Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Tele2]Trage internet + WIFI haperende modem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem waar ik met mijn provider gewoon niet uit kom...

Ik woon op tweekamer appartement op de eerste verdieping ineens gebouw met 7 andere appartementen met een directe telefoonaansluiting die naar de gedeelde hoofdaansluiting loopt op de begaande grond. Voorheen was dit nooit een probleem geweest voor de provider.

Bij aanvang had ik tussen de 11 a 12 mbit tot anderhalve maand geleden. Toen vertoonde de modem ineens kuren zoals uitval van WIFI verbinding waarbij een herstart maar tijdelijk hielp. En nu heb ik zelfs het probleem dat ipv de verbinding ineens van 11 nu maar 3 mbit gezakt is. Al bij de WIFI problemen (wat echt overduidelijk een probleem is met de modem) moest er volgens provider neens een monteur te pas te komen want het zou ineens liggen aan het feit dat mijn modem ineens niet bij de hoofdaansluiting staat en dat er gekeken moet worden aan de hoofdaansluiting, waar ik geen trek in heb want die aansluiting is niet van mij.

Weet iemand wat ik moet doen en/of tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 15:05 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Wat doet je verbinding bekabeld? WiFi is over het algemeen nou eenmaal vrij brak. Als er nog meer WiFi netwerken in de buurt zitten, met overlappende kanalen, dan is het helemaal drama! :) Doe eens een speedtest (bijvoorbeeld hier: http://speedtest.tele2.net/) en pingtest bedraad en kijk waar je op uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kom ik tussen de 2 a 3. Zoals ik al in het bericht had neer gezet ;)