Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

- All Round:
Een beetje gamen
Multimedia (film-series-...)
Internet
Office en stuff
Wat statistische programma's (genre statistica enzo) - niet erg belastend
Schuchtere pogingen met photoshop

Wat mag je laptop gaan kosten?

Max 1,5k euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, maar het moet een bruikbare laptop zijn. 15 inch heeft mijn voorkeur, 13 vind ik te klein.
Hij moet bruikbaar zijn op de trein en toch zeker 3-4 uur bruikbaar zijn (muziek + film + internet + programma (office edm))

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik had gedacht aan een ultrabook, genre Samsung Series 9, bv: http://webshop.eurosys.be...15i-np900x4da01be-p382112
Dan koop ik nog wat extra ram en dan zou dat -denk ik- aan al mijn noden moeten voldoen.

Ik heb echter geen ervaring met Samsung (of met andere merken, heb al een tijdje enkel m'n desktop).

Graag jullie mening-advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zou gaan voor een Asus.

N56 ofzo

en als je veel geld hebt een UX32A, op deze zal je geen zware games kunnen spelen.

[ Voor 53% gewijzigd door bambinodekat op 05-01-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar misschien ook argumenten voor?
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:08:
Dan koop ik nog wat extra ram en dan zou dat -denk ik- aan al mijn noden moeten voldoen.
Dat kan dus niet; het RAM zit gesoldeerd op het moederbord. Het scherm valt ook zwaar tegen. Al moet ik zeggen dat de prijs wel erg scherp is: een jaar geleden kregen we nog te horen dat hij €1999 zou moeten kosten... De accuduur is ook extreem lang.

Het enige alternatief in de gewichtsklasse is de sony S15. Dan krijg je een veeel beter scherm, vervangbaar geheugen en de optie tot 2 harde schijven om je films op te zetten. Alsmede een optie tot een vrij snelle grafische kaart. De rest van de opties wegen richting de 2.7Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-07 07:54
Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 12:17
Er is behalve de Macbook Air geen MBP die minder dan 1.5kg weegt zoals de topicstarter graag wilt. Bovendien heeft de air geen dedicated grafische kaart, maar alleen een HD4000, dus een beetje gamen zal ook niet gaan zoals de TS graag wil.

Een Macbook pro met dedicated grafische kaart heb je niet voor 1.5kg.

Ik zou ook zoals Darkstone al aangaf voor de S15 gaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Iekozz op 05-01-2013 01:37 . Reden: Ik moet beter lezen... ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het nergens over 1.5kg, alleen over 1.5k, wat een bedrag in euro's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:21

Quad

Doof

Is een Lenovo Y500 niet iets? Kost niet zoveel en ziet er leuk uit, volgens mij is het ook niet een zware notebook en heeft het een hoge accucapaciteit (hoe lang het uit houdt durf ik weer niet te zeggen).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
De HP Spectre en Envy Spectre reeks zijn wel een mooie oplossing denk ik;)
Sommige ook nog met Photoshop licentie;).
Gewicht is ook laag. Max 2 kilo.
Alleen wel maar 14 inch.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:08:

Ik heb echter geen ervaring met Samsung (of met andere merken, heb al een tijdje enkel m'n desktop).

Graag jullie mening-advies
Over bouwkwaliteit heb je bij HP, Samsung, Sony en lenovo sowieso niet al te vee te klagen hoor;).

Ik zou wel voor een SSD gaan hoor. Dat is voor het gebruiksgemak en de snelheidservaring echt fantastisch.
Als je echter meer opslag wil kun je misschien voor een hybride optie gaan zoals de HP Envy 4-1170ed(of voor windows 7: HP Envy 4-1030ed).

En als je toch gewoon geld uit wilt geven dan zou ik zeggen; ASUS Zenbook U500VZ-CN046H. Is qua prestaties heel mooi al weet ik niet hoe lang de accu mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@desfi, Ik zie dat je een Belgische link opgaf, moet er dan ook rekening gehouden worden dat het een azerty toetsenbord moet zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 06-01-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
= miskoop...

Zeker als je de versie neemt met een retina scherm (Boven budget) of een dedicated gpu (zwaar + vreselijk overpriced)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 13:52
De link in de TS is wel een azerty-layout.
Ik ben mezelf ook al wat aan het orienteren op ultrabooks, voor studie volgend jaar.
De Asus Zenbook U500VZ lijkt me (voor mij) de ultieme laptop.
pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:39:

[...]

Dat kan dus niet; het RAM zit gesoldeerd op het moederbord. Het scherm valt ook zwaar tegen. Al moet ik zeggen dat de prijs wel erg scherp is: een jaar geleden kregen we nog te horen dat hij €1999 zou moeten kosten... De accuduur is ook extreem lang.
Owh?
http://kurtsh.com/2011/06...9-from-4gb-to-8gb-for-29/

YouTube: How to upgrade Samsung Series 9 to 8GB DDR3.

