Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dat Google en Microsoft niet de beste vrienden is de laatste dagen zeer duidelijk. Google heeft gemeld dat het zijn ActiveSync platform af gaat sluiten, zo word het ook moeilijker voor Android gebruikers om over te stappen om Windows Phone. Google blokkeert nu ook dat Windows Phone gebruikers Maps kunnen gebruiken, én Google meent Microsoft niet genoeg data om een fatsoenlijke Youtube app te maken.
Als je het aan mij vraagt is Google de concurrentie zwaar aan het blokeren, en als ik mij niet vergis is dit illegaal.
Wat is jullie mening over dit? Ikzelf word hier namelijk pissig van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 14:30 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En wat wil je met dit topic? :)

Rant topics zijn niet gewenst en daar lijkt dit wel op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:15:
Dat Google en Microsoft niet de beste vrienden is de laatste dagen zeer duidelijk. Google heeft gemeld dat het zijn ActiveSync platform af gaat sluiten, zo word het ook moeilijker voor Android gebruikers om over te stappen om Windows Phone. Google blokkeert nu ook dat Windows Phone gebruikers Maps kunnen gebruiken, én Google meent Microsoft niet genoeg data om een fatsoenlijke Youtube app te maken.
Als je het aan mij vraagt is Google de concurrentie zwaar aan het blokeren, en als ik mij niet vergis is dit illegaal.
Google ziet WindowsPhone als zijn grootste concurent, de partij die lange tijd de underdog was op smartphone land en nu keihard terug slaat met WP8. En daar mogen ze wbt met recht bang voor zijn, grote vernieuwingen hebben we niet gezien in het IOS en Android kamp

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:42
Het activesync probleem is inderdaad vervelend vanuit Google maar Microsoft kan daar zelf ook nog wel wat in verbeteren. Als ik kijk naar mijn pushmail, dan is dit vaak niet realtime en duurt het altijd veel langer. Zelfde geldt voor updates in de kalender.

Maps is an sich niet zo'n heel groot probleem. Zowel Microsoft als Nokia heeft eigen kaarten en apps die soms zelfs beter zijn dan die van Google.

Youtube is natuurlijk wel een probleem. Youtube is de grootste videowebsite van de wereld en door de app te blokkeren heeft Microsoft een probleem. Vooral omdat Microsoft daar geen alternatief voor heeft. Een optie zou zijn dat Microsoft Vimeo of een andere concurrent koopt en deze actief gaat promoten om zo Youtube in de weg te zitten.
janvanduschoten schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:22:
En wat wil je met dit topic? :)

Rant topics zijn niet gewenst en daar lijkt dit wel op.
Ja meteen dichtgooien die handel. In plaats van dat de (Android)-media en moderators dit probleem negeren of de doofpot in gooien, mag hier ook wel eens een fatsoenlijke discussie over gevoerd worden. Android-gebruikers hebben natuurlijk helemaal geen last van (=50% van de markt). Want Microsoft is wel zo aardig om apps te schrijven voor Android en andere systemen. (link).

Wat als Microsoft een update zou uitgeven die de host/ip van Google zou redirecten naar een 404-pagina op alle Windows-machines door de HOST-file aan te passen? Dan zou de wereld te klein zijn. Maar Google mag blijkbaar wel Windows Phone gebruikers pesten, want dat is het.

Maar goed, de brede media schenken er totaal geen aandacht aan (ik zal voor de grap deze twee linkjes submitten, kijken of het op de frontpage komt). Want nu weet 99% van de Android gebruikers en minimaal 90% van de Tweakers niet eens van deze problematiek af. En iedereen hallelujaht ondertussen Google nog steeds met hun open standaarden en hun "do no evil"-slogan. Maar ze moesten eens weten...

Ik zie overigens net dat er voor de verandering wel eens een artikel op de frontpage is geplaatst. Hulde voor Tweakers om eindelijk eens wat aandacht hieraan te besteden. En hopelijk blijft deze topic ook open. Zou Tweakers helemaal sieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 05-01-2013 16:08 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 18:54

Swerfer

Hmm...

