Vervanging WLAN minipci adapter, gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 23:43
Ik heb hier een Toshiba Satellite L500 van een bekende, die niet meer op wireless wil. Na vervanging van de minipci wireless adapter door een die ik nog had liggen werkt het nog steeds niet.

De situatie was zo dat ik in Windows 7 geen wireless adapter kon vinden. Hij stond nog wel in apparaatbeheer maar reageerde daar ook niet echt op acties. Uit en inschakelen in apparaatbeheer haalde niks uit, en ook de-installeren deed hij niet. Hij bleef in apparaatbeheer staan. Updaten van drivers haalde niks uit.

Ik had nog een oude wireless G minipci kaart liggen, waarvan ik nog wist dat deze werkte. Deze ik heb er dus ingezet, en wordt wel gezien. Hier de juiste drivers voor gepakt, gelukkig ook nog gewoon voor Windows 7. Het apparaat wordt herkend en drivers kunnen zonder problemen geinstalleerd worden. Maar nu detecteert hij geen netwerken. Ik heb de twee antenne kabeltjes nog even omgedraaid voor de zekerheid maar ook dat hielp niet.

Nu is de situatie dus maar weinig veranderd, behalve dat er nu een iets meer werkende adapter in zit.

De laptop heeft een wireless lampje aan de buitenkant, en deze blijft nog steeds uit. Ook blijft het wireless icoontje weg, wanneer je de functietoetsen indrukt. Je zou normaal fn + f8 moeten kunnen doen, maar dat kan dus niet. Met het oude probleem ook niet.
Ik heb met wat Toshiba tootljes naar instellingen gekeken en deze fn toetsen (genoemd flash cards door Toshiba) gereset, maar het haalt niks uit.

Iemand een idee? Het probleem is van de een op de andere dag zo maar ontstaan, laptop is niet gevallen of iets dergelijks.

Edit: Ik vermoed dus dat het grootste probleem ligt in het aanzetten van de wireless kaart. Wellicht zit het in de Toshiba tools of gewoon de combinatie van de wifi adapter + het mobo?

De oude wifi adapter was een Realtek op wireless N, de "nieuwe ouwe" is een AzureWave aw-ge780 op wireless G. Hoewel ik realiseer dat ik dus van wireless N naar G ga, lijken me de verschillen in antennes niet echt schokkend. Dat zal het verschil niet maken lijkt me, en dan nog zou hij wel zwakjes een netwerk detecteren in een ruimte waar je normaal gesproken 10 netwerken op goeie sterkte ontvangen. Het lijkt er dus op dat hij gewoon uitstaat, maar ik geen mogelijkheid heb om hem aan te zetten. (er is dus geen hardwarematig schuifje)

[ Voor 18% gewijzigd door !null op 05-01-2013 00:17 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 23:43
Overigens heb ik na het openen van het topic nog even geprobeerd wat te doen in de BIOS. Toen kwam ik er achter dat de setting Wireless Comm SW gewoon op OFF stond, die ik natuurlijk heb aangezet. Maar dat maakte niks uit. Ook het laden van factory defaults haalde niks uit.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriet2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Gelukkig nog een worstelaar.
Ik heb een Toshiba satellite M100 met daarin een Atheros AR5BXB61 dat is een max 54g.

Losse Wifi dongles doen het ook. Ik zit nu met Lubuntu te werken, het apparaat had een trage XP.
Mind you Lubuntu trekt zich eerst niets aan van de wifi schakelaar. Wel of niet, lampje aan of uit, de wifi doet het gewoon!!! Dus daar gaat ie kennelijk gewoon om heen. Maar nu..

Goed alles werkt, maar die dongle ergert mij en dus een INTEL 622AN aangeschaft.
Lubuntu ziet een Intel Centrino Advanced N6200 maar stelt nu: draadloos is uitgeschakeld met de fysieke schakelaar. Losse usb-wifi erin zelfde bericht.
Het valt me op dat op het oude mini-pci-e wifi alle kopere contacten aanwezig en op de Intel niet.

Voorlopige conclusie: bij de mini-pci-e aansluiting wordt kennelijk ook al bij het kaartje geschakeld en mist daar nu een contactje
Of niet wie heeft een ander idee.

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/mauriet/8434947081/in/photostream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriet2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
In mijn oude EeePC701 zat een AR5BXB63 die vervangen door de INTEL en dat werkt.
Het probleem zit dus in de niet standaard M100 pcie aansluiting.