Of is dat alleen op de nieuwste serie? Dat is wel heel suf :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey @all. Alvast bedankt voor jullie input.
Voor de duidelijkheid: ik bedoel idd 1,500 euro, niet 1,5kg.

-
- Sony S25 ziet er goed uit, maar ik zou graag een SSD hebben in m'n laptop. Is het mogelijk om een SSD en een HDD te combineren (ik vind daarvan niets terug op de sony-website).

Ik heb zelf een S25 proberen samen te stellen op de sonywebsite:
Uw persoonlijke VAIO
Totaalbedrag1.497,98 € Incl. BTW

Samengesteld
Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Windows 8
128 GB SATA Gen3 Flash SSD
6 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
Office 2010 Trial

Vraagje: hoe komt dat de SSD zo duur is bij Sony? En waarom is het niet mogelijk om 8gb ram te nemen als je een SSD wenst?

- Apple: is (dacht ik) nogal duur ivgl met windows-laptops
Ik heb ook totaal geen ervaring met apple... Is steam beschikbaar voor apple?

- HP: 14 inch vind ik wat te klein, anders wat dat wel een goede optie

- Hoe staat het met de bouwkwaliteit van Asus? Die zenbook ziet er goed uit qua specs.

- Het moet idd een laptop zijn met een azerty-toetsenbord. vormt dat een probleem? Zijn er betere opties beschikbaar met qwertytoetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien, ik kan niets vinden wat het zou bevestigen of ontkrachten.
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:45:
Vraagje: hoe komt dat de SSD zo duur is bij Sony? En waarom is het niet mogelijk om 8gb ram te nemen als je een SSD wenst?
Je moet een SSD NIET bij sony kopen.

Ten eerste zit er 400% marge op. Ten tweede verkoopt sony SSD's met een propriétaire connector, zodat je vervolgens niet meer kan upgraden. Dubbel pech. Gewoon zelf een SSD er in zetten.

Datzelfde geldt ook voor RAM: zelf upgraden, dat bespaart je veel geld. de S15 heeft 4GB op het moederbord gesoldeerd en een DIMM slot vrij. Maximaal 12GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Asus bouwkwaliteit is zeker niet slecht. In het ultrabook segment waar we over praten kan het zich meten met de andere. (Op de zakelijke markt niet, maar daar richt asus zich ook niet op. Zakelijke notebooks kunnen over het algemeen wat meer hebben maar zijn minder mooi, denk aan Thinkpad(lenovo) en Elitebook(HP).)

Dus Asus is opzich wel aan te raden;).

Darkstone heeft wel gelijk, dat je prijs technisch beter zelf geheugen en een SSD kunt plaatsen, houd er dan echter wel rekening mee dat je garantie vervalt. Of in ieder geval moet je het weer in de originele staat terug brengen voor je hem ter reparatie aanbied stel er zou iets stuk gaan. Daar moet je wel rekening mee houden.

En het Azerty toetsenbord is denk ik wel een klein probleempje, niet alle fabrikanten maken azerty versies.

[ Voor 7% gewijzigd door GroundBreaking op 06-01-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 12:17
Vinand schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:33:
[...]

= miskoop...

Zeker als je de versie neemt met een retina scherm (Boven budget) of een dedicated gpu (zwaar + vreselijk overpriced)
En max een 900p scherm helaas....

Maar als je de S15 wilt kopen en een azerty toetsenbord wilt dan kan dat helaas niet... Sony levert ze alleen met een qwerty toetsenbord.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:12
Iekozz schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:15:
[...]

En max een 900p scherm helaas....

Maar als je de S15 wilt kopen en een azerty toetsenbord wilt dan kan dat helaas niet... Sony levert ze alleen met een qwerty toetsenbord.
In een MBP kan je gewoon een 1650x1050 ontspiegeld scherm in laten zetten voor 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€1899 voor een laptop met niet eens een 1080p resolutie. Wat een grap. Dat vind ik voor €600 eigenlijk al onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 16:06

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:55:
€1899 voor een laptop met niet eens een 1080p resolutie. Wat een grap. Dat vind ik voor €600 eigenlijk al onacceptabel.
Maar voor slechts 300 euro meer heb je 2880x1800 resolutie |:( . Sony vaio S15 is in dit geval gewoon een no-brainer. Op het qwerty toetsenbord na, zie ik voor jouw doeleinden geen nadelen eerlijk gezegd :/ .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Alvast bedankt voor jullie advies!

Ik zou vandaag of morgen een laptop bestellen (heb hem binnen een week nodig). Is deze de beste keus: http://www.laptopshop.be/...io-svs1512v1e-azerty.html ?
Ik ken niets meer van de onlineshops, heb al gegoogled maar vind geen andere met een betere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Coolblue, een fantastische shop in Nederland en België.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomende vraag: welke SSD kan ik in de laptop steken (graag een van 256gb) en hoe installeer ik dan windows 8 opnieuw zonder de dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan de installatie die erop staat clonen dmv norton Ghost.

PVOutput☀️

Pagina: 1