[w7] installatie hangt bij 83%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
Hallo iedereen,

Gisteren had ik mijn ssd met besturingssysteem (windows 7) overgezet van een pc naar een andere pc. Toen ik de 'andere' pc daarna opstartte, faalde de pc in opstarten. Windows herstel werd daarna gestart, toen bleek dat de computer in eerste instantie wilde opstarten van een andere pc. Daarna kon ik wel weer opstarten.

Vandaag kreeg ik licentie foutmeldingen toen ik het weer opstartte. Ik zocht mijn gegevens weer op en probeerde het weer te activeren, maar hij zei dat het niet 'genuine' was. Ik zocht even op het internet en toen bleek dat mijn os wellicht corrupt. Dingen als scannow hadden geen zin en omdat ik toch al binnenkort het OS opnieuw wilde installeren, zou ik dat nu maar doen.

De setup startte goed op, niks raars. Eerst kwam de fase 'copying windows files', daarna 'expanding windows files'. Op 83% van de 'expanding windows files' fase echter merkte ik dat hij niet meer doorging. Ik wachtte een half uurtje af, maar er gebeurde niks. Ik had mijn ssd van te voren geformatteerd, dat zou het toch niet zijn?

Hopelijk kunnen jullie mede-tweakers een oplossing vinden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:27
Ik weet niet welk installatiemedium je hebt, maar als je een USB drive hebt liggen kun je van internet een legale kopie van W7 halen en met de Windows 7 USB DVD Download tool je USB bootable maken. DAt sluit fouten in je installatiemedium uit. Link naar legale W7 downloadlinks. Uiteraard zit daar geen key bij. En mogelijk zijn het alleen EN versies.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je het één en ander al hebt geprobeerd? En het nogmaals hebt geprobeerd?
-Verwijder alle partities van de SSD
-Test andere Windows DVD
-Test DVD in ander systeem
-Probeer andere DVD drive
-Koppel alle overige HDD's / SSD's los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
Nou ik installeerde het dus al vanaf usb en heb al de ssd eruit gehaald en ook nog van poorten verwisseld. Er staan wat windows partities op, maar die lijk ik niet te kunnen verwijderen. Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn ssd gewoon defect is, heeft iemand nog suggesties?

Nog een edit: heb het nu geprobeerd te installeren op mijn hdd (die ook in deze pc zit) en daar hangt hij ook op 83%, dus het is nu onwaarschijnlijk dat het ligt aan mijn ssd. Ik ga nu kijken of de setup misschien toch niet goed is.

[ Voor 49% gewijzigd door 7Jellow7 op 05-01-2013 16:49 ]