6200 kaart in de pc gestopt en kwam ik tot de conclusie dat het geluid niet meer werkte. Of het met de 7800GS nog wel werkte weet ik niet dat heb ik toen niet gecontroleerd.

Geluid in de bios staat aan, standaard afspeel apparaat is gewoon de AC97 onboard geluidskaart, alle niveaus op maximaal, drivers netjes geinstalleerd, totaal niks geks te zien en ik heb ook niets veranderd behalve de videokaart met bijbehorende nieuwe drivers. Ik ben er al een paar uur mee bezig en ben een beetje ten einde raad. Ik was al gestopt met proberen omdat ik nog een losse philips geluidskaart heb liggen maar die werkt ook niet want de drivers zijn niet SP3 compitabel zo blijkt ;(

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je iets afspeelt loopt dit gewoon af (je ziet de voortgang van het nummer verspringen?? Heb je al met een headset getest? Uiteraard heb je geluids kabel op de groene poort aangesloten? controleer na het aansluiten of deze word gedetecteerd door de software (je hebt wel console geïnstalleerd ook?) en controleer of deze goed staat. Toch de oude kaart maar weer teug zetten. BIOS update, batteryflip en zelfs een herinstallatie misschien anders vervang de geluidskaart!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 12:20
Ja alles speelt af, films, muziek in elk programma alsof er niets aan de hand is. Geluidskabel uiteraard op de juiste poort aangesloten en ook nog even de andere uitgangen geprobeerd om zeker te weten dat ik niet gek was ;)
En speakers/hoofdtelefoon worden niet herkend omdat het gewoon een 'domme' jack uitgang is. Met console bedoel je de software met interface neem ik aan en ja die staan er ook op. De oude videokaart (TI4200) heb ik net teruggestoken maar ook dan weigert het geluid jammerlijk genoeg. Bios is up to date, reset heb ik al geprobeerd en herinstallatie van de hele setup heb ik uiteraard al overwogen maar dan moet ik een paar uur wachten voordat de inhoud van de schijf is overgeheveld naar een ander systeem. Ik hoopte dat iemand de magische tip had zodat deze moeite mij bespaard kon blijven :P

-edit
Deze mag dicht, net toch het philips geluidskaartje aan de praat gekregen, nadat ik het onboard geluid in de bios had uitgezet wilde de software toch installeren. Toch bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 11% gewijzigd door leecher op 05-01-2013 18:39 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)