Ik zie het alleen maar als een voordeel voor Microsoft. Mensen die dit soort berichten lezen denken nu dat Microsoft een grotere concurrent van Google is geworden, dus die denken waarschijnlijk dat Windows Phone 8 wel erg goed moet zijn.

Google wordt binnenkort waarschijnlijk toch wel gedwongen (vanuit alle kritiek) om de 'blokkades' weg te halen en dan is Microsoft toch flink in het nieuws geweest met Windows Phone 8 als geduchte concurrent voor Google...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 05-01-2013 16:09 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 08:06
Robkazoe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:00:
Maar goed, de brede media schenken er totaal geen aandacht aan (ik zal voor de grap deze twee linkjes submitten, kijken of het op de frontpage komt). Want nu weet 99% van de Android gebruikers en minimaal 90% van de Tweakers niet eens van deze problematiek af. En iedereen hallelujaht ondertussen Google nog steeds met hun open standaarden en hun "do no evil"-slogan. Maar ze moesten eens weten...
Staat anders sinds vanochtend al op nu.nl hoor, inclusief uitleg dat de verklaring van Google onjuist is.

http://www.nu.nl/gadgets/...hone-gebruikers-maps.html

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 15-11 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat is niet snap is waarom Microsoft een miljardenboete krijgt als de volgorde van de browsericonen niet 'random' is en dat Google dit soort grappen uit kan halen. Google denkt Microsoft ermee te naaien, maar in feite naaien ze de consument.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:36

McBoom

Broem

Robkazoe schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:00:
Wat als Microsoft een update zou uitgeven die de host/ip van Google zou redirecten naar een 404-pagina op alle Windows-machines door de HOST-file aan te passen? Dan zou de wereld te klein zijn. Maar Google mag blijkbaar wel Windows Phone gebruikers pesten, want dat is het.
Sterker nog, gewoon een verplichte update van Windows (echt alle versies, incl. servers) die ook Chrome van PC's gooit, Google-analytics data blokkeert en Android-telefoons toegang tot Exchange-servers weigert. Hoe je het wend of keert, Windows is nog steeds het besturingssysteem op de PC. Wil je gebruik maken van Google-diensten koop je maar een computer met ChromeOS >:) :P

Maar zoals ik al in een ander topic schreef, ik heb geen last van deze blokkade. ik ben een hele poos geleden al van Google afgestapt.

The ramblings of an idiot

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 15-11 12:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

McBoom schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Sterker nog, gewoon een verplichte update van Windows (echt alle versies, incl. servers) die ook Chrome van PC's gooit, Google-analytics data blokkeert en Android-telefoons toegang tot Exchange-servers weigert. Hoe je het wend of keert, Windows is nog steeds het besturingssysteem op de PC. Wil je gebruik maken van Google-diensten koop je maar een computer met ChromeOS >:) :P

Maar zoals ik al in een ander topic schreef, ik heb geen last van deze blokkade. ik ben een hele poos geleden al van Google afgestapt.
Ik weet niet of dat zo handig zou zijn. Ik denk dat de google services inmiddels zo groot zijn dat mensen daar bewust Windows voor aan de kant kunnen en zullen zetten. Ik denk dat Google zich daar ook van bewust is, waardoor zij dit soort geintjes uithalen. Heel stiekem wil Google misschien ook dat Microsoft hun weert.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 16:05
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:47:
[...]

