Toon posts:

[Windows ?] soms erg traag, soms onvoorspelbaar netwerk *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb al enig ervaring in de IT, dus ik schaam me een beetje om deze vragen
maar aangezien google me niet verder brengt doe ik het toch.

mijn computer is van deze tijd, Lga2011 i7 , SSD in raid, en een NAS verbonden met mijn pc

vraag1

zo af en toe wanneer ik Deze Computer open, duurt het erg lang voordat de drives te voorschijn komen.
dit is erg irritant, soms duurt het tientalen minuten , en als ik het later weer probeer dan lukt het zonder problemen,

weet iemand een oplossing hiervoor ?

edit:, ik heb ondekt dat windows explorer.exe er mee te maken heeft, die loopt half vast,
configuratiescherm laad af en toe ook niet, terwijl start knop, en andere mappen wel toegankelijk zijn,

vraag2

mijn internet verbinding is van het platteland dus erg traag,
als ik naar een website wil, zegt mijn browser vaak dat hij de pagina niet kan laden,
soms merk je dat je browser verbinding probeert te maken, dit merk je aan het laad gedrag, duurt even voordat er wat op het scherm verschijnt.
en als je dan nogmaals probeert krijg je die melding direct, met andere woorden de browser probeert niet eens wat.
dit hebben wij met elk pc in ons netwerk wel eens,
het zijn geen virussen, misschien instabiel internet ? of een browser bug,
het maakt niet uit of je firefox of IE gebruikt.
het rare is dit probleem komt voor wanneer er wel verbinding met internet is,( pingen geen probleem)
en als er wel een verbinding is, is het verhaal soms anders om,je browser werkt volledig ( uploads & downloads, dus geen offline modus) maar het netwerk sharring center in windows geeft aan dat er geen verbinding is. oftewel krom

vraag3

mijn pc staat altijd aan,
nachts is hij aan het renderen , en werkt hij onder full load , maar soms ook wel op idle
als ik dan wakker wordt en me pc wil gaan gebruiken,( of hij nou onder full load staat of idle )
lijkt het net alsof hij 5 minuten warm moet lopen, hij reageert erg traag, en het duurt altijd even voordat de snelheid erin zit.

weet iemand een oplossing ?,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Neelispn,

Heb je wat betreft vraag 1 / 3 al dingen uitgesloten (geheugen getest, HD getest.. etc.)?
Nieuwste chipsetdrivers al geïnstalleerd?

Wat betreft vraag 2.. Wanneer je een bestandje download, is de snelheid dan wel optimaal?
Welke ISP heb je?

Grtz.
Hielke

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows , goede vraag
offtopic:
Of het een goede vraag is weet ik niet, het is in ieder geval geen goede topictitel ;) Welk OS heb je? Ik pas de topictitel alvast een beetje aan.

Maar zoals al gezegd: geef even aan wat de resultaten zijn van de verschillende voor de hand liggende hardwaretests en driver-wisselingen (waar vragen1 en 2 erg richting netwerk wijzen, en vraag 3 naar de overige hardware/instellingen). Wat krijg je aan meldingen in je event logs? V.w.b. netwerk: als test al eens verschillende componenten (switch? router? kabels?) vervangen en/of naar standaardinstellingen teruggezet? Wat zijn de resultaten van andere probeersels die je bij een rondje Google / GoT-search tegenkwam?

Waarom denk je dat er geen sprake kan zijn van malware? Lijkt me inderdaad niet het eerste om aan te denken, maar onmogelijk is het nooit, zeker niet als je verbinding hebt met internet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drivers kan het niet aan liggen, die werken optimaal
ik zie problemen wel vaker met andere systemen,
ik heb wel gemerkt dat als de drives traag laden, het aan explorer.exe ligt
als ik die in taakbeheer kill, en opnieuw opstart doet alles het weer fijn,
heb een oplossing gevonden door elke map in een aparte proces te openen ,

wat betreft internet, met downloaden haalt hij de volle snelheid, 200KB/s van KPN
beschaamd traag, maar goed kan niet sneller.
dit probleem komt voor in ons hele netwerk, kan het mischien de modem zijn ? die is erg verouderd.

er is geen sprake van malware of virussen , of je nou een brand new systeem gebuikt , of een Linux distributie, het zelfde probleem.

wat betreft het warm lopen van de pc, ik hoor het probleem vaker, mischien is het een Windows kwaaltje,
ik erger me er gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:23:
[...]

offtopic:
Of het een goede vraag is weet ik niet, het is in ieder geval geen goede topictitel ;) Welk OS heb je? Ik pas de topictitel alvast een beetje aan.

Maar zoals al gezegd: geef even aan wat de resultaten zijn van de verschillende voor de hand liggende hardwaretests en driver-wisselingen (waar vragen1 en 2 erg richting netwerk wijzen, en vraag 3 naar de overige hardware/instellingen). Wat krijg je aan meldingen in je event logs? V.w.b. netwerk: als test al eens verschillende componenten (switch? router? kabels?) vervangen en/of naar standaardinstellingen teruggezet? Wat zijn de resultaten van andere probeersels die je bij een rondje Google / GoT-search tegenkwam?

Waarom denk je dat er geen sprake kan zijn van malware? Lijkt me inderdaad niet het eerste om aan te denken, maar onmogelijk is het nooit, zeker niet als je verbinding hebt met internet.
ik draai windows 7 X64, op systeem 1, en 2, ik heb nog een paar systemen staan met Ubuntu, en Server 2012 ,

en thankz voor de titel, ik kon ff op niks komen, :)

het punt is er zijn geen meldingen, alleen dat de browser zegt dat hij geen internet heeft, terwijl met het ping commando , en ftp login of andere programma's die verbinding maken het wel doen,
dus er is geen melding, alsof de browser een eigen leven leidt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan best eens een routerprobleem zijn...
Al eens de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Pagina: 1