Toon posts:

samsung led tv op pc werkt niet met 120hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
vandaag deze tv gekocht: http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE32ES6100WXXN
ik zocht eigenlijk een 120hz monitor maar meneer vertelde mij dat deze tv prima die taak kon doen,
tv werkt verder prima op me pc maar ik krijg hem niet boven 60hz
hij staat verbonden meet een gtx 660 (none ti) 2gb via een hdmi kabel,
de tv zelf wordt alleen herkend als een generic pnp monitor ik neem aan dat dit de probleem is?
hoe krijg ik dit opgelost
bvd

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 19:06
[verwijderd]

[ Voor 134% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
De input bij tv's is altijd maximaal 60Hz, de tv maakt er zelf meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 05-01-2013 00:34 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ah oke dus ik zou nooit 120hz kunnen selecteren in games enzo?
dit doet ie vanzelf?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of monitoren (dus geen tv's) wel echt 120Hz-input kunnen krijgen, maar bij een (deze) tv kan het in ieder geval niet, want de tv neemt maximaal 60Hz input en maakt er zelf meer van inderdaad.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
oke duidelijk bedankt

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11-2025
TV's die 3d mogelijkheden hebben die kunnen ook daadwerkelijk hogere hz aan.
Veel tv's hebben inderdaad functies waarvan ze van 60hz 120hz maken. Maar er zijn ook genoeg tv's (zoals 3d' tvs) die 120 200 of zelfs 400hz aankunnen!

Als ik het zo zie moet jou tv het wel aankunnen, mijn tv word idd wel gezien als toshiba-tv in mijn scherm instellingen ik vermoed dat die daardoor bij jou inderdaad ook gelimiteerd is aan de standaard 60hz, jouw computer laat alleen de "ondersteunde" vernieuwings rates zien.

Ik neem aan dat je nvidia control pannel ook geinstalleerd hebt. Je kunt als volgt proberen (op eigen risico)
Ga naar nvidia Controlpanel (nvidia configuratiescherm)
Onder beeldscherm ga je naar Resolutie Wijzigen
Klik op je tv in het lijstje van beeldschermen (of als je er maar 1 hebt)
Klik op aanpassen onder de lijst met resoluties
Klik op Aangepaste resolutie maken
Altijd waarschuwings berichten doorlezen ;)
Stel hier de vernieuwings frequentie op de gewenste 120.
Druk op testen, indien het niet ondersteund word zal het 15 seconden hersteld worden.

Ik hoop dat je hiermee je probleem kan oplossen en anders helaas!

[ Voor 1% gewijzigd door marco282 op 05-01-2013 01:52 . Reden: verduidelijking nvidia controlpannel ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:39:
Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of monitoren (dus geen tv's) wel echt 120Hz-input kunnen krijgen, maar bij een (deze) tv kan het in ieder geval niet, want de tv neemt maximaal 60Hz input en maakt er zelf meer van inderdaad.
Zeker wel kunnen monitoren 120 Hz input krijgen maar dat werkt alleen via dual link DVI, HDMI 1.4 of Displayport vanwege de hogere bandbreedte die nodig is. Ik heb zelf een Samsung 120 Hz monitor via displayport aangesloten op een Asus Radeon HD7970 en dat werkt verder prima. Hierbij heb ik dus bij wel de mogelijkheid om te kiezen voor 1920 x 1080 op 120 Hz en dit dus standaard ondersteund word.

Bij een tv zal je dus sowieso al of een dual link dvi, HDMI 1.4 of een Dipslayport aansluiting moeten hebben wil 120 Hz daadwerkelijk werken. En vaak zie je ook nog eens dat de pc-ingang van een tv minder ondersteuning bied en je in het menu veel minder instellingen hebt t.o.v. het normale beeld.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:17
Daarnaast is dit scherm volgens mij 200Hz software aangestuurd. Dat houdt dus in dat er gewoon 50 of 60Hz binnenkomt en dat de televisie hier 200Hz van maakt. Dit is dus softwarematige upscaling zoals dat weleens gebeurt bij video's.
Pagina: 1