Ik weet niet of dat zo handig zou zijn. Ik denk dat de google services inmiddels zo groot zijn dat mensen daar bewust Windows voor aan de kant zetten. Ik denk dat Google zich daar ook van bewust is, waardoor zij dit soort geintjes uithalen. Heel stiekem wil Google misschien ook dat Microsoft hun weert.
Ik denk niet dat Microsoft dat (voorlopig) zal doen. Ze hebben veel van hun Hotmail gebruikers zien weglopen naar Gmail en WP8 is nog steeds een kleintje. Google diensten blokkeren zou enkel maar in hun eigen nadeel zijn en hebben ze voor zo ver ik weet nog nooit gedaan. Triestig dat Google zo handelt, waar is hun "Don't be evil" principe nu?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 16:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Ik weet niet of dat zo handig zou zijn. Ik denk dat de google services inmiddels zo groot zijn dat mensen daar bewust Windows voor aan de kant kunnen en zullen zetten. Ik denk dat Google zich daar ook van bewust is, waardoor zij dit soort geintjes uithalen. Heel stiekem wil Google misschien ook dat Microsoft hun weert.
Zou je denken ? Ik denk dat Windows meer vastgeroest is bij de meesten dan Google Services. Ik en ze wel hoor, die die hard google gebruikers. Sommigen willen ook van Windows af, maar blijven bij windows omdat er op het game platform eigenlijk alleen maar gebruik te maken is van Windows. Ze willen graag gamen, maar daarvoor moet je eigenlijk al een windows os gebruiken. Dual booten met een Linux variant hebben ze vaak geen zin in, want continue moeten switchen tussen 2 os-en is gewoon onhanding.

Zelf denk ik dat het niet een goede zet zou zijn van MS om ook Google services te gaan blokkeren op computers. Over Microsoft services zoals smartglass op Android en ios, straks Office op iOS en Android en achievements op iOS, tja, ik heb het liever niet aangezien ik toch wel een echte MS fanboy ben, maar kan me het wel voorstellen dat MS dit doet. Ik vind WP dermate fijn werken dat ik Office, smartglass en xbox achievements toch wel een goed selling point vind om over te stappen op WP.

XBL: MRE Inc

• McBoom

McBoom

Broem

[...]

Ik denk dat het je wel eens smerig tegen zal vallen. De gemiddelde huis-tuin-en-keuken-gebruiker zal echt niet overstappen naar een ander OS. Misschien zijn er wat Tweakers die over zullen stappen, maar 'Henk en Ingrid'? Er zijn meer PC's in de wereld met Windows erop dan telefoons met Android. dus ik denk dat Google het moeilijker zal krijgen. Als MS dit zou doen zou de wereld te klein zijn en de commissies is Brussel op de achterste benen staan.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik blijf het altijd grappig vinden dat iedereen activesync erbij haalt.

Die dienst kost gewoon licenties per gebruiker, dus ik vind het niet raar dat nu Google groot genoeg is dat ze die kosten niet meer willen hebben.
Zou MS die gebruikers willen behouden dan kunnen ze de client-licenties gratis aan Google geven, maar dat gebeurt ook niet.

• McBoom

McBoom

Broem

Dus nu Google groot genoeg is hoeven ze nergens meer voor te betalen? :? Google wil ook geld zien voor alle patenten die ze hebben. Waarom denk je anders dat ze Motorola hebben gekocht hebben? Die strippen ze van de patenten en gooien het karkas voor de leeuwen. Google heeft het liefst 'open standaarden' die ze zo kunnen aanpassen dat het alleen voor hun werkt. Exchange werkt voor iedreen hetzelfde, of het nu voor Google is of je een bedrijfje hebt van 10 man en is uitstekend gedocumenteerd.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
D-Three schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Ik denk niet dat Microsoft dat (voorlopig) zal doen. Ze hebben veel van hun Hotmail gebruikers zien weglopen naar Gmail en WP8 is nog steeds een kleintje. Google diensten blokkeren zou enkel maar in hun eigen nadeel zijn en hebben ze voor zo ver ik weet nog nooit gedaan. Triestig dat Google zo handelt, waar is hun "Don't be evil" principe nu?
Dit kan ook nog wel averechts effect hebben. Ken nu nog genoeg mensen die door dit soort praktijken al overgestapt zijn naar outlook.com. Persoonlijk hoop ik dat er nu eindelijk iets aan de praktijken gedaan wordt. Een bedrijf als youtube moet in mijn ogen op ieder platform bereikbaar zijn en er moet geen onderscheid worden gemaakt. Bedoel als de psvita wel een perfect app krijgt van youtube zelf, waarom niet Windows Phone of Windows 8???? Als je geen energie erin wilt steken om er een te bouwen, geef de developers wel de vrijheid om dezelfde mooie apps te bouwen, als ze op andere platformen ook krijgen.

