Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop + office oem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik hoop dat ik de goede categorie heb voor deze vraag.

Het betreft hier een zakelijke situatie.

Als er een nieuwe laptop aangeschaft wordt bij bijvoorbeeld mediamarkt, mag er dan door het betreffende bedrijf een oem versie van office op geinstalleerd worden? Ik weet dat oem alleen bij een nieuwe pc geleverd mag worden, maar de software (office) komt niet van de fabrikant af maar wordt gewoon los bij Microsoft aangekocht.

Weet iemand wat hier de regelgeving voor is?

Alvast bedankt.

Groet,

Ivo

Verwijderd

Een OEM is niet bedoeld voor de losse doorverkoop. MS heeft een nieuwe licentie naam voor dit soort on-supported gebruikers ik dacht ' maar die kan ik eff niet vinden (nog niet in de EU dus) en staat hier ook niet tussen:
http://www.microsoft.com/nl-nl/licenties/default.aspx < handig filmpje iig. Echter wat jij wil is wel legaal want je hebt een compleet systeem en gaat de licentie daar aan binden? Maar onthoud dat OEM betekend dat de leverancier (de winkel dus) verantwoordelijk is voor de inhoudelijke ondersteuning en zij gaat je echt niet helpen bij complexe vraagstukken!