Dune hd b1 stream probleem bij dvd / vob bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Met mijn dune hd b1 heb ik het probleem dat het afspelen van vob bestanden niet goed gaat.
Tijdens het spelen via een externe hdd stopt het afspelen soms voor 15 seconden en wordt vervolgens versneld ingehaald.
Als ik stream via mijn netwerk stottert elke film maar loopt wel door.

Streamen van mkv gaat wel goed.

Specs: hd dune b1 met de laatste firmware
Hdd: verbatim 1gig go met settings set voor optimal performance en geformatteerd naar ntsf.
Pc is een windows 7 pc

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135867

Veel mensen hebben problemen hiermee.
Er wordt aangeraden om van de dvd een mkv te maken

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kreeg eentip van iemand.

De Dune concentreert zich idd op het HD gedeelte, alhoewel de eenvoudigste oplossing is om van een DVD gewoon ff een .mkv te muxen, dan zijn er zero problems,
en krijg je idd een uitmuntende SD kwaliteit te zien. Zijn nog handiger te bewaren ook, die .mkv bestanden, het upscaling algoritme van Sigma chips is zeker niet verkeerd Smile

Ligt dus niet zozeer aan de Sigma chips, maar aan de firmware van Dune, die een beetje laks met DVD ondersteuning zijn.
eenvoudiger is het met MakeMKV

Die ript van het origineel (indien nodig), zoekt alles voor je uit en maakt er een mkv van inclusief subs. En is nog freeware ook.
Zonder kwaliteitsverlies.

Maar even wat anders:
En jou probleem had ik dus ook, met originele en gebrande blu-ray schijfjes afspelen via blu-ray drive op de Dune Max en de B1 :?
Daarom had ik mijn DuneMax teruggegeven aan de verkoper.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 135867 op 22-01-2013 23:32 ]