Daarnaast geeft dit perfect weer dat google maps perfect werkt op het internet explorer platform, maar dat ze expres het blokkeren op naam basis (Microsoft).

Enige wat we nu als gebruiker kunnen doen is de Consumer Watchdog hierop wijzen wat er gaande is.
Gomez12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:37:
Ik blijf het altijd grappig vinden dat iedereen activesync erbij haalt.

Die dienst kost gewoon licenties per gebruiker, dus ik vind het niet raar dat nu Google groot genoeg is dat ze die kosten niet meer willen hebben.
Zou MS die gebruikers willen behouden dan kunnen ze de client-licenties gratis aan Google geven, maar dat gebeurt ook niet.
Hou wel in de achterhoofd dat ze opeens met dit nieuws kwamen, maar wel van te voren een app klaar hadden voor de iphone. Met dit nieuws bij elkaar kan je niet meer van toeval praten, vind je ook niet?

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 05-01-2013 19:03 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
McBoom schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:47:
Dus nu Google groot genoeg is hoeven ze nergens meer voor te betalen?
Nope, nu ze groot genoeg zijn hebben ze de keuze : betalen of niet meer leveren voor gratis.

Op het moment dat ze kiezen voor optie 2 dan is dat niet MS dwarszitten, maar simpelweg besparen op de kosten. Vindt MS dat niet helemaal fantastisch dan kan MS er voor kiezen om dezelfde kostenbesparing te geven en het is allemaal weer gelijk.

• vali
Gomez12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Nope, nu ze groot genoeg zijn hebben ze de keuze : betalen of niet meer leveren voor gratis.

Op het moment dat ze kiezen voor optie 2 dan is dat niet MS dwarszitten, maar simpelweg besparen op de kosten. Vindt MS dat niet helemaal fantastisch dan kan MS er voor kiezen om dezelfde kostenbesparing te geven en het is allemaal weer gelijk.
Beetje wel erg kort door de bocht vind je zelf ook niet? Als we zulke praktijken nog hanteren had Microsoft nog 90% marktaandeel in handen met internet explorer

• McBoom

McBoom

Broem

Ze zitten MS niet dwars, maar de gebruikers. Zij zijn degenen die hier last van ondervinden.

• DarkSide
  • Laatst online: 02:23

DarkSide

theres no place like ::1

MS kan ook webdav gaan implementeren.
Maar ze kunnen ook hopen dat mensen overstappen op Outlook.com.
Daar kan je nu heel makkelijk connectie maken met je Gmail account om je contacten over te zetten. Tevens staat er een handleiding hoe je gebruik kunt maken van een forward adress en send as in te stellen.
Je mail kan je makkelijk binnen outlook (PC versie) binnen halen en zo snel al je mappen kopiëren naar je MS account.
Ik persoonlijk zit sterk te denken om een WP 8 te kopen. En zie geen echte belemmering. Kan beide accounts gebruiken en langzaam migreren.
Wat wel vuil spel is een blokkade op apps. Deze moeten gewoon beschikbaar zijn op alle platformen. Ook straks op BB10. Hier mag nelie wat mij betreft snel op ingrijpen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snap niet echt waar Google nu precies heen wil, ene kant verplichten ze bij elk aspect dat ze hebben dat je een Google account moet hebben, met de steeds hogere druk van Google+ en je echte naam, maar gelijktijdig beginnen ze nu langzaam een compleet telefoonplatform te blokkeren?

Het enige wat ik van google nodig heb, is Youtube. Gelukkig zijn er steeds meer apps die zonder google account ook favorieten kunnen opslaan of playlists kunnen maken (lokaal), dat ik dat ook minder nodig heb.

Het zoeken op google doe ik nu vaker via bing, niet zozeer vanwege meer of betere resultaten, maar juist omdat er bij google steeds meer onzin en nepsites tussen zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ook Microsoft wilt de app maken, Google geeft ze gewoon de gegevens niet. Het is niet dat Microsot niet geintereseerd is in de diensten van Google. Als Google nu gewoon Microsoft de benodigde gegevens geeft om een degelijke app te maken

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ben ik blij dat ik in het begin al een Hotmail account had. Dus van de Gmail problemen en Google Maps heb ik geen last. Gewoon Bing Maps (Maar de kaartinformatie wordt aangeleverd door Nokia), en persoonlijk vind ik dat fijner werken.

