Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem: Wel beeld via onboard, niet via HD7870

Pagina: 1
Acties:

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Gisteren mijn bestelling binnengekregen met daarin min of meer het BBG budget game systeem van januari, o.a. de hd 7870 jokercard. Na het in elkaar zetten bleek dat ik geen beeld kreeg. Alle fans, ook die op de videokaart draaien. Ik heb 2x de pci-e voedingen aangesloten op de videokaart en dvi en hdmi geprobeerd. Haal ik de videokaart eruit en werk ik via de onboard graphics werkt alles prima.

Mag ik hieruit concluderen dat de videokaart defect is, of kan ik nog iets verkeerd hebben aangesloten? Zou het nog een instelling kunnen zijn?

Verschrikkelijk balen natuurlijk, want de videokaart is prijzig en ik zit niet te wachten op RMA etc.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Niet gek bedoeld, maar heb je de monitor wel daadwerkelijk aangesloten op de videokaart? Ik zie vaak dat mensen alsnog hun monitor aansluiten op hun moederbord (onboard dus) maar wel gewoon een dedicated grafische kaart hebben.

• Kasj
Nee de kabels zitten netjes op de videokaart (helaas). Hdmi en dvi geprobeerd. Onboard heeft geen hdmi

Update: had nog een andere pci-e grafisch kaartje liggen, dat werkt wel, maar de jokercard dus niet

[ Voor 33% gewijzigd door Kasj op 05-01-2013 10:58 ]

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Heb je ook de voeding uit de BBG (pricewatch: Antec HCG-520) of een andere? Zou kunnen dat de gpu te weinig stroom krijgt om "echt" te werken ook al draaien de fans wel.

[ Voor 31% gewijzigd door J-M op 05-01-2013 12:45 ]

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 18:01
Hoe staan de instellingen in de BIOS. Misschien staat die wel op IGP only?!

• Kasj
Het is opgelost.
Een update naar de laatste bios versie en de instellingen in bios op peg did the trick!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 20:13
Nu ben ik benieuwd, zou je je setup willen posten en versie van je moederboard enzo? Ik heb dat systeem als basis gebruikt voor een bekende van me dus misschien heb ik er ook wel last van als ik 'm in elkaar schroef.

[ Voor 44% gewijzigd door Tricq op 05-01-2013 14:28 ]

• Kasj
Ik had niet het ASrock moederbord genomen maar de Gigabyte GA-Z77M-D3H. Verder de club3d jokercard xt
Pagina: 1