AppleID delen met ouders. Wat zijn de nadelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tja..dat zegt het wel denk.
Ik wil mijn vader een iPad geven dat snapt ie beter dan een laptop denk. En hij kan dan ook ng eens FaceTime gebruiken met mij en zijn kleinzoon.

Nu bedacht ik me dat ik dan net zo goed dat ding al kan installeren met allerlei apps en dan gewoon ook mijn eigen Apple id gebruiken.

Dan hoeft hij niet te betalen voor spelletjes of andere betaalde apps (PDF readers, spelletjes, office apps etc..). FaceTime koppel ik aan zijn emailadres.

Daarnaast heb ik ook al een verruimd iCloud abonnement, dus daar kan de backup nog gewoon bij.

Maar wat zijn de nadelen hiervan? Ik weet dat iTunes match een maximum van 10 devices heeft. Met zijn iPad zit ik in de loop van het jaar op iets van 6 of 7 devices (iPads, iPhones, macbook). Wachtwoord delen ook zoiets, maar zijn er verder nog nadelen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Hmm goeie vraag, ik heb het ook al vaker overwogen met directe familieleden, maar ik kwam na een tijdje toch altijd tot de conclusie dat het toch niet helemaal ideaal is, maar dat heeft denk ik vooral te maken met de App store en het delen van wachtwoorden.

Maar eigenlijk kan ik geen directe redenen bedenken die echt dealbreakers zijn (naast dat het eigenlijk niet mag natuurlijk..)

edit: iCloud saves van Apps? (Pages / Keynote / Games bijvoorbeeld)

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 05-01-2013 17:26 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Je gaat voorbij aan het feit dat een App Store account niet dezelfde account hoeft te zijn als je iCloud account. Je kan ook enkel jouw account instellen voor de App Store op de iPad, en je vader verder zijn eigen iCloud account (met eigen backups, mail instellingen etc.) geven.

In de App Store gebruikt hij jouw wachtwoord voor het downloaden van Apps, alle overige iCloud zaken gebeuren met zijn eigen (privé) iCloud account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

thaan schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:29:
Je gaat voorbij aan het feit dat een App Store account niet dezelfde account hoeft te zijn als je iCloud account. Je kan ook enkel jouw account instellen voor de App Store op de iPad, en je vader verder zijn eigen iCloud account (met eigen backups, mail instellingen etc.) geven.

In de App Store gebruikt hij jouw wachtwoord voor het downloaden van Apps, alle overige iCloud zaken gebeuren met zijn eigen (privé) iCloud account.
Nu je het zegt: dat klopt inderdaad. In de store kan je gewoon inloggen met een andere account dan die waarmee iCloud en de hele mikmak geactiveerd is.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Collaborator schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Nu je het zegt: dat klopt inderdaad. In de store kan je gewoon inloggen met een andere account dan die waarmee iCloud en de hele mikmak geactiveerd is.
Precies. Hier in huis doen we hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook eenmalig je account gebruiken om de apps waarvoor je al betaald hebt te downloaden, daarna een nieuwe apple ID koppelen aan de store, zodat hij eventueel zelf met eigen account (en geld) nieuwe apps kan downloaden.

Vroeger had dit als nadeel dat je wel steeds verschillende wachtwoorden in moet vullen voor updates, maar sinds kort vraagt hij niet meer om een wachtwoord voor het installeren van een update.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals boven al genoemd, gewoon eigen AppleID aanmaken voor je vader zodat hij zijn eigen mailbox, photostream etc kan gebruiken.
Ik denk niet dat het erg fijn is dat een van jullie privé (intieme) foto's maken en dat deze te zien is in jullie photostream. idem voor mails.

Voor de Appstore zou ik wel een gedeelde account gebruiken. Niets mis mee om de aankopen te delen. Behalve dat jij voor alles betaald en dat je iTunes Match shared is, zijn er niet veel andere nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:46:
Je kan ook eenmalig je account gebruiken om de apps waarvoor je al betaald hebt te downloaden, daarna een nieuwe apple ID koppelen aan de store, zodat hij eventueel zelf met eigen account (en geld) nieuwe apps kan downloaden.

Vroeger had dit als nadeel dat je wel steeds verschillende wachtwoorden in moet vullen voor updates, maar sinds kort vraagt hij niet meer om een wachtwoord voor het installeren van een update.
Dat is dan ook wel een goed idee inderdaad. Maar betekent dit dan dat je je apps met iedereen kan delen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:53:
Zoals boven al genoemd, gewoon eigen AppleID aanmaken voor je vader zodat hij zijn eigen mailbox, photostream etc kan gebruiken.
Ik denk niet dat het erg fijn is dat een van jullie privé (intieme) foto's maken en dat deze te zien is in jullie photostream. idem voor mails.
Ik sluit mij hierbij aan... Daarnaast vergeten veel mensen de generatiekloof die nog altijd wel bestaat.
Mijn moeder heeft ook een iphone maar naast wordfeud, ruzzle en whatsapp gebruikt ze verder geen apps.
De kans dat je vader veel apps gaat downloaden zoals jij en ik dat wellicht wel doen is zeer nihil. En als ie dan een app koopt is die tegenwoordig of gratis of 89 cent.

Dan nog iets... Je maakt de keuze voor een iPad omdat ten eerste; Android sucks balls, als je een ipad gewend bent mis je zoveel dingen op een Android tablet, (maar goed... ik dwaal nu af), een Samsung 10.1 tablet heb je in de uitverkoop voor nog geen 100 euro. Die paar apps voor een iPad kunnen er dan ook nog wel bij toch? Ten tweede, je krijgt er idioot veel voor terug, de boel wordt niet traag (wat ik wel heel erg ervaarde met een Samsung 10.1 tab 2... ik dwaal weer af)

Je snapt mijn punt...

Dus, gewoon een account aanmaken. die 'vier-vijf' betaalde apps ff kopen (bijv. aanrader: Pages) en hij is voor een half jaar gebakken met een prachtig device.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:53
moet je alleen iMessage even uitschakelen... tenminste, dat is bij ons thuis een kleine probleem...
Op beide iPads komen namelijk dezelfde berichten van iMessage binnen.
Dus als jij iMessage op je telefoon gebruikt, zal je vader ook al deze berichten binnenkrijgen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44
frumper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:03:
moet je alleen iMessage even uitschakelen... tenminste, dat is bij ons thuis een kleine probleem...
Op beide iPads komen namelijk dezelfde berichten van iMessage binnen.
Dus als jij iMessage op je telefoon gebruikt, zal je vader ook al deze berichten binnenkrijgen.
Je kan iMessage ook instellen zodat iedereen zijn eigen berichten binnen krijgt, kan op emailadres en telefoonnummer. Mijn ouders gebruiken 2 ipads en 2 iphones op 1 Apple ID en dat werkt prima. De photostream is wel een goede idd, die gaat je vader ook inzien. Geen probleem als je voornamelijk foto's van je zoon maakt ;-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1