Ben een halfjaar geleden overgestapt op Bing, doordat de dagelijkse Bing afbeelding wel leuk was en de resultaten waren gewoon goed. Nu ga ik helemaal niet meer terug naar Google door Windows 8 en m'n Windows Phone.

Het enige waar ik nog gebruik van maak is YouTube, maar Youtube vind ik maar weinig met Google te maken tenzij het feit dat je moet inloggen met je Google account, maar voor de rest niet echt. Maar daar gebruik ik MetroTube voor.

Verwijderd

Het is jammer dat Google tegenwoordig over de rug van de gebruikers MSFT probeert te pesten. Het jaagt mij alleen maar weg bij het "Don't be evil"-Google.

• vali
Een voorbeeld van het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen" Google is hier erg goed in. Hoe bedoel je proberen je goede imago te redden..... Vooral het zwakke excuse maakt het helemaal af.
_/-\o_
http://www.wpcentral.com/...-will-be-able-access-soon

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 06-01-2013 02:28 ]

• Robkazoe
In het kader van deze actie was niet te downplayen/positief uit te leggen, dus dan maar weer open zetten.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:20:
Het is jammer dat Google tegenwoordig over de rug van de gebruikers MSFT probeert te pesten. Het jaagt mij alleen maar weg bij het "Don't be evil"-Google.
Inderdaad, na het Google Maps gedoe heb ik gewoon mijn Google account verwijderd en maak ik geen gebruik meer van hun services. Wel even wennen want telkens als ik iets wil opzoeken typ ik nog steeds google.com in :) Maar ik herpak me telkens en typ terug bing.com. Zoek resultaten zijn niet echt hetzelfde maar het werkt wel.

• Robkazoe
Eigenlijk moet je dan op Google "Bing.com" of "Bing" als zoekterm invullen ;)

Verwijderd

Ik gebruik al dan niet bewust ook niets meer van Google m.u.v. YouTube.
Gezien het recente Google geneuzel blijkt dat wel zo mooi.

Vroeger was ik een fan van Google, maar krijg er steeds meer een afkeer van.
Zoeken via google is niet meer clean, gmail is niet meer clean, gepush van google+, te veel en te lange reclame via YouTube. Google moet oppassen dat ze hun kaarten niet overspelen.

Microsoft is juist de laatste anderhalf jaar weer heel lekker bezig.
Met als uitschieters in hun diensten Outlook.com en SkyDrive.
Nu nog een vervanger voor YouTube en ik ben google vrij :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:48:
Ik gebruik al dan niet bewust ook niets meer van Google m.u.v. YouTube.
Gezien het recente Google geneuzel blijkt dat wel zo mooi.

Vroeger was ik een fan van Google, maar krijg er steeds meer een afkeer van.
Zoeken via google is niet meer clean, gmail is niet meer clean, gepush van google+, te veel en te lange reclame via YouTube. Google moet oppassen dat ze hun kaarten niet overspelen.

Microsoft is juist de laatste anderhalf jaar weer heel lekker bezig.
Met als uitschieters in hun diensten Outlook.com en SkyDrive.
Nu nog een vervanger voor YouTube en ik ben google vrij :)
Het is maar wat je fijn vind.

Zoeken via Google gebeurt gewoon via de omnibar, gmail werkt imho perfect, Google Drive is veel beter dan Skydrive en Youtube is nog steeds gewoon de allergrootste videosite.

(Ben het wel met je eens dat de advertenties op Youtube irritant beginnen te worden)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-11 01:07

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik ben geen Google fan of Microsoft fan, ik ben het ook niet eens met de manieren van Google, maar video's als: YouTube: 'Twas the story of Scroogled, YouTube: Googlighting en YouTube: Gmail Man vind ik ook niet bepaalt netjes van Microsoft.

Don't be evil, Google en Microsoft

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 06-01-2013 20:03 ]

🠕 This side up

Pagina: 1