[MacBook Pro Retina] Putje in het scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 02:46
Beste Tweakers,

Wellicht dat iemand van jullie hier reeds ervaring mee heeft gehad, vandaar mijn vraag hier.

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een MacBook Pro Retina. Toen ik gister mijn scherm schoon aan het maken was kwam ik tot de ontdekking dat er een putje in mijn scherm zit, deze gaat vergezeld met een aantal dode pixels(bijna midden in het scherm). Deze dode pixels zijn denk ik het gevolg van het putje. Nou, je kan wel snappen dat ik baal als een stekker. Het was me ook nog niet eerder opgevallen en dit was eigenlijk de eerste keer sinds dat ik deze laptop heb dat ik het scherm heb onderworpen aan een reiniging. Ook werk ik veel met een extern beeldscherm waardoor de laptop vaak is dichtgeklapt.

Ik kan vrijwel uitsluiten dat dit putje er al zat toen ik de laptop kreeg, dit was mij waarschijnlijk wel opgevallen. Ik kan me echter ook geen moment herinneren dat er een situatie is geweest waarin een voorwerp tegen mijn scherm is gekomen. Ook ben ik uiterst voorzichtig met mijn spullen, ik heb voor de laptop een speck-case gekocht om deze te beschermen tegen krassen/dan wel andere zaken. Ik heb AppleCare, maar dit soort zaken wordt hierdoor niet gedekt vanzelfsprekend. Tevens heb ik een inboedelverzekering. Nou ben ik niet iemand die de verzekering gaat oplichten, laat dat even duidelijk zijn. Door het feit dat ik echter niet weet wanneer dit is gebeurd en waar kan ik ook hoogstwaarschijnlijk geen aanspraak maken op mijn inboedelverzekering.

Al met al, wat zijn mijn opties? Mijn verlies nemen en leven met deze 'imperfectie'? Zelf de kosten betalen van deze reparatie is voor mij ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig opties volgens mij. Completecare garantie repareert alles. Mogelijk heeft Apple dat ook (nu telaat om aan te schaffen iig maar kan altijd proberen) of is dat via 3e aan te schaffen. Anders is het voor je eigen kosten! Mogelijk kan carglass je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 00:55

WTM

Kun je een foto maken? Ik heb een plekje gehad in retina scherm, dat ook later is ontstaan. Niet voelbaar geen deukje overigens, zat achter het glas. Scherm (hele bovenkant unibody) is compleet vervangen toen, onder garantie. Bon was 500 euro (meer nog iets) maar garantiewerk gelukkig.

/edit: de g bij geen deukje was weg gevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door WTM op 06-01-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Pfoe als die reparatie zoals hierboven staat inderdaad 500e kost is dat wel een lekker bedrag.
Is het putje duidelijk aanwezig? Misschien merkt Apple care het putje niet en zien ze alleen de dode pixels (en vervangen het scherm dus)? Dat zou ik in ieder geval sowieso proberen.
Als je hem inlevert ter reparatie, krijg je vast wel eerst een prijsopgaaf als het niet onder de garantie valt. Dat kan Iarsiano vast bevestigen.

Oorzaak kan overigens zijn dat je iets op je toetsenbord hebt laten vallen en toen het scherm hebt dicht geklapt. Klein steentje, kruimel, weet ik het. Het scherm en het toetsenbord sluiten vrij nauw, dus je zou zomaar dit kleine oneffenheidje hebben kunnen 'pletten' tussen je toets en het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik begrijp van WTM dat er glas voor zit ? Hoe kan je daar een putje in krijgen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik herken dit wel een beetje. Ik heb ook een lichte witte vlek, precies in het midden van mijn scherm. Mijn broer heeft dit ook op zijn macbook. LED scherm, mid 2010.
Deze maand heb ik 'm twee jaar....heb ik nog garantie?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
die lichte witte vlek, komt doordat het apple logo op de deksel meegeniet van het LCD backlight (correct me if im wrong).

heeft weinig met putjes van doen..

Zet het maar is uit, en dan met flink veel licht achter de deksel... zie je in eene apple logo verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben aan mijn tweede retina en ik kan je vertellen dat beide een dead pixel probleem kennen (stuk of 8 per scherm). Het valt binnen garantie, dat scheelt dan weer.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
De reparatie is inderdaad meer dan 500 euro.

Ik heb al 3x het hele beeldscherm laten vervangen...
Allemaal dode pixels, word er schijt ziek van, heb er nu weer een...

