Spotlight icon reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Beste tweakers,

Ik heb nu sinds een aantal dagen(ongeveer rond de tijd dat ik een tweede HDD in mijn MBP Late 2008 zette, al betwijfel ik of dat er mee te maken heeft) last van het verschijnsel dat soms mijn Spotlight icon rechtsbovenin niet aan te klikken is. Ik kan alle icons gewoon aanklikken en zij doen het, echter Spotlight niet. Verder is deze gewoon te accessen via cmb+spacebar, maar dat is niet hoe ik het wil hebben. Soms doet hij het na een herstart wel, soms ook niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

TB 1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat er nog een stipje in het vergrootglas? Dan is Spotlight nog bezig met het indexeren. Wanneer dat klaar is kan het best zijn dat Spotlight beter reageert en stabieler blijft.

Misschien is het heel erg handig om ook systeeminformatie mee te geven, nu is het een beetje gissen welk systeem je hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm Doe eens CMD+alt+esc, geeft OSX aan dat de finder dan niet meer reageert?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
MetaFrame schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:56:
Hmmm Doe eens CMD+alt+esc, geeft OSX aan dat de finder dan niet meer reageert?
Daar stond inderdaad de Finder, echter stond er niet bij dat deze niet reageerde. Toch relaunch gedaan, hielp niets. Nog steeds zijn alle iconen, behalve Spotlight, aan te klikken.
sypie schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:13:
Staat er nog een stipje in het vergrootglas? Dan is Spotlight nog bezig met het indexeren. Wanneer dat klaar is kan het best zijn dat Spotlight beter reageert en stabieler blijft.

Misschien is het heel erg handig om ook systeeminformatie mee te geven, nu is het een beetje gissen welk systeem je hebt draaien.
Geen stipje in het vergrootglas, maar voorheen deed Spotlight het prima tijdens het indexeren ook.

Wat betreft het systeem:
- MacBook Pro Late 2008
- 2.53 GHz Core2Duo (origineel)
- 4GB RAM (origineel)
- Samsung 830 SSD 128 GB
- Hitachi 5400rpm HDD 320GB (origineel)
- Mountain Lion 10.8.2

Maar wat ik dus juist vreemd vind is dat Spotlight gewoon reageert op cmd+spacebar, wat op mij dus overkomt alsof het niet aan Spotlight ligt die dan vast zou hangen, maar aan het feit dat een muisklik rechtsbovenin niet geregistreerd wordt... Maar nu heb ik geprobeerd met Bartender het icoon weg te halen(wat lukte), de klok staat daarom rechtsbovenin en die kan ik wel aanklikken. Apart verhaal dit, heb echt geen flauw idee waarom het nu opeens zo gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wat ik ook prima vind is om de eject button te remappen naar Spotlight, alleen daar zie ik geen mogelijkheid toe. Verschillende dingen al geprobeerd, geen enkele app geeft me de mogelijkheid dat te doen. (maar uiteindelijk is het probleem dan niet verholpen, maar het is iets...)