Ik heb van wat oude hardware een HTPC in elkaar gerommeld. Het betreft een systeem met een MSI moederbord uit een medion pc (MS-6701) met daarop een pentium 4 en een GF4 ti4200 videokaartje. De setup draaide inclusief geluid (realtek AC97 onboard) in de eerste instantie goed maar later bleek video toch te langzaam te gaan. Vervolgens heb ik een ander videokaartje in het systeem gehandgen, namelijk een GF7800GS (agp) om te checken of video afspelen beter ging. Dat was inderdaad het geval, daarna heb ik een GF6200 kaart in de pc gestopt en kwam ik tot de conclusie dat het geluid niet meer werkte. Of het met de 7800GS nog wel werkte weet ik niet dat heb ik toen niet gecontroleerd.
Geluid in de bios staat aan, standaard afspeel apparaat is gewoon de AC97 onboard geluidskaart, alle niveaus op maximaal, drivers netjes geinstalleerd, totaal niks geks te zien en ik heb ook niets veranderd behalve de videokaart met bijbehorende nieuwe drivers. Ik ben er al een paar uur mee bezig en ben een beetje ten einde raad. Ik was al gestopt met proberen omdat ik nog een losse philips geluidskaart heb liggen maar die werkt ook niet want de drivers zijn niet SP3 compitabel zo blijkt
Geluid in de bios staat aan, standaard afspeel apparaat is gewoon de AC97 onboard geluidskaart, alle niveaus op maximaal, drivers netjes geinstalleerd, totaal niks geks te zien en ik heb ook niets veranderd behalve de videokaart met bijbehorende nieuwe drivers. Ik ben er al een paar uur mee bezig en ben een beetje ten einde raad. Ik was al gestopt met proberen omdat ik nog een losse philips geluidskaart heb liggen maar die werkt ook niet want de drivers zijn niet SP3 compitabel zo blijkt
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)