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ahhhh vandaar de hoge aanschafprijs.. kunnen ze hem iig 3 x voor vervangen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit is inderdaad vreemd, zag hier net ook een andere topic voorbij komen over dode pixels. Kan het scherm gewoon niet van slechte staat al zijn geweest? Doordat je het hebt schoongemaakt is nu een 'stukje' uit het scherm losgekomen? Ik heb niet veel verstand van schermen, maar het duidt erop dat Apple-productie problemen lijkt te hebben met Retina-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Er zit zeker weten een putje in het scherm. Ik vind het allemaal een beetje onprettig. Scherm zit zo dicht op de top-case dat er van alles kan gebeuren. Daarnaast geeft het metaal achter het scherm ook enorm mee. Dit is ook nogal een probleem als het scherm zo dicht op de topcase zit. Ik vind het nogal knap als een broodkruimel een putje in mijn scherm kan slaan, niet erg solide als je het mij vraagt.
Ik heb zelf nog niet de moeite genomen om naar een service-provider te gaan. Ik denk dat het sowieso een moeilijk verhaal gaat worden.

We zijn het er allemaal wel over eens dat het scherm de eye-catcher is van deze laptop en met zo'n pixel-beschadiging is het toch een stuk minder genieten. Ook de doorverkoop-waarde is nu gekelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ga er gewoon mee terug. Zeg bijvoorbeeld dat het je nog nooit is opgevallen en dat je terwijl je aan het werken was erachter kwam er een puntje in het scherm zat?

Ik begrijp niet dat 'consumenten' niet beroep doen op hun garantie of kooprechten. Als je daar aan twijfelt of het daar onder valt, kun je het natuurlijk altijd proberen, niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

mvkdev schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:40:
die lichte witte vlek, komt doordat het apple logo op de deksel meegeniet van het LCD backlight (correct me if im wrong).

heeft weinig met putjes van doen..

Zet het maar is uit, en dan met flink veel licht achter de deksel... zie je in eene apple logo verschijnen.
*late reactie*
Nee, deze vlek zit ongeveer twee centimeter boven "MacBook Pro". Apple logo zit er een stuk boven. Ach, ik stoor me er niet aan.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 09:37

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik had ook 3 dode pixels op mij mbp retina ,en daarvoor kon ik het scherm al laten vervangen. Echter een dag later een instabliel systeem en swiep display uit. Wel opstarten en geen beeld . Via HDMI aangesloten kon ik nog wel werken. Vandaag naar de apple store in Amsterdam gegaan en het scherm wordt vervangen. kon hem na een paar uurtjes weer halen ( TOP ) een uur later werd ik gebeld dat het een complexer probleem aan de hand was , mijn logicboard is de oorzaak .

nu wordt het logicboard vervangen dat duurt een paar dagen omdat ze hem niet op voorraad hebben ( de 16 gb variant )

ik spotte wel een foutje , ze hebben op de opdrachtbon een ssd van 512 gb aangegeven maar er zit een 256 gb in . Als ik supergeluk heb stoppen ze die er ook in.

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Nou, ik kan het scherm sowieso gaan laten vervangen. Ik bemerkte gisteren het 'image retention" probleem op mijn laptop. Dit moet toch voldoende zijn om het scherm te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

Ik heb mijn laptop weer terug en dat binnen 2 dagen , helaas geen nieuwe ssd , wel nieuw scherm en logicboard. Een repartie van een kleine 1100 euro

netjes afgehandeld

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Siekman schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:46:
Ik heb mijn laptop weer terug en dat binnen 2 dagen , helaas geen nieuwe ssd , wel nieuw scherm en logicboard. Een repartie van een kleine 1100 euro

netjes afgehandeld
Waar heb je deze laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

Apple store in Amsterdam

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00
Mijn MBPr ligt ook bij de Apple Store nadat ik afgelopen maandag dode pixels constateerde. Dinsdag een afspraak gemaakt bij de Genius Bar maar tot op heden nog niets vernomen, helaas.

Het geschatte bedrag om het scherm te vervangen staat op iets meer dan 580 euro. Hopelijk wordt er weer een Samsung paneel teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een vriend van mij had ook dode pixels op zijn MBPr. Plus een deuk door stootschade. Hij heeft hem ingeleverd bij de Apple Store in Amsterdam en toen is hij kosteloos binnen 2 dagen gerepareerd. Wel met Apple Care natuurlijk. :) Prima service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad(macbook pro retina 15" 256gb flash)...ondertussen al voor de 4 e keer. De eerste keer heb ik hem in Utrecht bij een premium reseller laten maken en de keer daarna bij een icentre in Amsterdam, de derde keer bij de apple store in Amsterdam en de vierde keer ook bij de apple store. Vorige week heb ik weer een dode pixel ontdekt, ben terug naar de apple store gegaan en toen wouden ze weer het scherm vervangen maar heb gezegd dat ik een nieuwe macbook wou omdat ik het nu wel helemaal zat was. Na een kwartiertje met de manager praten kwam ze terug met het nieuws dat er een nieuwe macbook was besteld. Gister avond kreeg ik een mailtje dat mijn bestelling binnen was dus dat is prima afgehandeld!

Ik adviseer iedereen gewoon meteen naar een apple store in de buurt te gaan en te klagen want het is gewoon een te duur product om met een paar dode pixels te laten weg komen... bij de 13" versie schijnt het probleem verhopen te zijn.
Pagina: 1