Het activesync probleem is inderdaad vervelend vanuit Google maar Microsoft kan daar zelf ook nog wel wat in verbeteren. Als ik kijk naar mijn pushmail, dan is dit vaak niet realtime en duurt het altijd veel langer. Zelfde geldt voor updates in de kalender.
Maps is an sich niet zo'n heel groot probleem. Zowel Microsoft als Nokia heeft eigen kaarten en apps die soms zelfs beter zijn dan die van Google.
Youtube is natuurlijk wel een probleem. Youtube is de grootste videowebsite van de wereld en door de app te blokkeren heeft Microsoft een probleem. Vooral omdat Microsoft daar geen alternatief voor heeft. Een optie zou zijn dat Microsoft Vimeo of een andere concurrent koopt en deze actief gaat promoten om zo Youtube in de weg te zitten.
Ja meteen dichtgooien die handel. In plaats van dat de (Android)-media en moderators dit probleem negeren of de doofpot in gooien, mag hier ook wel eens een fatsoenlijke discussie over gevoerd worden. Android-gebruikers hebben natuurlijk helemaal geen last van (=50% van de markt). Want Microsoft is wel zo aardig om apps te schrijven voor Android en andere systemen.
(link).
Wat als Microsoft een update zou uitgeven die de host/ip van Google zou redirecten naar een 404-pagina op alle Windows-machines door de HOST-file aan te passen? Dan zou de wereld te klein zijn. Maar Google mag blijkbaar wel Windows Phone gebruikers pesten, want dat is het.
Maar goed, de brede media schenken er totaal geen aandacht aan (ik zal voor de grap deze
twee linkjes submitten, kijken of het op de frontpage komt). Want nu weet 99% van de Android gebruikers en minimaal 90% van de Tweakers niet eens van deze problematiek af. En iedereen hallelujaht ondertussen Google nog steeds met hun open standaarden en hun "do no evil"-slogan. Maar ze moesten eens weten...
Ik zie overigens net dat er voor de verandering wel eens een artikel op de frontpage is geplaatst. Hulde voor Tweakers om eindelijk eens wat aandacht hieraan te besteden. En hopelijk blijft deze topic ook open. Zou Tweakers helemaal sieren.
[
Voor 5% gewijzigd door
Robkazoe op 05-01-2013 16:08
]